Roblox стала найдорожчою грою у світі. Чому компанія коштує $62 млрд та як конкурує за метавсесвіт із Facebook /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Roblox стала найдорожчою грою у світі. Чому компанія коштує $62 млрд та як конкурує за метавсесвіт із Facebook

Getty Images

Американська компанія Roblox стала найдорожчим розробником ігор після того, як 12 листопада її капіталізація перевищила $62 млрд. Roblox розробляє платформу, на якій користувачі створюють ігри і можуть заробляти на них. Компанія будує метавсесвіт, поки Microsoft та Facebook тільки озвучують плани

Список найбільших експортерів, рік війни Зеленського, пригоди Баффета в Україні, реанімація бізнесу Rozetka та ще два десятки ексклюзивних матеріалів. Forbes Україна випустив новий номер журналу. Купити його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Як та кого обійшла Roblox

Капіталізація Roblox підскочила після публікації звіту за третій квартал 2021 року. Виторг зріс на 102% – до $509 млн, до того ж компанія втрачає гроші повільніше, ніж заробляє: чисті збитки за той само період збільшились із $50 млн до $77 млн. Щоденно Roblox запускають понад 47 млн користувачів.

Прогнози були іншими: очікувалось, що інтерес до Roblox впаде з початком нового навчального року та послабленням карантинних обмежень. А на Гелловінські вихідні у жовтні гра й узагалі призупинила роботу на 70 годин через технічний збій.

Roblox випередила за капіталізацією американську Activision Blizzard – розробника серій Call of Duty, Warcraft та Diablo. Вона оцінюється у $54 млрд. Чому порівнюють саме їх? На глобальному ринку є й дорожчі компанії: це китайський Tencent ($601 млрд), японська Sony ($152 млрд), китайська NetEase ($74 млрд). Проте, на відміну від Roblox, який розробляє лише платформу для ігор, вони мають бізнес в інших сферах – фінансах, кіноіндустрії чи маркетингу.

Історія Roblox – від школярів до метавсесвіту

Roblox заснували у 2004 році американський підприємець Девід Башуцкі та покійний інженер Ерік Кассел. За наступні 15 років компанія залучила понад $856 мільйонів, а у березні 2020-го вийшла на Нью-Йоркську фондову біржу через процедуру прямого лістингу. У перший день її оцінили у $45 млрд.

У чому секрет успіху? Roblox нагадує гру Minecraft, яку у 2014 році купила Microsoft за $2,5 млрд. Обидві належать до жанру «пісочниця» – дають доступ до відкритого світу, де можна створювати власні ігри, локації та героїв. Замість фотореалістичної графіки вони використовують навмисно просту. У Minecraft все складається із кубів, в Roblox – нагадує віртуальний конструктор Lego.

Основна аудиторія Roblox – діти 9–15 років. Вони люблять Roblox, бо з ним легко створювати власні ігри та знайомитися з іншими гравцями, каже професорка Мімі Іто із Університету Каліфорнії в Ірвайні. На відміну від Lego, де уява обмежується кількістю кольорових цеглинок, можливості Roblox безмежні: гравці навіть можуть додавати щось своє у світ, який створили інші геймери, каже Іто.

Roblox стала найдорожчою грою у світі. Чому компанія коштує $62 млрд та як конкурує за метавсесвіт із Facebook /Фото 1

Головний актив Roblox – власна віртуальна валюта Robux, на покупку якої користувачі в 2020 році витратили $1,9 млрд. Можна і заробити: Roblox дозволяє торгувати скінами, віртуальними товарами для персонажів. Комісія платформи становить 50%, кількість активних розробників перевищує 2 млн. За 2020 рік авторам виплатили понад $320 млн. 

Конкуренти від Microsoft позаду – у Minecraft немає аналогічної системи монетизації, а лояльних користувачів менше. Місячна аудиторія Roblox вже перевищила 200 млн, актуальні показники Minecraft – менше 130 млн. Технологічний директор Roblox Ден Штурман називає світ, який створюють гравці, метавсесвітом. І хоча віртуальні герої-кубики не схожі на реальних людей, вони дозволяють гравцям будувати нову реальність, взаємодіяти з нею та іншими гравцями.

У Roblox також можна організовувати концерти та запрошувати на них реальних музикантів. Наприклад, концерт шведської співачки Зари Ларссон у травні відвідали мільйони гравців – більше, ніж її реальні концерти. Ларссон заробила $1 млн на продажі у Roblox своїх скінів – одягу, зачіски, танцювальних рухів, аксесуарів.

Roblox не розкриває кількість гравців у різних країнах, зокрема в Україні. Конкурент Roblox, гра Minecraft, входить до п’ятірки найпопулярніших ігор в Україні разом із World of Tanks, серіями FIFA, GTA та Counter-Strike.

Матеріали по темі
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні