Категорія
Новини
Дата

Бразилія торік стала найбільшим імпортером російських нафтопродуктів, випередивши Туреччину

1 хв читання

У 2023 році Бразилія імпортувала з Росії 6,1 млн т дизельного палива в 2023 році, що у понад 60 разів більше, ніж 101 000 т у попередньому році, пише Financial Times. Згідно з офіційними даними уряду, вартість у доларовому вираженні збільшилася із $95 млн до $4,5 млрд.

Ключові факти

  • Також країна збільшила закупівлі мазуту в Росії: імпорт зріс до $5,3 млрд минулого року з $1,1 млрд у попередньому році.
  • За даними Kpler, у жовтні Бразилія випередила Туреччину і стала найбільшим покупцем російського дизельного палива, а стрибок імпорту дизельного палива минулого року означає, що Росія випередила США як найбільшого постачальника палива до Бразилії.
Бразилія торік стала найбільшим імпортером російських нафтопродуктів, випередивши Туреччину /Фото 1

Інфографіка: Financial Times

  • Відповідаючи на питання про різке зростання імпорту російського дизельного палива, міністерство розвитку, промисловості та зовнішньої торгівлі Бразилії заявило, що на зовнішню торгівлю «впливало безліч факторів» і що «імпорт палива є результатом рішень, які приймають приватні агенти, і слідує логіці попиту та пропозиції».
  • Москва продає сиру нафту та нафтопродукти за зниженими цінами через санкції, введені проти неї західними країнами внаслідок повномасштабного вторгнення в Україну. Закупівлі Бразилії дозволені в рамках режиму санкцій за умови, що вони відповідають правилам морських перевезень.
  • «Бразилія знайшла можливість отримувати російські товари зі знижкою, і це не лише дизельне паливо, а й добрива. Те саме стосується і таких країн, як Індія», – сказав Олівер Стюнкель, професор міжнародних відносин Фонду Жетуліо Варгаса.
  • Різке зростання імпорту може посилити звинувачення у тому, що Бразилія симпатизує Росії у війні.
  • У грудні на Росію припадала частка 85% загального імпорту дизельного палива до Бразилії; середній показник за 2023 рік становив близько 50%.

Контекст

У травні 2023 року відомо, що Європейському Союзу вдалося замінити постачання дизельного палива з Росії, яка була головним зовнішнім постачальником блоку до введення у лютому заборони на морський імпорт. Постачання з Близького Сходу та США зросли. У 2022 році Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи – близько 700 000 барелів на день. 

Бразилія, що входить до десятки найбільших країн-виробників нафти, покладається на імпорт дизельного палива, що забезпечує близько 20% внутрішнього попиту. 

Ціна на дизельне паливо вже давно є делікатним питанням у Бразилії, економіка якої залежить від далекобійників. Понад 60% вантажів країни перевозиться вантажними автомобілями.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні