Категорія
Новини
Дата

Бразилія торік стала найбільшим імпортером російських нафтопродуктів, випередивши Туреччину

У 2023 році Бразилія імпортувала з Росії 6,1 млн т дизельного палива в 2023 році, що у понад 60 разів більше, ніж 101 000 т у попередньому році, пише Financial Times. Згідно з офіційними даними уряду, вартість у доларовому вираженні збільшилася із $95 млн до $4,5 млрд.

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Ключові факти

  • Також країна збільшила закупівлі мазуту в Росії: імпорт зріс до $5,3 млрд минулого року з $1,1 млрд у попередньому році.
  • За даними Kpler, у жовтні Бразилія випередила Туреччину і стала найбільшим покупцем російського дизельного палива, а стрибок імпорту дизельного палива минулого року означає, що Росія випередила США як найбільшого постачальника палива до Бразилії.
Бразилія торік стала найбільшим імпортером російських нафтопродуктів, випередивши Туреччину /Фото 1

Інфографіка: Financial Times

  • Відповідаючи на питання про різке зростання імпорту російського дизельного палива, міністерство розвитку, промисловості та зовнішньої торгівлі Бразилії заявило, що на зовнішню торгівлю «впливало безліч факторів» і що «імпорт палива є результатом рішень, які приймають приватні агенти, і слідує логіці попиту та пропозиції».
  • Москва продає сиру нафту та нафтопродукти за зниженими цінами через санкції, введені проти неї західними країнами внаслідок повномасштабного вторгнення в Україну. Закупівлі Бразилії дозволені в рамках режиму санкцій за умови, що вони відповідають правилам морських перевезень.
  • «Бразилія знайшла можливість отримувати російські товари зі знижкою, і це не лише дизельне паливо, а й добрива. Те саме стосується і таких країн, як Індія», – сказав Олівер Стюнкель, професор міжнародних відносин Фонду Жетуліо Варгаса.
  • Різке зростання імпорту може посилити звинувачення у тому, що Бразилія симпатизує Росії у війні.
  • У грудні на Росію припадала частка 85% загального імпорту дизельного палива до Бразилії; середній показник за 2023 рік становив близько 50%.

Контекст

У травні 2023 року відомо, що Європейському Союзу вдалося замінити постачання дизельного палива з Росії, яка була головним зовнішнім постачальником блоку до введення у лютому заборони на морський імпорт. Постачання з Близького Сходу та США зросли. У 2022 році Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи – близько 700 000 барелів на день. 

Бразилія, що входить до десятки найбільших країн-виробників нафти, покладається на імпорт дизельного палива, що забезпечує близько 20% внутрішнього попиту. 

Ціна на дизельне паливо вже давно є делікатним питанням у Бразилії, економіка якої залежить від далекобійників. Понад 60% вантажів країни перевозиться вантажними автомобілями.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні