Європейському Союзу вдалося замінити постачання дизельного палива з Росії, яка була головним зовнішнім постачальником блоку до введення у лютому заборони на морський імпорт, пише Bloomberg. Очікується, що постачання дизпалива до Європи у травні підскочать до чотиримісячного максимуму.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Заміна постачань стане полегшенням для західних урядів, тому що Росія раніше забезпечувала більше половини поставок, які прямували до ЄС та Великої Британії.
- Зокрема, різко зросли постачання з інших країн. За даними, зібраними Bloomberg із судноплавної аналітичної компанії Vortexa Ltd, загальний обсяг постачань дизельного палива та газойлю у травні зросте до чотиримісячного максимуму – приблизно 1,25 млн барелів на день.
- За винятком періоду безпосередньо перед введенням заборони на імпорт, коли країни готувалися до заборони, травневі потоки відповідають середнім відвантаженням у 2022 році.
- Постачання з Близького Сходу та США зросли. Очікується, що потоки із Саудівської Аравії досягнуть нового максимуму у приблизно 324 000 барелів на день, а вантажі із США будуть найвищими із серпня 2020 року.
- Постачання з Азії цього місяця скоротяться через скорочення потоків з Китаю та Сингапуру, хоча очікується зростання дизельних вантажів з Індії.
Контекст
Минулого року Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи – близько 700 000 барелів на день. Вважалося, що ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним пальним, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного пального до запровадження ембарго ЄС.
З 5 грудня набула чинності так звана стеля цін на нафту на рівні $60 за барель, з 5 лютого – на нафтопродукти з Росії на рівні $100 та $45 за барель.
Останні два десятиліття приблизно 60% експортних надходжень Росії припадає на виторг від продажу нафтогазових ресурсів. У загальній структурі федерального бюджету доходи від продажу нафти й газу в середньому становлять понад 40%.
2 лютого видання The New York Times писало, що заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки від 5 лютого не призведе до дефіциту дизпального у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.