Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року
Категорія
BrandVoice
Дата

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року

17 хв читання

Лідери банківського сектору разом із Mastercard розповіли Forbes про виклики та здобутки воєнного року, головні інновації, плани на 2023 рік та бачення України майбутнього.

Коли на початку зими 2022 року гравці платіжної сфери прораховували геополітичні ризики, мало хто очікував, з чим доведеться зіткнутися фінансовій системі України. 

Проте банки не зупинились: безготівкові операції здійснювалися, а фінансові сервіси працювали й розширювалися. Уже протягом перших тижнів війни українські банки продемонстрували неймовірну гнучкість, взаємодію та знайшли рішення для потреб своїх клієнтів. 

Як саме фінансовому сектору вдалося втриматися й налаштувати всі процеси для стабільної роботи, яким буде банкінг у 2023-му, а Україна після перемоги – Forbes спільно з Mastercard дізнались у головних банкірів країни.

Безперебійне обслуговування клієнтів вдалося забезпечити завдяки сміливості наших працівників

Олег Клименко

Олег Клименко

Член правління з розвитку роздрібного бізнесу ОТП Банку

На початку 2022-го ми вже активно аналізували ситуацію в країні та готувалися до різних можливих сценаріїв подій. Ми добре підготувалися в частині диджитал-рішень для клієнтів, забезпечивши надійну роботу мобільного банкінгу, сайту, чатів, карт. 

Зокрема, нашій ІТ-команді вдалося за два тижні перенести ключову частину сервісів у хмару, що забезпечило безперебійну роботу ІТ-інфраструктури. Досить велике навантаження було на картковий бізнес, враховуючи динамічний характер вимог регулятора. 

Безперебійне обслуговування клієнтів вдалося забезпечити завдяки сміливості наших працівників. Вони виходили на роботу попри обстріли, шукали можливості задовольнити запити клієнтів, постійно були на зв’язку та виступали в ролі психотерапевтів. Завдяки злагодженості команди ми повністю перебудували процеси взаємодії підрозділів, максимально спростивши процедури й процеси прийняття рішень. 

Окремо варто відзначити роль нашого інформаційного центру. За менш ніж тиждень колегам вдалося побудувати повністю децентралізовану роботу команди, залучити співробітників відділень і досягти найвищих в історії нашої роботи показників якості обслуговування клієнтів.

Також протягом року ми запустили нові сервіси: повністю диджитальний процес реструктуризації кредитної заборгованості та можливості відкриття нових карткових рахунків. Крім того, ми стали першим банком, який відновив корпоративне та роздрібне товарне кредитування. OTP Банк став абсолютним лідером ринку із залучення строкових депозитів фізичних осіб у гривні серед комерційних банків.    

У 2023 році ми хочемо забезпечити можливість повноцінного віддаленого процесу відкриття рахунків для нових клієнтів. Ми плануємо й у подальшому шукати шляхи оптимізації роботи команд банку, зокрема розвивати agile підхід. Найбільшими цінностями для нас залишаються довіра клієнтів і відданість команди. І ми обов’язково будемо надалі розвиватися для того, щоб зберігати й примножувати ці цінності. 

Наразі пріоритет – забезпечення безперебійності роботи в умовах блекаутів. Впевнений, що з цим ми впораємося. Ми віримо в свою команду, ЗСУ та перемогу України.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 1

Після перемоги Україна стане центром інвестицій, це буде час можливостей і важкої праці

Антон Тютюн

Антон Тютюн

Заступник голови правління, відповідальний за роздрібний бізнес Ощадбанку

Ощадбанк готувався до повномасштабного вторгнення заздалегідь. Ми розробляли плани реагування за всіма ключовими напрямками: операційний блок, безпека, бізнес-питання, персонал. Проте ключовий фактор збереження стійкості – люди.

Повномасштабна війна показала, що команда – це наш головний актив. Попри плани й попередню підготовку, саме люди зіграли ключову роль у збереженні стабільності системи, не тільки банківської, але й держави в цілому.

Протягом цього року ми приймали багато нових та потрібних рішень. Серед ключових за останні 10 місяців: кредитування, гнучкість, безперебійність обслуговування. Ми першими в умовах війни відновили іпотечне й автокредитування клієнтів і займаємо в цих напрямках перше місце на ринку.

