Категорія
Новини
Дата

Через війну продажі бренду «Чумак» в Україні впали майже на 70% – до 460 млн грн

1 хв читання

У 2022-му році виторг «Чумака» на внутрішньому ринку впав до 460 млн грн (без ПДВ), що майже на 70% менше в порівнянні з 2021-м роком. Про це Forbes повідомив гендиректор компанії «Чумак» Андрій Левчук.

⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося. 

Долучайтеся до форуму!

Ключові факти

  • Частка виробника на українському ринку томатних соусів і паст теж драматично обвалилась – на 60–70%, підрахували в консалтинговій компанії Pro-Consulting. До війни «Чумак» займав близько 20% українського ринку. Його продажі на внутрішньому ринку у 2021-му становили 1,3 млрд грн без ПДВ.  
  • «Чумак» зупинив виробництво 24 лютого, побоюючись тиску з боку російської армії. Але з травня 2022-го почав виробляти свою продукцію на потужностях конкурентів. Приміром, компанія виготовляє томатні пасти та соус «Херсонський» на волинському підприємстві «Луцьк Фудз», яке теж випускає подібну продукцію під маркою «Руна». Майонези на потужностях запорізької Delta Food, яку перевезли до Тернополя. Соуси – на заводі виробника Olkom Group. А ось макарони і частину томатної пасти – на заводах у Туреччині та Італії відповідно. Виробництво більшості з них відновили в кінці 2022-го, розповідає Левчук. Зокрема, майонези під маркою «Чумак» випускають з листопада минулого року.
  • У грудні «Чумак» повернув свої товари в АТБ та «Сільпо». Зайти одночасно у весь ритейл компанії складно, тому що тепер у неї асортимент наполовину менший, ніж до повномасштабної війни. До 24 лютого у неї було 100 найменувань продукції. «В деякі мережі ми ще в процесі заходу», – розповідає Левчук.
  • У 2023-му «Чумак» планує відновити виробництво кетчупів, які до війни займали 25% ринку. «У нас ще дуже рання стадія проєкту, – каже Левчук, не називаючи виробничих потужностей. – Поки що це комерційна таємниця». 
  • До кінця 2023-го «Чумак» планує вийти на 50% довоєнних обсягів виробництва брендованих товарів на внутрішньому ринку. А також повернути довоєнні виторги в гривні. Щоб досягти цього, асортимент поступово доповнюватимуть у всіх категоріях продуктів. «Цей рік для того, щоб повернути внутрішній ринок, – каже Левчук. – І виробничих майданчиків у нас достатньо».

Контекст

З початку війни щонайменше 195 заводів пошкоджено, зруйновано або захоплено, з них 16 підприємств харчової галузі, каже голова Центру досліджень продовольства KSE Олег Нівʼєвський. Загальні збитки від цих руйнувань – майже $10 млрд, за даними проєкту «Росія заплатить».

З початком повномасштабної війни поличках магазинів періодично зникали деякі товари. Зокрема, у травні 2022 року проблеми з постачанням товарів виникали у виробника кетчупів «Чумака», транснаціональних компаній Coca-Cola та PepsiCo та інших.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд