Категорія
Лідерство
Дата

Лідер з емоційним інтелектом – унікальний актив компанії. П'ять ознак, що у вас із цим усе в порядку

Getty Images

Getty Images

Найбільшого успіху досягають ті керівники, які в критичний момент здатні взяти себе в руки й гідно вийти зі складної ситуації. Перевірте, чи володієте ви компетенціями емоційного інтелекту

Топменеджери, що не витримали службових перевантажень і скотилися до психопатологічної поведінки, здатні швидко зруйнувати колектив і знищити бізнес компанії.

Рой Лубіт

Управління емоціями – це відповідь на зростаючий рівень стресу і мультизадачності, які супроводжують людину упродовж життя. Особливо це стосується керівників, що відповідають за великі колективи.

Один із провідних світових експертів емоційного інтелекту Деніел Гоулман проаналізував відмінні риси найуспішніших топменеджерів великих американських корпорацій.

Він виявив, що найбільшого успіху досягають ті керівники, які в критичний момент здатні взяти себе в руки й не піддатися гніву, паніці, апатії та гідно вийти зі складної ситуації. Це і є компетенції емоційного інтелекту.

Якщо керівник здатний утриматися від емоційного спалаху в кризовій ситуації, він зберігає відносини з співробітниками, отримує їх повагу. Стає емоційним лідером і авторитетом.

Чим вищий щабель займає людина на кар'єрних сходах, тим більш важливою для нього є наявність емоційного інтелекту і менш важливою — технічних навичок.

Топменеджери під час своєї роботи стикаються з сотнями різних проблем. Одна ситуація може зажадати від керівника гнучкості й чутливості. Інша — терпіння й твердості. Третя – обережності, а четверта – рішучих і ризикованих вчинків.

Наприклад, керівник, який проявив співчуття до сімейної проблеми свого співробітника, допоміг знайти заміну й відпустив його додому, тим самим формує довірчі відносини і створює атмосферу підтримки в колективі.

Ставлення з розумінням до проблеми клієнта, який пропустив платіж через непередбачені обставини, в подальшому впливає на його лояльність, а також довготривалі стосунки, які вигідні для бізнесу. Адже залучити нового клієнта коштує набагато дорожче, ніж утримати старого.

Щоб успішно справлятися з важкими ситуаціями, керівнику потрібно вміти зберігати спокій, підтримувати оптимізм і мати раціональний погляд на ситуацію.

А як це можливо, якщо, наприклад, клієнт залишився незадоволений вашою роботою? Або під загрозою зриву відповідальний проект? Або коли команда провалює дедлайни?

Вийти з цих ситуацій гідно допоможе розвинений емоційний інтелект.

Три щоденні вправи, які допоможуть керівнику розвинути свій емоційний інтелект.

1. Помічайте, що ви відчуваєте в кожен момент часу.

Ставте собі питання: «Що я зараз відчуваю і чому?». Це допоможе розуміти причину емоцій, а значить, краще управляти ними.

2. У складних ситуаціях запитуйте себе: «Який результат я хочу отримати в цій ситуації? Які дії допоможуть мені його отримати?».

Ці питання допоможуть відсіяти ті емоції та дії, які можуть перешкодити досягти цього результату.

3. Помічайте почуття своїх співробітників і виділяйте час, щоб вибудувати особисті взаємини.

Це допоможе краще відчути емоційну атмосферу в колективі. Знати індивідуальні особливості кожного члена команди і виходячи з цього будувати свою кадрову політику.

П'ять ознак, що в керівника вже розвинений високий емоційний інтелект:

1. Виявляє уважне ставлення до почуттів і станів співробітників.

Уважне ставлення до почуттів співробітників підвищує їхню довіру до керівника. В результаті цього люди не бояться прийти до менеджера з особистою проблемою, озвучити інформацію, яку вони могли б приховати. Утаємничені відомості, пов'язані з робочим процесом, можуть стати чимось на зразок порохової діжки, яка вибухне в будь-який, зазвичай самий невідповідний, момент.

2. Емоційно збалансований і вміє керувати своїми емоціями.

Такий керівник зберігає самовладання навіть у складних ситуаціях. Це допомагає йому приймати ефективні рішення не під впливом сильних емоцій. Виважено підходити до різних питань в організації.

3. Не підвищує голос і не принижує своїх співробітників.

Розвинений емоційний інтелект допомагає керівнику спокійно і аргументовано доносити інформацію і ставити завдання. Уважно і з повагою ставитися до зауважень підлеглих або їхньої незгоди.

Чути позицію співробітників і міняти своє початкове рішення, якщо аргументи колективу виявилися вагомими. Атмосфера відкритості без страху й диктату в стилі «буде так, як я сказав» дозволяє ідеям відкрито циркулювати в повітрі й надихає на новаторство.

4. Має повагу й довіру в колектива.

Співробітники цінують керівника, який ставиться до них з повагою. Крики чи моральне приниження з боку керівника можуть надовго розірвати крихкий емоційний контакт.

Перевірено, що співробітник, який цінує свого керівника, намагатиметься виконати свою роботу якнайкраще. В тому числі, щоб не розчарувати й не засмутити шефа.

5. Є емоційним лідером і зразком для наслідування.

Керівник із розвиненим емоційним інтелектом демонструє якості та здібності, які викликають захоплення в працівників:

Як він так може вирішувати конфлікти? Як справляється з тиском? Чому завжди приходить на допомогу в критичних ситуаціях?

Такий лідер стає моральним авторитетом для співробітників, а його думка і слово мають значну вагу.

Очевидно, що мати формальний статус керівника – не одне і те саме, що бути емоційним лідером для свого колективу. Сучасному топменеджеру потрібно не тільки розбиратися в питаннях бізнесу, а й мати лідерські якості, бути емоційно зрілою особистістю.

Таким чином, керівник із високим емоційним інтелектом має багато переваг над формальним лідером. Тим, хто звик до директивного стилю управління, такий підхід може здатися надмірно ускладненим.

Дійсно, це вимагає більше уваги до своєї особистості й налагодження стосунків із колективом. Однак, як показує досвід багатьох успішних компаній, саме такий стиль управління допомагає максимально розкритися кожному співробітнику.

А в довгостроковій перспективі такі колективи й компанії мають велику креативність, працездатність і стійкість перед зовнішніми кризами.

Організації на чолі з емоційними лідерами стають чимось більшим, ніж просто місцем, де заробляють гроші.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків