Уряд хоче будувати залізничну євроколію до Львова, а потім по всій Україні. Це може допомогти врятувати український експорт і збільшити пасажиропотік до Євросоюзу. Щоправда для проєкту потрібно декілька сотень мільйонів доларів
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Україна почне поетапно переходити на європейську колію й інтегрувати українську залізницю з ЄС, сказав на нещодавньому засіданні уряду прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Навіщо це потрібно? Різниця між коліями у 8,5 см гальмує швидкість, з якою українські товари можуть експортувати за кордон.
До війни понад 70% вантажів вивозили з України через морські порти. Зараз майже всі порти припинили роботу. Через залізницю йшли крихти – всього 11%. Блокування морів екстрадувало з портів Одеси та Миколаєва найпопулярніший український експорт – зерно та метали. Їх намагаються вивезти автотранспортом, залізницею або через працюючі дунайські порти. Через попит на останніх уже навіть утворився декількатижневий затор на 100 суден.
Схожа проблема на залізниці. Одинадцять залізничних прикордонних пунктів на кордонах із Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією та Молдовою не витримують навантаження. В середньому 18 діб стоїть у заторах вантаж на західних прикордонних переходах. Будівництво в Україні євроколії дасть можливість скоротити кількість додаткових технічних зупинок і прискорити рух.
Проблема різниці в розмірах колій в Україні та країнах ЄС
У країнах ЄС ширина між залізничними коліями складає 1435 мм, а в Україні – 1520 мм. Щоб доставити вантаж залізницею до пункту призначення з України, наприклад, до Німеччини, треба в логістичному центрі поблизу кордону перевалити вантаж із вагона, призначеного для українських колій, до вагона, який курсує європейськими коліями. Другий варіант – переставити вагони на вагонні візки, призначені для українських чи європейських колій.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.