У «Дії» запрацювала нова послуга для фізичних осіб-підприємців, яка дозволяє автоматично закрити ФОП, не відвідуючи будь-які державні органи. У чому суть послуги та чи все так просто?
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Міністерство цифрової трансформації запустило чергову послугу у «Дії» – автоматичне закриття ФОПу без потреби звертатись до державного реєстратора та без паперових заяв. З 21 червня ця послуга запрацювала повноцінно.
Forbes перевірив, чи справді закриття ФОПу стало швидшим, і про які нюанси треба знати.
Без паперів і держреєстратора
Для закриття ФОПу в особистому кабінеті в «Дії треба обрати послугу «Автоматичне закриття ФОП» (Послуги бізнесу – Створення бізнесу), натиснути «Подати заявку», перевірити, чи вірні усі дані, підписати електронним підписом ФОП або КЕПом фізособи та відправити на погодження.
«Після цього дані про закриття ФОП автоматично надійдуть у ЄДР і до податкової за місцем реєстрації» , – пише Мінцифри, додаючи «І все!».
Та насправді це ще не все. Попри автоматичне закриття, колишній ФОП має надати податкову звітність. Якщо йдеться про спрощену систему оподаткування, то треба подати декларацію платника єдиного податку за місяць/квартал.
Якщо загальна система – потрібно подати ліквідаційну звітність про майновий стан і доходи протягом 30 днів після закриття ФОП. В обидвох випадках зробити це можна в електронному кабінеті.
Незалежно від системи оподаткування, треба сплатити Єдиний соціальний внесок за місяць , в якому припинено ФОП. Навіть якщо ви, наприклад, закрили ФОП 1 липня, треба заплатити ЄСВ за увесь липень.
Також потрібно сплатити податки. На спрощенці – єдиний податок за місяць/квартал, на загальній системі – протягом 10 днів після подання звітності треба сплатити ПДФО та військовий збір.
Останній крок – закрити банківський рахунок підприємця.
Також за наявності треба анулювати ліцензії.
То в чому спрощення?
Державна податкова служба має інструкцію з 5 кроків, як закрити ФОП «по-старому». Тож раніше процедура була неможливою без подачі заявки до державного реєстратора: це ЦНАП або нотаріус. Тепер же не треба туди ходити самостійно та писати письмову заявку.
Далі три кроки залишаються, як було, а п’ятий відбувається без участі підприємства, якщо до нього немає претензій з боку ДПС. Якщо проблеми є, податкова відмовить у знятті з обліку.
«ДПС у такому разі самостійно звʼязується з користувачем для вирішення питань. І коли користувач вирішує питання, податкова знімає з обліку та вносить інформацію про зняття в ЄДР», – зазначили в Мінцифри.
Краш-тест закриття ФОП у «Дії»
Forbes самостійно перевірив можливість автоматичного закриття ФОП. Заявку надіслали о 19:38, а о 16:02 наступного дня прийшла виписка з ЄДР про успішне закриття ФОП. Виписка має з’явитись серед документів в особистому кабінеті.
Виписку про закриття ФОП можна роздрукувати та користуватися як повноцінним юридичним документом у разі необхідності.
Перевірити результат можна в самому ЄДР за лінком, скориставшись кодом опису операції. Дещо збентежило, що в ЄДР у пункті «Стан» було вказано «Операція активна». Та в Мінцифри заявили, що це означає успішність операції.
«Якщо на порталі заявка успішно опрацьована, в ЄДР сформована виписка, то ФОП закритий точно, проблем немає», – зазначили у пресслужбі.
Далі залишається подати звітність, сплатити податок і закрити банківський рахунок, але тут вже треба діяти за старими алгоритмами.
Станом на 3 липня вже 7700 ФОП закрито через «Дію» завдяки новій функції, розповіли в Мінцифри. Зранку 30 червня таких підприємців було 6700, тобто за три дні послугою успішно скористалась тисяча людей.
«Враховуючи, що послугу запустили 21 червня – вважаємо, що це хороший результат», – говорять у Мінцифри.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.