Категорія
Новини
Дата

Через саботаж росіянами інспекції в Босфорі українські порти працюють на половину потужності – Мінінфраструктури

1 хв читання

Через дії Росії з жовтня минулого року українські порти змушені працювати на половину своєї потужності, зменшився обсяг флоту на вхід до портів під завантаження, знизився обсяг експорту на 3 млн т щомісяця. Про це йдеться в повідомленні Міністерства інфраструктури.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти 

  • Головна причина – цілеспрямований саботаж російською стороною інспекцій суден у Босфорі, що призводить до стабільно великої черги з понад 100 суден.
  • З 1 серпня 2022 року 17,8 млн т української агропродукції на 659 суднах було експортовано з портів Великої Одеси («Одеса», «Чорноморськ» та «Південний») до 40 країн світу. 
  • За умови повноцінного функціонування коридору обсяги українського експорту на світові ринки мали становити 25–29 млн т, заявили в Мінінфраструктури. 
  • «Починаючи з жовтня 2022 року делегація РФ у Спільному координаційному центрі (СКЦ) почала штучно гальмувати процес інспекції суден, пояснив Руслан Сахаутдінов, представник України в СКЦ. 
  • За його словами, як тільки обсяг експорту почав зростати, російська сторона скоротила кількість інспекційних команд із пʼяти до трьох без будь-якого пояснення. Також росіяни штучно збільшують час на проведення самих інспекцій через перевірку показників роботи суден, які не регламентовані документами СКЦ та не мають жодного відношення до зернової угоди. Так, на перевірку одного судна йде від чотирьох годин, а в день відбувається 5–7 перевірок при мінімально необхідних 16–18. 
  • Непоодинокі випадки, коли росіяни просто відмовляються працювати з вигаданих причин, коли всі інші сторони в СКЦ підтверджують наявність умов для продовження інспекції, зазначив Сахаутдінов.

Контекст

Станом на 18 січня в Босфорі на інспекцію СКЦ очікує 121 судно (28 – з агропродукцією на борту, 93 – судна, які йдуть до портів під завантаження). Середній час очікування – від двох до пʼяти тижнів, що також призводить до мільйонних збитків вантажовласників.

Черга спостерігається починаючи з листопада 2022 року. Це відображається на обсягах експорту. В листопаді порти експортували на 47% менше агропродукції, ніж у жовтні, коли ці проблеми починались. Якщо в жовтні було недоекспортовано майже 2 млн т агропродукції, то в листопаді та грудні – вже по 3 млн т на місяць. Така сама тенденція зберігається й у січні, заявили в Мінінфраструктури.

Всього з початку роботи «Зернової ініціативи» три порти відправили 659 суден із продовольством до країн Африки, Азії та Європи, а 643 – прийняли нові під завантаження продукцією українських аграріїв.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд