Категорія
Головне
Дата

Блокування Суецького каналу коштує світовій торгівлі $9,6 млрд у день. Під загрозою виробництво кави

Судно Ever Given, яке сіло на мілину посеред Суецького каналу, блокує трафік товарів вартістю $9,6 млрд, пише BBC. Блокування каналу може вдарити по світовому виробництву кави.

Ключові факти

  • Компанія Lloyd's List підрахувала, що одна година блокування Суецького каналу обходиться світовій торгівлі в $400 млн. Рух каналом у західному напрямку оцінюється в $5,1 млрд в день, а в східному – приблизно у $4,5 млрд.
  • Через інцидент пройти каналом не можуть не тільки танкери з нафтою і зрідженим газом, а й судна, навантажені робустою. Цей сорт, зокрема, використовується для виробництва Nescafe, зазначає Bloomberg.
  • Це позначиться на європейському ринку: з усіх ключових постачальників робусти в Європу Суецьким каналом не користуються тільки дві країни – Бразилія і Кот-д'Івуар. При цьому вся кава цього сорту, який імпортується до європейських країн зі Східної Африки та Азії, проходить саме цим каналом.
  • Більше того, блокування каналу посилює глобальний дефіцит контейнерів. Запаси в США знизилися до шестирічного мінімуму.

Важливі цифри

Через Суецький канал протяжністю 193 км проходить щодня приблизно 30% світового обсягу морських контейнерів. Це близько 12% від загального обсягу світової торгівлі всіма товарами. Минулого року артерією пройшло майже 19 000 суден.

Контекст

Контейнеровоз Ever Given довжиною 400 м сів на мілину посеред Суецького каналу 23 березня. Причиною цього став сильний вітер. Судно блокує транзит в обох напрямках Суецького каналу, який є одним із найзавантаженіших у світі і з’єднує Азію та Європу. За даними Lloyd's List, на обох кінцях каналу чекають понад 160 суден. В їх число входять 41 балкер і 24 танкери для перевезення сирої нафти.

Для розблокування Суецького каналу від контейнеровоза Ever Given може знадобитися кілька тижнів, заявив Пітер Бердовські, голова компанії Boskalis, фахівці якої займаються зняттям судна з мілини.

За оцінкою глави аналітичної компанії Banchero Costa&Co Ральфа Лещинського, кораблі будуть змушені пливти в обхід навколо Африки, що додасть приблизно тиждень до подорожі. Це збільшить вартість перевезень і призведе до зриву графіків, пише Bloomberg.

Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків