Категорія
Новини
Дата

Китай готує штраф для Tencent. Влада продовжує антимонопольне придушення інтернет-гігантів країни

1 хв читання

Влада Китаю готує штраф для Tencent Holdings у рамках широкомасштабного антимонопольного придушення інтернет-гігантів країни. Покарання має бути менше рекордного штрафу у $2,75 млрд, накладеного на Alibaba на початку цього місяця, пише Reuters із посиланням на джерела.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • Державна адміністрація ринкового регулювання (SAMR) може накласти на Tencent штраф не менше $1,54 млрд.
  • Причина штрафу – неналежне повідомлення про минулі придбання та інвестиції, а також антиконкурентна практика в деяких напрямках діяльності, зокрема потоковій передачі музики.
  • SAMR повідомив Tencent, що, окрім штрафу, компанії, ймовірно, доведеться відмовитися від ексклюзивних прав на музику. Крім того, можливо, її змусять продати музичні застосунки Kuwo і Kugou.
  • Водночас основні напрямки діяльності Tencent, відеоігри і WeChat, швидше за все, залишаться недоторканими.
  • Tencent – не основна мета регулятора, на відміну від Alibaba. Але антимонопольна кампанія вже почалася, було б дивно не покарати Tencent, зазначив співрозмовник Reuters.

Контекст

В останні місяці Китай намагається приборкати економічну й соціальну міць слабо регульованих інтернет-гігантів. Tencent і Alibaba Group Holding Ltd – два найбільші технологічні конгломерати Китаю з ринковою вартістю $776 млрд і $642 млрд відповідно.

У листопаді 2020 року Ant Group планувала вихід на IPO загальною сумою близько $34,5 млрд, яке могло стати найбільшим у світі. Однак у листопаді регулюючі органи КНР призупинили IPO. Пізніше SAMR оголосило про початок антимонопольного розслідування. У підсумку компанія була оштрафована на $2,8 млрд. Це найбільший корпоративний штраф в історії країни.

Розслідування SAMR щодо Tencent частково зосереджене на Tencent Music Entertainment Group – китайському аналогу Spotify. Ця компанія придбала застосунки-конкуренти Kugou і Kuwo 2016 року й досягла ексклюзивних прав на потокову передачу звукозаписних компаній, включаючи Universal Music Group, Sony Music Group і Warner Music Group Corp. Конкуренти, включаючи NetEase Cloud Music, скаржилися на несправедливість угоди й завищені ціни. SAMR почав розслідування щодо Tencent Music 2018 року, але призупинив його 2019-го після того, як компанія погодилася припинити продовження деяких ексклюзивних прав.

Однак Tencent зберегла ексклюзивні права на Джея Чоу – найвпливовішу поп-зірку в китайськомовному світі, використовуючи його як конкурентну перевагу проти дрібніших конкурентів NetEase Cloud Music і підтримуваної Alibaba Xiami Music.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні