Переважна більшість українських ресторанів та кафе до повномасштабної війни користувалися російськими CRM-системами – R-Keeper, iiko тощо. Частина з них продовжує це робити або свідомо, або потрапивши на гачок російських компаній, які мімікрують під західні.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
За підрахунками 3.14 Agency, понад 25% закладів харчування (включаючи невеликі кав’ярні) досі користуються російським софтом для автоматизації бізнес-процесів. Це софт, який закриває питання фінансів, обліку продуктів на складі, функції онлайн-каси.
Є українські айтішники, які і зараз пропонують впровадження російсього софту через анонімні акаунти в Telegram.
Ресторатори ризикують
Часто ресторатори хочуть перейти з російського софту на український або західний. Але клієнтів потрібно обслуговувати вже зараз, щоб тримати бізнес на плаву.
Але, якщо зараз не змінити софт, бізнес ризикує.
- Клієнт дізнається про те, що ви користуєтеся сервісом країни-агресора. В епоху соцмереж репутацію закладу можна обвалити, написавши один пост у Facebook. Конкуренти також можуть легко знайти докази використання російського софту.
- Дані про ваших клієнтів зберігаються в хмарі на російських серверах. Це пряма загроза їхній безпеці.
Російські IT-компанії обманюють українських рестораторів
Російські компанії почали активно маскуватися – створюють міжнародний бренд з іншим логотипом, перекладають функціонал своєї POS-системи англійською та починають продавати послуги українським компаніям.
Наприклад, є великі ресторани в Україні, які вирішили перейти з російського софту на міжнародний Syrve, а потім стало відомо, що Syrve заснували підприємці з російської iiko.
Сама ж iiko була заснована росіянами і в 2015 році, а Сбєрбанк придбав контрольний пакет.
Далі компанія iiko Group на міжнародному ринку створює компанію Syrve, яка базується у Вірменії.
Тут, наприклад, компанію назвали Delta AZOV
Який софт обрати для ресторану
Національна ресторанна асоціація України на початку вересня говорила, що з початком війни закрилося більше 7000 ресторанів, а відкрилося 2000. За даними «Агенції 3.14», на початок жовтня відкрилося більше 2300+ закладів. В основному це Західна Україна, де більш-менш безпечно.
Перед тим, як обирати нову POS-систему (Point of sale) для закладу, варто зрозуміти, який функціонал вам потрібен:
- Прийом замовлень від відвідувачів та передача їх на кухню у вигляді друкованих бігунків. Або електронні бігунки на екрані, як у McDonaldʼs.
- Фіскалізація чеків.
- Складський облік, який синхронізується з кухнею. Наприклад, у вас замовили піцу, і система автоматично списує зі складу 300 г борошна, 200 г ковбаси, 200 г твердого сиру тощо. Також багато рестораторів хочуть функцію переобліку з маячками, щоб розуміти, які продукти потрібно замовити бо скоро закінчаться.
- Інтеграція зі службами доставки (Glovo в першу чергу).
- Створення програм лояльності для постійних клієнтів.
- Аналітика прибутковості ресторану або мережі закладів в єдиній системі. І бажано одразу в смартфоні.
Серед українських багато гідних прикладів – Poster POS, ScyService, Unipro, Chameleon та ін. Якщо брати західні, серед лідерів Square POS, Clover POS, TouchBistro POS, хоча їхня ціна дорожча.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.