Влада Китаю готує штраф для Tencent Holdings у рамках широкомасштабного антимонопольного придушення інтернет-гігантів країни. Покарання має бути менше рекордного штрафу у $2,75 млрд, накладеного на Alibaba на початку цього місяця, пише Reuters із посиланням на джерела.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- Державна адміністрація ринкового регулювання (SAMR) може накласти на Tencent штраф не менше $1,54 млрд.
- Причина штрафу – неналежне повідомлення про минулі придбання та інвестиції, а також антиконкурентна практика в деяких напрямках діяльності, зокрема потоковій передачі музики.
- SAMR повідомив Tencent, що, окрім штрафу, компанії, ймовірно, доведеться відмовитися від ексклюзивних прав на музику. Крім того, можливо, її змусять продати музичні застосунки Kuwo і Kugou.
- Водночас основні напрямки діяльності Tencent, відеоігри і WeChat, швидше за все, залишаться недоторканими.
- Tencent – не основна мета регулятора, на відміну від Alibaba. Але антимонопольна кампанія вже почалася, було б дивно не покарати Tencent, зазначив співрозмовник Reuters.
Контекст
В останні місяці Китай намагається приборкати економічну й соціальну міць слабо регульованих інтернет-гігантів. Tencent і Alibaba Group Holding Ltd – два найбільші технологічні конгломерати Китаю з ринковою вартістю $776 млрд і $642 млрд відповідно.
У листопаді 2020 року Ant Group планувала вихід на IPO загальною сумою близько $34,5 млрд, яке могло стати найбільшим у світі. Однак у листопаді регулюючі органи КНР призупинили IPO. Пізніше SAMR оголосило про початок антимонопольного розслідування. У підсумку компанія була оштрафована на $2,8 млрд. Це найбільший корпоративний штраф в історії країни.
Розслідування SAMR щодо Tencent частково зосереджене на Tencent Music Entertainment Group – китайському аналогу Spotify. Ця компанія придбала застосунки-конкуренти Kugou і Kuwo 2016 року й досягла ексклюзивних прав на потокову передачу звукозаписних компаній, включаючи Universal Music Group, Sony Music Group і Warner Music Group Corp. Конкуренти, включаючи NetEase Cloud Music, скаржилися на несправедливість угоди й завищені ціни. SAMR почав розслідування щодо Tencent Music 2018 року, але призупинив його 2019-го після того, як компанія погодилася припинити продовження деяких ексклюзивних прав.
Однак Tencent зберегла ексклюзивні права на Джея Чоу – найвпливовішу поп-зірку в китайськомовному світі, використовуючи його як конкурентну перевагу проти дрібніших конкурентів NetEase Cloud Music і підтримуваної Alibaba Xiami Music.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.