З початку повномасштабного вторгнення скасували комісію за кредитними картками й не закрили кредитні лінії клієнтам. Також ми потроїли кількість комунікацій у соціальних мережах та на сайті, контактний центр та мобільний «Ощад» працювали 24/7, співробітники вийшли на роботу у відділення в перший день повномасштабного вторгнення, інкасація банкоматів та відділень не зупинялася. Спільно з платіжними системами розробили новий для України механізм видачі готівки на касі в супермаркетах, а наші термінали в торговельних мережах працювали безперебійно. 

Попри повномасштабну війну Ощадбанк залишається операційно прибутковим. Ми продовжуємо збільшувати кредитний та депозитний портфелі. Рівень задоволеності клієнтів виріс на +30%. Проте крім прибутковості та ліквідності наш пріоритет змістився на підтримку населення.

Ощадбанк заходить на деокуповані території першим після ЗСУ і відкриває відділення – в Ізюмі, Балаклії, Словʼянську, Херсоні, Снігурівці. Ключові завдання на 2023-й – продовження диджиталізації, участь у державних кредитних програмах, забезпечення безперервної роботи відділень, банкоматів, контакт-центру, мобільного Ощаду і т.д.

Після перемоги Україна стане центром інвестицій і по-справжньому з’явиться на геополітичній карті світу. Це буде час можливостей і важкої праці. Нам всім потрібно буде багато працювати на спільний результат, адже Україна буде такою, якою ми її розбудуємо.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 2

Найбільший роздрібний банк країни має підтримувати всіх, хто спирається на нього

Дмитро Мусієнко

Дмитро Мусієнко

Член правління ПриватБанку з питань роздрібного бізнесу

Підтримувати фінансову систему в умовах війни та невизначеності нелегко, але найбільший роздрібний банк країни має забезпечувати стійкість та приймати правильні рішення. У великої фінустанови, якою є ПриватБанк, кожне рішення має вплив не тільки на клієнтів, але й на працездатність всієї банківської системи. Фінансова екосистема України витримала удар дуже гідно.

Безумовно, усіма успіхами банк завдячує своїм працівникам. Я завжди пишався командою, але зараз це нові відчуття. Коли в Старобільську 2 березня касир залишає дитину в укритті та йде працювати навіть не у своє, а сусіднє відділення, бо там черга й людям потрібні гроші й підтримка.

В багатьох містах наші працівники працювали до глибокої ночі, разом із Нацполіцією інкасували термінали самообслуговування, щоб видати людям гроші. До слова, після деокупації Херсона в листопаді, ми вже відновили роботу шести відділень. Жоден український банк не зробив це з такою швидкістю.

Щоб підвищити безпеку та забезпечити стабільність роботи всіх сервісів банку, ми першими ще в квітні перенесли IT-системи в хмарні сховища за кордон. Зазвичай на такий проєкт потрібно 1,5 року, а команда зробила це за 45 днів. Одним із перших наших рішень стало збереження кредитних лімітів на картках – навіть у лютому та березні, в перший етап війни, ми дали змогу клієнтам користуватися кредитними коштами, знімати готівку без перешкод у банкоматах та касах відділень. Це було непросте рішення, але ми це зробили, щоб підтримати наших клієнтів.

До того ж ми надали можливість клієнтам усіх банків знімати готівку в наших банкоматах у межах лімітів, дозволених НБУ. Ми всі в одному човні, в одній війні, а наша мережа банкоматів обслуговує найбільшу кількість клієнтів у країні. Окрім цього, відмовились від деяких комісій, скасували нарахування відсотків на певний період та знизили відсоткові ставки. 

За цей час ми отримали приріст у 1,4 млн нових клієнтів. Друга важлива цифра – це NPS, індекс споживчої лояльності клієнтів, який значно покращився. За 10 місяців 2022 року банк отримав 17,8 млрд прибутку. У воєнний час це досить непоганий результат.

Щодо інших процесів ми налаштували змогу отримати міжнародний переказ у терміналі самообслуговування – зараз таким чином клієнти отримують 25% міжнародних переказів. Ми дали клієнтам змогу зателефонувати до банку з мобільного додатка «Приват24», що було критичним для клієнтів за кордоном та в прифронтових зонах, де мобільного звʼязку не було, а інтернет працював.

Також у роботі зараз дуже допомагає наша технологія голосової біометрії, коли система розпізнає клієнта за голосом – це скоротило час на обслуговування. Крім того, тепер наші фахівці підтримки мають змогу працювати зі смартфона будь-де і дуже часто консультують клієнтів з укриттів.

Попри війну, ми намагаємося прораховувати результат на місяці вперед. У бізнесі виграє той, хто краще та швидше задовольняє потреби клієнтів. Ці рішення на перший погляд збиткові для банку, але в довготерміновій перспективі приносять результат і створюють додаткові можливості на майбутнє.

У планах на наступний рік – нові продукти та сервіси, поліпшення клієнтського досвіду. Ми будемо робити все для перевершення цьогорічних досягнень для України та українців. Робити зараз прогнози – невдячна справа, але можу запевнити, що банківська система України стабільна й непохитна.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 3

У фокусі залишаються особиста безпека співробітників, підтримка мобілізованих працівників та армії

Себастіан Рубай

Себастіан Рубай

Заступник голови правління ПУМБ

Банківський сектор зустрів 24 лютого більш підготовленим, ніж будь-коли. Усі елементи були міцними: бізнес-моделі, база даних клієнтів і їхня поведінка, ліквідність і позиція в капіталі. ПУМБ вистояв цей турбулентний період завдяки своїй команді, лояльності клієнтів, надійній диференційованій бізнес-моделі. 

Зокрема, протягом останніх трьох років ми перевели внутрішню взаємодію в команді на гнучку модель. Усі працівники поділені на невеликі незалежні робочі групи, що було хорошою основою для управління ситуацією під час війни.  

Банк доклав чимало зусиль, щоб сервіс надавався безперервно: відділення працюють у прифронтових зонах, мобільний додаток доступний цілодобово, і є люди, готові відповісти на будь-який запит клієнта навіть із бомбосховища. Окрім того, ми підтримали клієнтів програмами кредитних канікул та реструктуризації кредитів, якими скористалися 80% клієнтів. За NPS, ПУМБ займає друге місце в списку рекомендацій клієнтів. 

Крім того, у фокусі була й залишається особиста безпека співробітників, підтримка мобілізованих працівників та підтримка армії. Так, на підтримку співробітників було інвестовано понад 130 млн грн – кошти витратили на матеріальну допомогу у разі втрати чи пошкодження житла, поранення працівників та загибелі членів їхніх сімей, у разі виїзду сімей з окупованих територій тощо.

Мобілізовані колеги одержують повну зарплату. Також ПУМБ направив на підтримку захисників 80 млн грн (для закупівлі бронежилетів, радіостанцій, тепловізорів, коптерів тощо), а 40% наших броньованих інкасаційних машин працюють для потреб війська. 

Крім цього, влітку 2022 року банк ініціював соціальний проєкт «Ми однієї крові» – патріотичний мерч, гроші з якого спрямовують на порятунок життя військових та цивільних. Проєкт уже зібрав понад 2 млн грн, перерахованих ГО «ДонорUA» та «Агенти крові» на доставку крові в гарячі точки та закупівлю кровоспинних засобів для захисників.

У планах – диджиталізувати клієнтський досвід, бути більш гнучкими в обслуговуванні клієнтів, культивувати селективне кредитування. Впевнений, що Україна вже в найближчі кілька років відновиться та стане сильною й незалежною країною, яка буде взаємодіяти з НАТО, та Європейським Союзом. На мою думку, відновлення базується на двох стовпах: демократичній, парламентській політичній системі та ринковій економіці, яка керована малим та середнім бізнесом. Вірю, що всі, хто був змушений виїхати через війну, вже найближчим часом повернуться в країну. 

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 4

Банківська система потребуватиме перегляду бізнес-моделей, спрощення процесів та використання хмари для заміни дорогої старої інфраструктури

Олександр Писарук

Олександр Писарук

Голова правління Райффайзен Банку

2022-й став роком історичних випробувань, але російській агресії не вдалося нас зупинити. Банки вже пройшли найскладніші моменти адаптації операційної моделі до умов війни. Наступний рік не буде легшим, але ми впораємося. 

З початком повномасштабної війни ми прискорено перейшли в хмару – «Райф» мігрував за рекордні три місяці на початку війни, безпечно та комфортно для клієнтів. Наші банкіри стали експертами з безперервності бізнесу й навчилися працювати в умовах воєнного часу. В мережі «Райфу» щодня працюють понад 310 відділень, а на випадок блекауту вже понад 110 із них облаштовані генераторами. Таких відділень ставатиме більше.

Завдяки диджиталізації банки майже миттєво реагували на нові потреби клієнтів: запропонували отримувати готівку з карток на касах магазинів, отримувати виплати «єПідтримка» чи продавати онлайн валюту за лімітами НБУ. 

Разом з іншими банками Групи Райффайзен нам вдалося допомогти українцям за кордоном обміняти 1,2 млрд грн готівки на місцеві валюти в Австрії, Чехії, Угорщині й Словаччині. Ми завезли до країни готівкової іноземної валюти в 3,6 раза більше, ніж мирного 2021-го. Навчилися робити віддалений онбординг та інші зручні сервіси.

У перші дні війни «Райф» виділив €5 млн Товариству Червоного Хреста України для гуманітарної допомоги українцям. Ще €1 млн надано KSE Foundation для облаштування укриттів у близько 100 школах в Україні. І це лише початок, адже підтримка один одного буде не менш важливою й у 2023-му.

Говорячи про майбутнє, у 2023 році ми плануємо інвестувати в більше нових диджитальних продуктів та послуг. Наші відділення все менше залучатимуть для операційного обслуговування клієнтів, вони стануть одним із каналів продажів, який будується за зовсім іншим принципом. 

Загалом, банківська система вже адаптується до зменшення кількості клієнтів внаслідок міграції за кордон, до зниження доходів, бо війна нас всіх зробила біднішими. Ці фактори призведуть до ймовірного зменшення доходів банківської системи та вимагатимуть перегляду бізнес-моделі, спрощення процесів та використання хмари для заміни дорогої старої інфраструктури.

Найбільшим здобутком року для України стало єднання нації, посилення відчуття відповідальності та розуміння історичності моменту. Я вірю, що збереження цієї єдності допоможе країні вистояти й вийти з війни переможцем та поетапно відновитися, стати сильнішою державою з новітньою модернізованою економікою.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 5

Ми будемо й надалі допомагати полегшувати життя українців, цифровізуючи банківські процеси і тим самим вкладаючи у відбудову країни

Сергій Харітіч

Сергій Харітіч

Заступник голови правління Укргазбанку

У 2022 році банку вдалося зберегти стійкість завдяки мобільності, згуртованості та професіоналізму нашої команди. За минулі роки ковід уже підготував нас до режиму віддаленої роботи, а з початком війни навчилися бути ще більш адаптивними до різних викликів. Наша гнучкість – це також результат постійної диджиталізації процесів. 

Вже 26 лютого ми запустили в нашому мобільному застосунку «ЕКОбанк Онлайн» функцію збору донатів на ЗСУ. Також банк став партнером проєкту United24 та забезпечував роботу інтернет-еквайрингу, щоб власники карток різних банків України могли безперебійно донатити на цілі цього проєкту. Завдяки партнерству з United24 уже зібрано близько 360 млн грн. 

Окремо хочу відзначити нашу команду, яка вистояла й продовжує гідно приймати виклики сьогодення. Зі свого боку, ми як компанія зберегли робочі місця, виплачуємо заробітні плати нашим співробітникам, у тому числі тим, хто зараз на фронті. 

Інший вагомий здобуток – це прогрес у розробці дистанційних послуг. Тож відтепер Укргазбанк обслуговує та відкриває рахунки онлайн за допомогою мобільного додатку та відеоверифікації. З 24 лютого ми залучили понад 200 000 нових активних клієнтів. Також, було відкрито 81 000 карток «єПідтримка». 

Особливо актуальною стала ідентифікація клієнтів завдяки нашій інтеграції з «Дією». 

 Вдалим рішенням став продаж військових облігацій для фізичних осіб, а також депозити Укргазбанку, які можна відкрити онлайн за привабливими ставками, не виходячи з дому. Так онлайн було відкрито понад 46 200 депозитів на суму 1,3 млрд грн, $55 млн, €5,5 млн. 

Також банк запровадив програми для військовослужбовців за спеціальними для них умовами. Додатково ми спрямували весь свій прибуток за лютий 2022 року, 350 млн грн, на підтримку української армії. Тільки через наш мобільний додаток зібрано більш як 30 млн грн на рахунок «Повернись живим», понад 70 млн грн на рахунок НБУ для ЗСУ і понад 1 160 000 грн ми зібрали разом із Київською школою економіки для відбудови Макарівської амбулаторії, що була зруйнована росіянами на Київщині. 

Ми активно плануємо 2023 рік, і наша стратегія передбачає чимало роботи, зокрема, вдосконалювати онлайн-сервіси, підтримувати ЗСУ, допомагати регіонам України, розробляти цікаві пропозиції для військових. Ми будемо й у подальшому допомагати полегшувати життя українців, цифровізуючи банківські процеси і тим самим вкладаючи у відбудову країни. 

Вже зараз українська економіка щодня відбудовується. Це відбувається завдяки людському потенціалу, адже українці – неймовірна, сильна та незламна нація. Тож після перемоги я впевнений, що інвестиції в країну тільки примножаться.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 6

Технологічні рішення та сервіси, які ми розвивали роками, у воєнний час набули особливого значення – забезпечуючи безперебійний доступ українців до фінансових послуг

Інга Андреєва

Інга Андреєва

Генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові

Україна перебуває у фокусі уваги всього світу, не з тієї причини, з якої б нам усім хотілося, а з відкриттями, яких, здається, не очікував від нас ніхто і навіть ми самі. Кількість міжнародних зустрічей, де команда Mastercard представляла країну протягом останнього року, рекордна. І українська стійкість була й залишається нашим головним меседжем. 

Стійкість – це про злагоджену взаємодію, завдяки якій ми разом із банками, торговельними партнерами, Національним банком і урядом тримаємо фінансовий фронт та забезпечуємо безперебійну роботу всієї платіжної екосистеми в умовах повномасштабної війни. Ми активно допомагали банкам впроваджувати хмарні рішення, аби забезпечити стабільність їхньої інфраструктури.

Технологічні рішення та сервіси, які ми розвивали роками, у воєнний час набули особливого значення, забезпечуючи доступ українців до фінансових послуг. Так, завдяки програмі Mastercard «Digital First» українці можуть оформити цифрову картку в банківському мобільному застосунку й одразу використовувати її для оплат. 

Стійкість проявилася й у швидкій відповіді на потреби українців. Ми об’єднали зусилля з PayPal задля спрощення транскордонних переказів, а також співпрацювали з міжнародними неурядовими організаціями, забезпечуючи технологічну платформу для зручних виплат фінансової допомоги. Окремої уваги заслуговує сервіс «Готівка на касі», який фактично подвоїв мережу банкоматів країни, зробивши можливим доступ українців до готівкових коштів на касах десятків торговельних мереж.

Для допомоги малому і середньому бізнесу ми запустили ініціативу Mastercard Start Path Ukraine, яка передбачає менторську та фінансову підтримку українських стартапів. Разом із Міністерством цифрової трансформації забезпечили підтримку центрів «Дія.Бізнес» в Україні та відкрили перший центр «Дія.Бізнес» для українських підприємців за кордоном – у Варшаві.    

Війна не спинила нас і в запуску інноваційних рішень. Разом із партнерами ми представили першу в Україні криптокартку, а спільно з «Укрзалізницею» запустили мобільний застосунок для продажу квитків.

І звісно ж, ми продовжували підтримувати українців, які цього потребують, починаючи від глобальної фінансової допомоги у розмірі $5 млн – і до десятків локальних соціальних ініціатив, включно з підтримкою платформи «єДопомога» разом із Міністерством соціальної політики.

