Єврокомісія планує 16 червня опублікувати оновлену версію кодексу боротьби з дезінформацією, пишуть Reuters та Financial Times із посиланням на текст документа. Google, Meta (Facebook), Twitter та інші технологічні компанії повинні будуть вжити заходів для протидії «шкідливій дезінформації», інакше їм загрожуватимуть багатомільярдні штрафи.
Ключові факти
- Підписати оновлену версію кодексу мають 30 компаній, зокрема Meta, Twitter, Google, Microsoft і TikTok, пише FT.
- Згідно з документом, компанії мають розробити інструменти для перевірки інформації та співпрацювати між собою щодо перевірки фактів.
- Підписантів зобовʼяжуть боротися з поширенням дипфейків та фейкових облікових записів у соцмережах.
- Компанії також змусять надавати дані з розбивкою по країнах Європи, а не загальноєвропейські або світові дані.
- Також підписантів зобов’яжуть розкривати дані щодо кількості віддалених ботів, модераторів контенту в кожній країні та про системи штучного інтелекту, які розгорнуті для боротьби з фейками.
Контекст
Кодекс почав діяти у 2018 році, його підписували на добровільній основі. Тепер він стане документом спільного регулювання, а відповідальність поділять між собою регулятор та сторони, які його підписали.
Оновлений кодекс буде повʼязаний із законом про цифрові послуги, який ЄС погодив у квітні 2022 року. У ньому є розділ про боротьбу з дезінформацією.
Якщо документ ухвалять, він почне діяти з 2024 року. За його порушення компаніям загрожує штраф до 6% річного обороту у світі. Bloomberg, спираючись на фінансові звіти, підрахував, що для Amazon, наприклад, такий штраф становитиме €26 млрд, а для Google – €14 млрд.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.