Європейському Союзу вдалося замінити постачання дизельного палива з Росії, яка була головним зовнішнім постачальником блоку до введення у лютому заборони на морський імпорт, пише Bloomberg. Очікується, що постачання дизпалива до Європи у травні підскочать до чотиримісячного максимуму.
Ключові факти
- Заміна постачань стане полегшенням для західних урядів, тому що Росія раніше забезпечувала більше половини поставок, які прямували до ЄС та Великої Британії.
- Зокрема, різко зросли постачання з інших країн. За даними, зібраними Bloomberg із судноплавної аналітичної компанії Vortexa Ltd, загальний обсяг постачань дизельного палива та газойлю у травні зросте до чотиримісячного максимуму – приблизно 1,25 млн барелів на день.
- За винятком періоду безпосередньо перед введенням заборони на імпорт, коли країни готувалися до заборони, травневі потоки відповідають середнім відвантаженням у 2022 році.
- Постачання з Близького Сходу та США зросли. Очікується, що потоки із Саудівської Аравії досягнуть нового максимуму у приблизно 324 000 барелів на день, а вантажі із США будуть найвищими із серпня 2020 року.
- Постачання з Азії цього місяця скоротяться через скорочення потоків з Китаю та Сингапуру, хоча очікується зростання дизельних вантажів з Індії.
Контекст
Минулого року Росія постачала близько половини дизельного пального, яке імпортується до Європи – близько 700 000 барелів на день. Вважалося, що ці обсяги може бути важко швидко заповнити, і європейські нафтопереробники готувалися й нарощували свої резерви.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним пальним, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Росія розраховувала суттєво збільшити експорт дизельного пального до запровадження ембарго ЄС.
З 5 грудня набула чинності так звана стеля цін на нафту на рівні $60 за барель, з 5 лютого – на нафтопродукти з Росії на рівні $100 та $45 за барель.
Останні два десятиліття приблизно 60% експортних надходжень Росії припадає на виторг від продажу нафтогазових ресурсів. У загальній структурі федерального бюджету доходи від продажу нафти й газу в середньому становлять понад 40%.
2 лютого видання The New York Times писало, що заборона на російський експорт продуктів нафтопереробки від 5 лютого не призведе до дефіциту дизпального у Європі, водночас Росія, ймовірно, втратить більше половини ринків збуту своєї нафти та нафтопродуктів.
![«Ти не пройдеш!». Уряд заборонив ввозити в Україну російське пальне. Чому це вірогідно не зупинить ресурс з РФ і наскільки зростуть ціни /Фото Shutterstock](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/2f/e2155e5c-4154517571890d8f41b6445664b572fa.jpg?v=4682_3)
![«Росія продає за безцінь». Україну наповнюють російським дизелем попри ембарго. Що планує робити уряд, аби припинити це /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/2/80/e1ad7006-51b59a20cbf18f17c4ad800f79b9e802.jpg?v=5098_3)
![Найбільший експортер нафти Саудівська Аравія різко збільшила постачання дизпалива з РФ – Bloomberg /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/e/13/40c4cfaf-f0cf5d494f8566ee5e97f16b7571f13e.jpg?v=0047_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.