Категорія
Новини
Дата

Електронна черга на західних прикордонних переходах сягає 25 000 автомобілів і продовжує зростати

Черга на західних прикордонних переходах (ПП) сягає 25 000 автомобілів і продовжує зростати, повідомив заступник голови Мінінфраструктури Сергій Деркач в інтервʼю «Інтерфакс-Україна». Причина черг – сезонні чинники та ремонтні роботи на ПП.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • Деркач констатував збільшення кількості транспортних засобів у черзі на західному кордоні. Хорошою новиною він назвав той факт, що завдяки «електронній черзі» автомобілі не стоять на дорогах фізично. 
  • Погана новина, за словами Деркача, в тому, що черга є і вона зростає. «Це створює проблеми для планування роботи бізнесу», – зазначив він.
  • Зараз у черзі на західних пунктах пропуску стоять майже 25 000 автомобілів, і якщо їх вибудувати в лінію, то відстань була б як від Києва до Одеси, додав заступник міністра.
  • «Кількість транспортних засобів на кордоні зростатиме, оскільки таке явище ми спостерігаємо щороку. У негативному сенсі формуванню черг «допомагають» ще й такі моменти, як ремонтні роботи», – пояснив Деркач.
  • Заступник міністра уточнив, що ремонтні роботи проводяться на ПП «Ягодин–Дорогоуськ» (на польському кордоні). Також повністю перебудовується пункт «Порубне–Сірет» (румунський кордон), де раніше проїжджало понад 300 автомобілів на добу, а зараз близько 200. У результаті черга з умовних трьох днів зросла до пʼяти. До того ж на «Ягодині» на польському боці кордону не працюють ваги. Цей пункт пропуску раніше пропускав 680 автомобілів на добу, зараз – близько 400.
  • ПП «Орлівка–Ісакча» не працює з 6 жовтня через російський обстріл. Близько 1500 транспортних засобів звідти направлено на інші пункти пропуску. Багато хто поїхав на ПП «Старокозаче–Тудора» (Молдова) або інші ПП.
  • Деркач очікує, що вже в грудні черги підуть на спад.

Контекст

Невдовзі до існуючих проблем може додатися ще одна. З 7 листопада митне оформлення товарів без їхнього пред’явлення митним органам буде неможливе. Щоб користуватися цими перевагами далі, бізнес повинен мати статус авторизованого економічного оператора або ж отримати спеціальні спрощення.

Митники радять отримувати дозволи на авторизацію або на спрощення за системою NCTS.

Процедура отримання статусу авторизованого економічного оператора досить громіздка і займає час. Водночас авторизовані оператори мають багато переваг. Наразі такий статус в Україні отримали тільки два підприємства – JIT International і «Епіцентр». 

Україна розпочала застосування NCTS із листопада 2020 року – спочатку в пілотному режимі, а з 17 березня 2021-го розпочато етап національного застосування NCTS. Для переходу до міжнародного застосування NCTS Україна отримала запрошення, після чого – у липні 2022 року приєдналася до Конвенції про процедуру спільного транзиту (NCTS) та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами.

У жовтні минулого року в Україні повноцінно запрацював «митний безвіз». Першою країною, з якої відправлено вантаж для доставки в Україну під процедурою спільного транзиту, стала Німеччина. 

«Митний безвіз» – це можливість швидкого переміщення товарів між 36 країнами ЄС. Після приєднання України до NCTS український бізнес отримав змогу користуватися такими перевагами та спрощеннями: одна транзитна декларація й одна гарантія для переміщення товарів між 36 країнами (з країнами ЄС і ще з Великою Британією, Туреччиною, Сербією, Північною Македонією, Ісландією, Норвегією, Ліхтенштейном і Швейцарією); авторизовані підприємства можуть відправляти та отримувати товари на своєму підприємстві без заїзду на митні термінали; українські фінансові гарантії діють ще в 35 країнах світу.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні