Програміст із Брукліна Джош Уордл створив гру Wordle для своєї дівчини – вона фанат головоломок у газетах. Уордл не знав, що гра стане мегапопулярною. Причина успіху Wordle? Робити усе всупереч правилам: позбутися реклами, нотифікацій і красивого дизайну. Вишенька на торті – обмежити гравців у часі, адже у Wordle можна зіграти лише раз на день
Букви і квадратики. Які правила Wordle
Щоб грати у Wordle, не потрібно скачувати додаток чи реєструватися. Гра існує лише на сайті PowerLanguage, який створив Уордл. Правила гри прості: із шести спроб треба вгадати слово із 5-и букв, яке ховається за білими квадратами.
Після кожної здогадки квадрати змінюють колір: вони стають сірими, якщо вказаних букв нема у слові, жовтими – якщо букви стоять не на своєму місці та зеленими, якщо здогадка правильна.
Грати у гру можна лише один раз на день. Користувачі усього світу відгадують однакове слово. Розгадавши, вони діляться своєю таблицею квадратів у Twitter, але не кажуть, яке там заховане слово.
Причина популярності – простота гри
Wordle не має свого додатку, не показує рекламу, не надсилає push-повідомлень, не продає NFT чи підказки та не збирає персональні дані користувачів. «Людям подобаються речі, які від них нічого не вимагають», – каже Уордл в інтерв’ю TechCrunch.
Аналог гри з 80-их
У мережі багато ігор зі словами, але Wordle найбільше нагадує американське ігрове шоу Lingo, яке було популярне у 1980-их. «Wordle виглядає як наше шоу, працює як наше, пахне як наше шоу і є нашим шоу!», – написав у Twitter ведучий Lingo Аділ Рей.
На грі заробляють інші розробники
Гру Уордла легко скопіювати, оскільки він не реєстрував своєї торгової марки і не замислювався над складним геймплеєм. Оскільки його головоломка існує лише у браузері, то Apple та Google взагалі не вважають її грою.
Цим скористалися інші розробники: вони створили клони гри, здираючи з користувачів гроші за підписку. Чому гравці повелися? Бо почувши про Wordle, вони навіть не замислювалися, що це вебгра, а відразу пішли шукати її у App Store чи Play Market. Там на них чекали копії Wordle із ідентичним дизайном та схожим назвами – Letterle, Sweardle, Queerdle, Hello World та інші.
Один розробник, Зак Шаккед, зробив ідентичну копію гри, включно з назвою та інтерфейсом. За річну підписку він стягував $30 на рік. У перший день гру скачали близько 12 000 людей, а підписку купили близько 1000. Таким чином фейковий Wordle увійшов у рейтинг найкращих ігор в App Store.
Після шквалу критики із сторони медіа, Apple видалила 12 січня усі клони Wordle, а Шаккед вибачився за свій вчинок: «Я розумію, що перетнув межу. Я більше ніколи не зроблю нічого подібного», написав він у Twitter.
Пізніше Шаккед запропонував Уордлу виплатити ліцензійний збір розміром $100 000 та відсотки від надходжень. Коли той відмовився, Шаккед вирішив створювати щось своє.
У розробника немає планів монетизувати гру
В інтерв’ю в Уордла часто питають, чи хоче він заробити на грі, але він заперечує. «Мені подобається створювати цікаві речі, а бізнес не цікавий. Я й уявити не можу, щоб хтось хотів платити за це», – каже він.
Уордл розповідав TechCrunch, що до нього приходили інвестори з пропозицією розкрутити гру, але він відмовився. «Я не хочу, щоб Wordle був роботою на повний робочий день, не хочу інвестувати в це, – розповідає він. – Я задоволений тим, як усе є зараз».
Історія Wordle має більше значення, ніж здається
На тлі зростаючої і прибуткової індустрії мобільних ігор Wordle виглядає невинною забавкою. Так вважає і Apple, який вже декілька років намагається позбутися браузерних ігор, замінивши їх своїми додатками.
«Відкритий інтернет невигідний для Apple – компанія змусить платити за щось, що є у вільному доступі», – пише TechCrunch. Wordle також йде всупереч тренду персоналізації, за яким полює big tech. Ця гра однакова для усіх – користувачі відгадують одне слово і намагаються зробити це швидше за інших.
«Якби ці слова були різними, то гра б так не зайшла», – вважає Уордл. «Суть же в тому, щоб усі вирішували одну головоломку».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.