Китайська компанія Kuaishou Technology Co., яка є розробником мобільного додатку для обміну відео Kuaishou і основним конкурентом TikTok, провела IPO в Гонконзі на $5,4 млрд. Це стало найбільшим IPO в технологічній галузі з того часу, як Uber залучив понад $8 млрд у травні 2019 року, пише Bloomberg.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- У перший день торгів на Гонконзькій біржі акції Kuaishou зросли на 194%, до $43,6 за штуку, в порівнянні з $14,8 під час виходу на IPO.
- Ринкова капіталізація досягла майже $180 млрд. Це робить Kuaishou однією з найбільших китайських технологічних корпорацій.
- Вартість частки в розмірі 11,8% виконавчого директора Kuaishou Су Хуа оцінюється в понад 21 млрд. 9,2% акцій, що належать засновнику компанії й керівнику відділу продукції Чен Ісяо, коштують майже 17 млрд. Ці дві людини контролюють компанію через особливий клас акцій, кількість голосів в яких у 10 разів перевищує кількість звичайних акцій, пише Financial Times.
- Компанії 5Y Capital, яка підтримувала Kuaishou протягом перших трьох років її існування, належить 13,7% акцій вартістю $24,5 млрд. Початкові вкладення 5Y Capital склали $1,3 млн.
Контекст
Успішний дебют Kuaishou може стати хорошим знаком для її більшого конкурента — ByteDance, який є власником TikTok та Douyin. Додаток Douyin минулого року в Китаї налічував у середньому 602 млн користувачів на місяць в порівнянні з 460 млн користувачів Kuaishou. ByteDance вже давно планує вихід на IPO, але це загальмувалося через заборону TikTok у США.
Величезний попит на акції Kuaishou виникає, незважаючи на те що китайські технологічні компанії стикаються з невизначеною нормативно-правовою базою. Зокрема, подвійний лістинг платіжної компанії Ant Group на $37 млрд у Гонконзі й Шанхаї було зупинено Пекіном у кінці листопада через зміни регулювання в сфері фінтеху.
Довідка
Kuaishou було створено в 2011 році Ченом Ісяо і Су Хуа, які раніше працювали в Google China і Hewlett Packard. Одним із її найбільших акціонерів є китайський інтернет-гігант Tencent Holdings Ltd., а також Baidu Inc. і Sequoia Capital China. Kuaishou спочатку стала популярною серед людей, які проживають у невеликих містах та сільських районах Китаю. Користувалися популярністю відеоролики з повсякденного життя – від збору кукурудзи до поїдання традиційної локшини. У великих містах компанія швидко розширила контент: від людей, що граються у відеоігри, до підліткових пісень у стилі TikTok.
Kuaishou надає безкоштовний доступ до основного додатку, а дохід отримує за рахунок збору чайових, які направляють користувачі своїм улюбленим виконавцям. Крім коротких відео компанія все більше уваги приділяє рекламі й електронній комерції.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.