Китайська компанія Kuaishou Technology Co., яка є розробником мобільного додатку для обміну відео Kuaishou і основним конкурентом TikTok, провела IPO в Гонконзі на $5,4 млрд. Це стало найбільшим IPO в технологічній галузі з того часу, як Uber залучив понад $8 млрд у травні 2019 року, пише Bloomberg.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- У перший день торгів на Гонконзькій біржі акції Kuaishou зросли на 194%, до $43,6 за штуку, в порівнянні з $14,8 під час виходу на IPO.
- Ринкова капіталізація досягла майже $180 млрд. Це робить Kuaishou однією з найбільших китайських технологічних корпорацій.
- Вартість частки в розмірі 11,8% виконавчого директора Kuaishou Су Хуа оцінюється в понад 21 млрд. 9,2% акцій, що належать засновнику компанії й керівнику відділу продукції Чен Ісяо, коштують майже 17 млрд. Ці дві людини контролюють компанію через особливий клас акцій, кількість голосів в яких у 10 разів перевищує кількість звичайних акцій, пише Financial Times.
- Компанії 5Y Capital, яка підтримувала Kuaishou протягом перших трьох років її існування, належить 13,7% акцій вартістю $24,5 млрд. Початкові вкладення 5Y Capital склали $1,3 млн.
Контекст
Успішний дебют Kuaishou може стати хорошим знаком для її більшого конкурента — ByteDance, який є власником TikTok та Douyin. Додаток Douyin минулого року в Китаї налічував у середньому 602 млн користувачів на місяць в порівнянні з 460 млн користувачів Kuaishou. ByteDance вже давно планує вихід на IPO, але це загальмувалося через заборону TikTok у США.
Величезний попит на акції Kuaishou виникає, незважаючи на те що китайські технологічні компанії стикаються з невизначеною нормативно-правовою базою. Зокрема, подвійний лістинг платіжної компанії Ant Group на $37 млрд у Гонконзі й Шанхаї було зупинено Пекіном у кінці листопада через зміни регулювання в сфері фінтеху.
Довідка
Kuaishou було створено в 2011 році Ченом Ісяо і Су Хуа, які раніше працювали в Google China і Hewlett Packard. Одним із її найбільших акціонерів є китайський інтернет-гігант Tencent Holdings Ltd., а також Baidu Inc. і Sequoia Capital China. Kuaishou спочатку стала популярною серед людей, які проживають у невеликих містах та сільських районах Китаю. Користувалися популярністю відеоролики з повсякденного життя – від збору кукурудзи до поїдання традиційної локшини. У великих містах компанія швидко розширила контент: від людей, що граються у відеоігри, до підліткових пісень у стилі TikTok.
Kuaishou надає безкоштовний доступ до основного додатку, а дохід отримує за рахунок збору чайових, які направляють користувачі своїм улюбленим виконавцям. Крім коротких відео компанія все більше уваги приділяє рекламі й електронній комерції.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.