Зусилля компанії були відзначені Ukraine Peace Prize (Відзнакою миру), що започаткована Президентом України Володимиром Зеленським, – це нагорода кожного нашого партнера й клієнта і велика честь для нас. Зі свого боку, Mastercard із великою вдячністю вручила партнерам в Україні Відзнаку Стійкості (Resilience Award) за незламну роботу пліч-о-пліч у 2022-му на благо України.

Що чекає на банківський сектор у 2023 році? Однозначно банкінг та платіжні сервіси продовжать свій шлях розвитку в цифровому просторі, у фокусі залишатимуться рішення щодо посилення кібербезпеки, токенізація карток у цифровій комерції для підвищення рівня захисту онлайн-транзакцій та покращення клієнтського досвіду, а також розвиток нових платіжних платформ. 

Що залишиться незмінним – це українська стійкість та унікальний людський потенціал, які дадуть змогу нам збудувати Україну майбутнього. Вільну, інноваційну та технологічну.  

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 7

Про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ

Михайло Рогальський

Михайло Рогальський

Співзасновник monobank

У 2022 році наш банк зміг зберегти стійкість завдяки загальній стійкості всієї фінансової інфраструктури України. Усі гравці ринку мобілізувалися та діяли як одне ціле: НБУ, банки й навіть клієнти, які проявили довіру і не створили зайвого ажіотажу. Безумовно, про успіх фінансової системи та банків можна говорити лише завдяки ЗСУ.

До війни ми були достатньо підготовлені – особливо в сенсі диджитал інфраструктури та віддаленої роботи. Досвід під час COVID багато в чому допоміг швидко адаптуватися. Проте, озираючись назад, розуміємо, що нам варто було б завчасно подбати про запасну інфраструктуру в хмарі. 

Однак ми пройшли цьогорічні випробування, тому я пишаюся нашою командою та зробленою роботою. Колеги вже шість років без значного розширення не просто розвивають існуючі проєкти, а щомісяця запускають нові. І 2022 рік – не виключення. «Банка», наш флагманський продукт, стала основним фокусом для команди. «Банки» стали не лише засобом для особистих накопичень, а й дали можливість благодійним фондам та простим українцям збирати на волонтерські потреби. Під час повномасштабного російського вторгнення ми побачили, як волонтери використовують «Банку», і швидко перегрупувалися, зробивши «Банку» головним благодійним інструментом країни. 

Ще одним важливим та актуальним рішенням нашого банку протягом року стало відновлення кредитування – це хороший та показовий маркер стану економіки країни.

Також варто зазначити, що під час війни особливої ваги набула надійність, стабільність та безпека в роботі банків, яку в мирний час мало хто помічав. Тут як з електрикою – раніше те, що здавалося само собою зрозумілим, набуває нової цінності. 

Станом на зараз, у найближчому майбутньому ми плануємо розвивати наявні рішення та намагаємося не прогнозувати далі місяця. Зараз довготермінове планування здається зовсім беззмістовним. Ми продовжимо робити все, щоб бути найзручнішим інструментом і найнадійнішим партнером для наших клієнтів. Після перемоги я бачу Україну країною, що процвітатиме та розвиватиметься, а весь бізнес та компанії, зокрема й банки, активно сприятимуть цьому.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 8

Двигуном розвитку держави й розбудови стане малий та середній бізнес

Алла Комісаренко

Алла Комісаренко

Голова правління Sense Bank

Ще до війни ми переорієнтували та перебудували свої підходи й операційні процеси на диджитал, завдяки чому зберегли операційну стабільність та ефективні комунікації з клієнтами у 2022 році.

З перших днів російського вторгнення ми прийняли рішення відмовитися від бренду «Альфа» і вийшли минулого року з новим брендом Sense Bank.

Основне рішення банку для клієнтів, яке забезпечило безперебійність процесів протягом року, – мобільний застосунок. Через додаток ми надаємо найбільш необхідні клієнтам сервіси: віддалено відкриваємо рахунки, проводимо відеоідентифікацію, взаємодіємо з державною платформою «Дія».

Також ми одними з перших дали клієнтам можливість купувати ОВДП та диверсифікувати свої активи. Крім того, ми запровадили низку депозитних продуктів, які дали можливість хеджувати валютні ризики клієнтів.

На мою думку, двигуном розвитку держави й розбудови стане малий та середній бізнес. Попри війну, клієнти у цьому сегменті продемонстрували відповідальність, шукали можливість реструктуризувати свої портфелі, щоб мати можливість сплачувати за кредитами, зберегти репутацію контрагента та хорошу кредитну історію. Тому в пріоритеті на 2023 рік – розвиток нашої digital-платформи та пропозиція для клієнтів МСБ та роздрібного бізнесу.

2023-й стане початком нової парадигми, в якій Україна – це розумна, прагматична країна, націлена на економічний націоналізм. Тобто на абсолютну підтримку внутрішнього підприємця та внутрішнього клієнта. Водночас країна має бути відкритою для зовнішніх інвестицій, із правильною регуляцією безпеки цих інвестицій.

Варто пам’ятати, що головним інвестором в Україні є українець, який може створювати цікаві продукти, товари, пропозиції. Тому прозора система оподаткування, правильне регулювання й зацікавленість у розвитку підприємництва мають бути на першому місці для всіх.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 9

Ключове завдання – забезпечити безперебійну роботу відділень мережі, банкоматів та дата-центрів банку в умовах блекауту

Андрій Кашперук

Андрій Кашперук

Заступник голови Правління з питань роздрібного бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Головним викликом 2022 року було втримати дієздатність системи банку, що вдалось зробити завдяки сильній ІТ-інфраструктурі та нашим працівникам. Упродовж років ми багато інвестували в безперебійність роботи ІТ-систем і в кібербезпеку банку й завдяки цьому встояли проти численних кібератак після початку повномасштабного вторгнення.

Банк зміг стабільно надавати послуги перш за все завдяки співробітникам, які продовжували працювати попри все. Допомогли команді в роботі віддалені доступи для клієнтів, можливість онлайн-обслуговування, диджитал-сервіси та продукти, онлайн-банкінг. 

Наразі у нас 78 опорних відділень із генераторами та джерелами зв’язку, які безперебійно працюватимуть за будь-яких умов та будуть забезпечені можливістю проживання для сімей співробітників. Також ми зробили резервний дата-центр за кордоном. 

Крім того, банк дуже багато зробив і робить сьогодні для підтримки працівників та їхніх сімей: релокація, оплата житла, психологічна допомога співробітникам. Це багато активностей, які проводить наш HR-відділ під гаслом «war-life balance». 

Протягом року ми розробили багато пропозицій для середнього та малого бізнесу, який продемонстрував неймовірну силу та стійкість, а ще прагнення попри все продовжити роботу задля підтримки економіки країни. 

Зараз ключове завдання банку – забезпечити безперебійну роботу відділень мережі, банкоматів та дата-центрів банку в умовах блекауту, забезпечити звʼязок. Ми зосередилися на рішеннях для позичальників та підтримці українських клієнтів. 

Серед важливих проєктів у роботі сьогодні – інтеграція з «Дією» та диджитал-онбординг. Також ми активно працюємо над відеоверифікацією та плануємо посилити співпрацю з польською філією BNP Paribas Polska. Окрім того, розвиваємо цифрові продажі. З продуктом newcard цей напрям приніс банку 40 000 клієнтів цього року. 

У 2022-му ми призупинили активне зростання кредитування й інвестували більше в розвиток direct-service-model – усього, що пов’язане з можливістю віддаленого обслуговування. Тож вже в 2023 році плануємо запустити гібридний формат онлайн- та офлайн-обслуговування для бізнесу. Другий напрямок роботи на найближче майбутнє – це мобільні застосунки. Ми запустимо оновлений мобільний додаток для бізнесу та для ФОПів. Серед проєктів, над якими працюємо, електронний POS-термінал, який буде доступний на смартфоні.

На сьогодні стабільність банків гарантує бізнесу, що фінансова система буде працювати. Після перемоги ми бачимо Україну інвестиційно привабливою країною, яка зможе побудувати нову економіку.

Головні банкіри України про банкінг під час війни та бачення 2023 року /Фото 10

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд