Категорія
Картина дня
Дата

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року. Чому проста гра так затягує, а її засновник на цьому не заробляє

Програміст із Брукліна Джош Уордл створив гру Wordle для своєї дівчини – вона фанат головоломок у газетах. Уордл не знав, що гра стане мегапопулярною. Причина успіху Wordle? Робити усе всупереч правилам: позбутися реклами, нотифікацій і красивого дизайну. Вишенька на торті – обмежити гравців у часі, адже у Wordle можна зіграти лише раз на день

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року. /Getty Images

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року. Фото Getty Images

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Букви і квадратики. Які правила Wordle

Щоб грати у Wordle, не потрібно скачувати додаток чи реєструватися. Гра існує лише на сайті PowerLanguage, який створив Уордл. Правила гри прості: із шести спроб треба вгадати слово із 5-и букв, яке ховається за білими квадратами.

Після кожної здогадки квадрати змінюють колір: вони стають сірими, якщо вказаних букв нема у слові, жовтими – якщо букви стоять не на своєму місці та зеленими, якщо здогадка правильна.

Грати у гру можна лише один раз на день. Користувачі усього світу відгадують однакове слово. Розгадавши, вони діляться своєю таблицею квадратів у Twitter, але не кажуть, яке там заховане слово. 

Причина популярності – простота гри

Wordle не має свого додатку, не показує рекламу, не надсилає push-повідомлень, не продає NFT чи підказки та не збирає персональні дані користувачів. «Людям подобаються речі, які від них нічого не вимагають», – каже Уордл в інтерв’ю TechCrunch.

Аналог гри з 80-их

У мережі багато ігор зі словами, але Wordle найбільше нагадує американське ігрове шоу Lingo, яке було популярне у 1980-их. «Wordle виглядає як наше шоу, працює як наше, пахне як наше шоу і є нашим шоу!», – написав у Twitter ведучий Lingo Аділ Рей.

На грі заробляють інші розробники

Гру Уордла легко скопіювати, оскільки він не реєстрував своєї торгової марки і не замислювався над складним геймплеєм. Оскільки його головоломка існує лише у браузері, то Apple та Google взагалі не вважають її грою.

Цим скористалися інші розробники: вони створили клони гри, здираючи з користувачів гроші за підписку. Чому гравці повелися? Бо почувши про Wordle, вони навіть не замислювалися, що це вебгра, а відразу пішли шукати її у App Store чи Play Market. Там на них чекали копії Wordle із ідентичним дизайном та схожим назвами – Letterle, Sweardle, Queerdle, Hello World та інші.

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року. Чому проста гра так затягує, а її засновник на цьому не заробляє /Фото 1

Програміст із Брукліна Джош Уордл створив гру Wordle для своєї дівчини.

Один розробник, Зак Шаккед, зробив ідентичну копію гри, включно з назвою та інтерфейсом. За річну підписку він стягував $30 на рік. У перший день гру скачали близько 12 000 людей, а підписку купили близько 1000. Таким чином фейковий Wordle увійшов у рейтинг найкращих ігор в App Store.

Після шквалу критики із сторони медіа, Apple видалила 12 січня усі клони Wordle, а Шаккед вибачився за свій вчинок: «Я розумію, що перетнув межу. Я більше ніколи не зроблю нічого подібного», написав він у Twitter.

Пізніше Шаккед запропонував Уордлу виплатити ліцензійний збір розміром $100 000 та відсотки від надходжень. Коли той відмовився, Шаккед вирішив створювати щось своє.

У розробника немає планів монетизувати гру

В інтерв’ю в Уордла часто питають, чи хоче він заробити на грі, але він заперечує. «Мені подобається створювати цікаві речі, а бізнес не цікавий. Я й уявити не можу, щоб хтось хотів платити за це», – каже він.

Уордл розповідав TechCrunch, що до нього приходили інвестори з пропозицією розкрутити гру, але він відмовився. «Я не хочу, щоб Wordle був роботою на повний робочий день, не хочу інвестувати в це, – розповідає він. – Я задоволений тим, як усе є зараз».

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року. Чому проста гра так затягує, а її засновник на цьому не заробляє /Фото 2

Wordle – перший ігровий феномен 2022 року.

Історія Wordle має більше значення, ніж здається

На тлі зростаючої і прибуткової індустрії мобільних ігор Wordle виглядає невинною забавкою. Так вважає і Apple, який вже декілька років намагається позбутися браузерних ігор, замінивши їх своїми додатками.

«Відкритий інтернет невигідний для Apple – компанія змусить платити за щось, що є у вільному доступі», – пише TechCrunch. Wordle також йде всупереч тренду персоналізації, за яким полює big tech. Ця гра однакова для усіх – користувачі відгадують одне слово і намагаються зробити це швидше за інших.

«Якби ці слова були різними, то гра б так не зайшла», – вважає Уордл. «Суть же в тому, щоб усі вирішували одну головоломку».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні