Категорія
Новини
Дата

Електронна черга на західних прикордонних переходах сягає 25 000 автомобілів і продовжує зростати

2 хв читання

Черга на західних прикордонних переходах (ПП) сягає 25 000 автомобілів і продовжує зростати, повідомив заступник голови Мінінфраструктури Сергій Деркач в інтервʼю «Інтерфакс-Україна». Причина черг – сезонні чинники та ремонтні роботи на ПП.

Ключові факти

  • Деркач констатував збільшення кількості транспортних засобів у черзі на західному кордоні. Хорошою новиною він назвав той факт, що завдяки «електронній черзі» автомобілі не стоять на дорогах фізично. 
  • Погана новина, за словами Деркача, в тому, що черга є і вона зростає. «Це створює проблеми для планування роботи бізнесу», – зазначив він.
  • Зараз у черзі на західних пунктах пропуску стоять майже 25 000 автомобілів, і якщо їх вибудувати в лінію, то відстань була б як від Києва до Одеси, додав заступник міністра.
  • «Кількість транспортних засобів на кордоні зростатиме, оскільки таке явище ми спостерігаємо щороку. У негативному сенсі формуванню черг «допомагають» ще й такі моменти, як ремонтні роботи», – пояснив Деркач.
  • Заступник міністра уточнив, що ремонтні роботи проводяться на ПП «Ягодин–Дорогоуськ» (на польському кордоні). Також повністю перебудовується пункт «Порубне–Сірет» (румунський кордон), де раніше проїжджало понад 300 автомобілів на добу, а зараз близько 200. У результаті черга з умовних трьох днів зросла до пʼяти. До того ж на «Ягодині» на польському боці кордону не працюють ваги. Цей пункт пропуску раніше пропускав 680 автомобілів на добу, зараз – близько 400.
  • ПП «Орлівка–Ісакча» не працює з 6 жовтня через російський обстріл. Близько 1500 транспортних засобів звідти направлено на інші пункти пропуску. Багато хто поїхав на ПП «Старокозаче–Тудора» (Молдова) або інші ПП.
  • Деркач очікує, що вже в грудні черги підуть на спад.

Контекст

Невдовзі до існуючих проблем може додатися ще одна. З 7 листопада митне оформлення товарів без їхнього пред’явлення митним органам буде неможливе. Щоб користуватися цими перевагами далі, бізнес повинен мати статус авторизованого економічного оператора або ж отримати спеціальні спрощення.

Митники радять отримувати дозволи на авторизацію або на спрощення за системою NCTS.

Процедура отримання статусу авторизованого економічного оператора досить громіздка і займає час. Водночас авторизовані оператори мають багато переваг. Наразі такий статус в Україні отримали тільки два підприємства – JIT International і «Епіцентр». 

Україна розпочала застосування NCTS із листопада 2020 року – спочатку в пілотному режимі, а з 17 березня 2021-го розпочато етап національного застосування NCTS. Для переходу до міжнародного застосування NCTS Україна отримала запрошення, після чого – у липні 2022 року приєдналася до Конвенції про процедуру спільного транзиту (NCTS) та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами.

У жовтні минулого року в Україні повноцінно запрацював «митний безвіз». Першою країною, з якої відправлено вантаж для доставки в Україну під процедурою спільного транзиту, стала Німеччина. 

«Митний безвіз» – це можливість швидкого переміщення товарів між 36 країнами ЄС. Після приєднання України до NCTS український бізнес отримав змогу користуватися такими перевагами та спрощеннями: одна транзитна декларація й одна гарантія для переміщення товарів між 36 країнами (з країнами ЄС і ще з Великою Британією, Туреччиною, Сербією, Північною Македонією, Ісландією, Норвегією, Ліхтенштейном і Швейцарією); авторизовані підприємства можуть відправляти та отримувати товари на своєму підприємстві без заїзду на митні термінали; українські фінансові гарантії діють ще в 35 країнах світу.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд