Категорія
Новини
Дата

Україна хоче транспортувати пальне через колишню «трубу Медведчука». Планується договір з угорською компанією

Україна може транспортувати пальне з європейських країн через ділянку продуктопроводу «Самара – Західний кордон». Про це розповів ексгенеральний директор «Укртранснафти» Микола Гавриленко в інтервʼю «Економічній правді».

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Найближчими днями може бути підписаний договір з найбільшою угорською нафтогазовою компанією MOL для транспортування дизпалива з інших країн через Угорщину ділянкою продуктопроводу «Самара – Західний кордон» («труба Медведчука»), розповів Гавриленко.
  • Раніше «Укртранснафта» транспортувала паливо через цю трубу. Відтоді як її забрали у структур Медведчука і передали «Укртранснафті», залишки пального так і не передали на баланс держкомпанії. Після 24 лютого ситуація змінилася і ці обсяги вирішили передати на потреби держави, сказав Гавриленко.
  • На початку травня розпочалися переговори з компанією MOL як власником активів, на які заходить цей продуктопровід на території Угорщини. «Наша переговорна позиція була побудована на тому, щоб налагодити транспортування цією трубою з Угорщини в Україну 100 000–150 000 т дизпалива на місяць», – розповів Гавриленко.
  • У MOL заявили, що вільного ресурсу палива вони не мають. Як пояснює ексочільник «Укртранснафти», через те, що передвиборча кампанія прем’єра Угорщини Віктора Орбана побудована, зокрема, на низьких цінах на нафтопродукти. Зараз в Угорщині ціна дизпалива – €1,2–1,4 за літр, що на 30–40% нижче за решту Європи. Через це суттєво зріс попит, який треба задовольняти.
  • Натомість угорська компанія заявила про готовність транспортувати паливо з Угорщини в Україну продуктопроводом. «Все, що MOL змогла нам запропонувати, це лише варіант, за якого ми знаходитимемо дизпаливо в ЄС, доставлятимемо його у вагонах-цистернах до їхніх терміналів, де він перекачуватиметься у продуктопровід і поставлятиметься ним в Україну», – пояснює Гавриленко.
  • 19 травня укладено попередню угоду про готовність MOL підписати договір щодо транспортування дизпалива цим продуктопроводом.
  • Гавриленка звільнили 24 травня й призначили на цю посаду Володимира Цепенду. У «Нафтогазі» (акціонер «Укртранснафти») наголосили, що перед новим керівником стоїть невідкладне і критично важливе завдання – бути одним із головних чинників розв’язання паливної кризи в Україні впродовж наступних тижнів.

Контекст

23 травня затриманий СБУ Медведчук, якому висунуто підозру в державній зраді та сприянні тероризму, розповів про схему виведення з державної власності частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара – Західний напрямок» для подальшого прокачування через нього дизельного пального.

Це одна зі справ, у якій підозрюється Медведчук, – незаконне заволодіння ТОВ «Прикарпатзахідтранс» ділянкою державного нафтопроводу вартістю понад 200 млн грн. У лютому 2021 року РНБО повернула трубопровід у державну власність.

Медведчук запевняє, що питаннями трубопроводу він займався на прохання Порошенка. І зрештою за рік роботи трубопровід заробив для його власників вдвічі більше коштів, ніж було вкладено в його викуп, – до $42 млн. А з травня 2019 року, тобто після припинення повноважень Порошенка, прокачування дизеля через магістраль припинилося.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні