Запити українського бізнесу на встановлення російських CRM-систем зменшилися з 2021 року (72%), але досі становлять 14%, йдеться у дослідженні платформи Ringostat, яка входить у Netpeak Group. На українські CRM – попит зріс з 5% до 53%, а на системи інших країн – з 23% до 33%.
Ключові факти
- Згідно із дослідженням, з 2021 року частка компаній, які використовують CRM-системи з РФ впала більш ніж у 4 рази (з 73% у 2021 році). Однак російські CRM все ще використовує чимало компаній – 17%.
- Статистика інтеграторів демонструє, що 14% українських компаній мають «свіжий» інтерес до російських CRM. Тобто хочуть, щоб їх першою системою стала саме російська, чи переходять на такі рішення з іноземних або українських.
- До повномасштабного вторгнення лідерами серед CRM були рішення з РФ, за ними з великим відривом йшли українські, а потім іноземні. Тепер в лідерах – вітчизняні CRM, на другому місці рішення з інших країн, а російські системи «пасуть задніх».
- Частка запитів щодо українських CRM зросла – майже у 8 разів з 2021 року. Це повʼязано із небажанням бізнесу працювати з ворожим софтом та спонсорувати країну-агресора. В десятку ж найпопулярніших українських CRM увійшли: Creatio, Dr. Eleks, G-PLUS, KeepinCRM, KeyCRM, NetHunt, Onebox, RealtSoft, SalesDrive, Uspacy.
- Також спостерігається стабільно високий інтерес до іноземних CRM. Частка кастомних CRM (самостійно розроблених компаніями для себе) зменшилася втричі, а CRM з інших країн – зросла майже в 5 разів, проте зростання дещо сповільнилося в останні роки. Закордонні рішення зазвичай популярніші, відомі своєю гнучкістю та широтою функціонала. Тому близько чверті українських компаній обирають саме їх, а не українські аналоги.
Контекст
«Бітрікс24» працює в Україні з 2008 року. Найпопулярніший продукт – однойменна СRM-система, якою у 2020 році користувалися 30% українських компаній. Її розробник – російська «1С-Битрикс». Вона з’явилася у 2007-му після злиття двох гігантів родом з 1990-х – «1С» Бориса Нуралієва та «Битрикс» Сергія Рижикова. У січні 2022 року російський Forbes оцінював компанію у $2,7 млрд.
Після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україні почалася кампанія за відмову від російського софту. «Опендатабот» та Netpeak створили реєстр розроблених у РФ та невизнаних республіках продуктів та перелік їхніх українських або глобальних аналогів.
З 1 червня 2023-го російський CRM-сервіс «Бітрікс24» повністю припинив роботу в Україні. Офіційно причини остаточного закриття не називаються. Продукти російського «Бітріксу» продавалися в Україні майже півтора десятиріччя. З літа 2017-го український бізнес вела окрема юрособа – вона з’явилася на першій хвилі антиросійських санкцій. За п’ять років виторг компанії зріс втричі – до понад 96 млн грн у 2021-му, свідчать дані YouControl.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.