Кадр з фільму «Захар Беркут». Фото  FILM.UA
Категорія
Картина дня
Дата

«Наша зброя – контент». Україна веде інформаційну війну, FILM.UA – один із головних її учасників. Як бореться головна кіностудія країни

4 хв читання

Кадр з фільму «Захар Беркут». Фото FILM.UA

Кіностудію FILM.UA у Києві часто жартома називають Голлівудом на Троєщині. Все – через масштаби: площа студії становить трохи понад 4 га, на території розташовано вісім знімальних павільйонів, найбільший – 1200 квадратних метрів. Будь-який продукт – фільм, шоу, серіал – FILM.UA можуть створити самостійно, не вдаючись до чиєїсь допомоги. Наразі всі ці сили кинуті не на фільми, шоу та серіали: FILM.UA створює контент, який допомагає у війні з Росією

«Наша зброя – контент, і з першого дня ми не випускаємо цієї зброї з рук», – каже СEO FILM.UA Вікторія Ярмощук. Історії мають величезний вплив на людей, упевнені у компанії. Зараз на противагу російській пропаганді студія створює контент, який підтримує бойовий дух українців та розповідає аудиторії Заходу про українську культуру та перебіг війни.

Як працює група компаній FILM.UA в умовах війни

Усі бізнес-процеси зараз припинені, команда залишила робочі місця. «На холд поставлено все, що не може безпосередньо брати участь в інформаційній війні, – пояснює Ярмощук. – Продюсери, креативний склад, усі, хто виробляє, монтує та пише сценарії, перебувають на вістрі атаки».

Як працюватиме бізнес далі? У FILM.UA поки що думають про це. Пріоритет – зберегти людей. Як тільки було налагоджено роботу конвеєра з виробництва контенту, фокус змістився на підтримку команди, каже Ярмощук. У компанії працює понад 500 штатних співробітників та велика кількість фрілансерів. «Про кожного з них ми постараємося подбати», – додає CEO FILM.UA.

Важливі етапи – довгострокові плани. У FILM.UA розуміють: навіть якщо війна незабаром закінчиться, відновлювати країну потрібно буде довго. «Намагаємося розрахувати сили так, щоб допомагати не лише під час війни, а й коли ми виходитимемо з кризи. Важливо налаштувати людей, що це не спринт, а марафон», – каже Ярмощук.

Стратегія інформаційної війни FILM.UA

За 10 днів війни у FILM.UA кілька разів змінювалося уявлення про те, що та як треба робити. Ще до вторгнення у продакшена було чимало патріотичного контенту, який можна було використовувати для підтримки моралі. «Хотіли нагадати людям, що ми – нація з багатовіковою культурою. Нам є за що боротися», – пояснює Ярмощук.

Команда почала використовувати відео, які вже були доступні, обробивши їх по-новому. Поширювали через власні майданчики: соцмережі, канали, через громадських людей у команді.

«У перші дні війни ми мали ілюзію, що, створюючи спеціальний контент для російської аудиторії, ми зможемо вплинути на людей там і закликати їх виходити на вулиці, протестувати проти режиму Путіна і підривати цю бомбу зсередини», – згадує Ярмощук. Цей план не спрацював: у компанії зрозуміли, що не зможуть протистояти рівню пропаганди, який є у суспільстві. Після цього фокус змістили на два напрямки: історії, які підтримують українців, та які розповідають про Україну світу.

Вікторія Ярмощук про контент, який FILM.UA використовують як інформаційну зброю

Спершу ми брали контент із мережі та монтували відео про те, як українці виконують гімн України зі сховищ та вікон. Ми наклали ролики на низку пісень «Океану Ельзи», які були зроблені для наших фільмів. Ці пісні говорять про героїзм і непохитність українського народу, і з відповідним відеорядом вийшов абсолютно новий духопідйомний контент.

Ми намагаємось використовувати контент для підтримки моралі та духу. Вийшли на контакт із усіма доступними нам зірками шоу-бізнесу, наголосивши на тих, у кого є передплатники в Росії. Записали кілька відео, в яких знаменитості закликали російських солдатів залишити Україну та пояснювали, що у нас відбувається насправді. Підняли спільноту українських акторів, які почали робити те саме.

Важливим вектором нашої роботи є співпраця з міжнародною спільнотою, для якої ми створюємо контент англійською мовою або субтитрами. Ми змушуємо світ зрозуміти: це локальна війна. Путінська Росія заперечує існування українців як нації та намагається знищити країну з багатовіковою культурою, яка подарувала світові Ганну Київську, Ярослава Мудрого, багатьох інших князів та принцес, які багато зробили для побудови сучасної Європи. Цей меседж ми доносимо до міжнародної спільноти. Не слід недооцінювати, наскільки конфлікт розглядається світом як локальний. Особливо людьми, котрі не глибоко розуміють геополітичні процеси на пострадянському просторі.

Ми знайшли в нашій бібліотеці контент, який демонструє багату культуру та історію України. Пропонуємо його телеканалам та платформам у всьому світі безкоштовно: ці ролики розходяться зараз як гарячі пиріжки. Ми маємо проєкт «Спадок» – трихвилинні відео про історію національного костюма всіх областей України, включаючи Донецьку, Луганську та Крим. Раніше ми не могли добре влаштувати «Спадок» на великі майданчики — а зараз він релізується скрізь. Сподіваємось, скоро з'явиться і на глобальних стрімінгах.

На платній основі наша дистрибуція пропонує телеканалам та платформам у всьому світі фільми про новітню історію України та історичні фільми – такі як «Захар Беркут». Зібрані гроші переводимо армії та до благодійних фондів, які підтримують Україну на шляху до перемоги. Менше ніж за тиждень продали контенту більш ніж на €200 000. Це говорить і про те, що відгук від світу є. Нас потроху починають чути.

Випускаємо короткі, до хвилини, анімаційні ролики за мотивами народної творчості. Усі знають історії про бабусю, яка нагодувала російських військових проносним та спалила в туалеті, або про чоловіка, який виніс із лісосмуги міну із цигаркою в зубах. Ми беремо комічні історії народного опору, записуємо їх у формі коротких поезій та робимо анімацію. Це сміх крізь сльози, але гумор потрібний. Оптимізм, гумор і віра в себе – те, що витягне нас із кошмарного сну, в якому ми опинилися.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд