Категорія
Новини
Дата

Колишня «труба Медведчука» повертається у державну власність – Фонд держмайна

1 хв читання

Господарський суд Житомирської області задовольнив позов Фонду держмайна щодо визнання права власності за державою на частину магістрального нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок». Рішення суд прийняв наприкінці червня цього року, йдеться у повідомленні пресслужби ФДМУ.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Нафтопроводом, який збудований в 1957-1968 роках, багато років користувалася російська компанія «Транснефтепродукт». Україна намагалась повернути цей актив у державну власність. З 2011 року велися судові справи.
  • Детективи НАБУ ведуть розслідування щодо захоплення нафтопроводу компанією «ПрикарпатЗахідтранс» із 2017-го року. Її формальні власники – білоруський бізнесмен Микола Воробей і громадянин Німеччини Анатолій Шефер, неформальним власником «труби» учасники ринку називали Віктора Медведчука.
  • У межах розслідування вони звернулися до суду з клопотанням про арешт активу. Вищий антикорупційний суд 23 лютого заарештував українську частину магістрального нафтопроводу.
  • З 2021 року цей актив знаходиться в управлінні АТ «Укртранснафта». Два роки тому ФДМУ подав позов до Господарського суду Житомирської області, в якому просив визнати за державою цей актив.

Контекст

У травні цього року компанія «Укртранснафта» повідомила, що перерахувала до держбюджету понад 10 млн грн від управління арештованим нафтопродуктопроводом «Самара – Західний напрямок». Як повідомила пресслужба АРМА, перераховані кошти не враховують сплачених «Укртранснафтою» податків і витрат на обслуговування та експлуатацію арештованого трубопроводу.

За підсумками 2022 року «Укртранснафта» реалізувала реверсне постачання дизельного пального українською ділянкою нафтопроводу з Угорщини до України обсягом 114 000 т.

«Укртранснафта» почала перекачування пального в реверсному напрямку з Угорщини до України після початку великої війни з огляду на неможливість відновлення експлуатації нафтопродуктопроводу в проєктному напрямку з Білорусі.

Використання трубопроводу у реверсному напрямку забезпечило повноцінне управління активом, баланс на ринку нафтопродуктів, а також підвищило енергетичну незалежність держави в умовах воєнного стану, заявляли в АРМА.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд