Шестеро з десяти українців (64%) уже активно використовують штучний інтелект, а для кожного п’ятого (20%) це стало щоденною практикою. Про це йдеться в результатах дослідження Kantar Ukraine від 16 жовтня. Зазначається, що кожен четвертий уже використовував його для шопінгу, а 36% планують спробувати.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Деталі
- 25% українців уже сприймають ШІ як технологію, схожу за зручністю зі смартфонами чи пошуковими системами, а ще 15% вважають, що він невдовзі досягне цього рівня. Таким чином, для 40% українців ШІ – це не майбутнє, а сьогодення, говорять аналітики Kantar Ukraine. Люди цінують у ньому швидкість, точність і практичну допомогу в щоденних завданнях.
- «ШІ більше не асоціюється з фантастикою. Українці бачать у ньому інструмент, який спрощує життя, і приймають його як частину повсякденності», – зазначає Анастасія Ямелинець, клієнт-партнерка Kantar Ukraine.
- Кожен четвертий українець (23%) уже використовував його для шопінгу, а 36% планують спробувати. Найчастіше ШІ допомагає знаходити товари, орієнтуватися в акціях чи отримувати персоналізовані рекомендації.
- Зокрема, 13% українців звертаються до порад ШІ, 12% використовують персональні підбірки, а 10% взаємодіють із чатботами магазинів. Водночас 57% ще не мають такого досвіду, перш за все через брак звички чи знань про можливості технології.
- Серед українців віком 41–55 років 42% ще не використовували ШІ, але хотіли б спробувати. «Це нагадує, як колись люди звикали до онлайн-банкінгу чи безконтактних платежів. Щойно технологія стає простою й зрозумілою, бар’єри зникають», – коментує Ямелинець.
- 44% хочуть, щоб він допомагав знаходити найвигідніші пропозиції чи знижки, 35% – пояснювати різницю між схожими товарами, 34% – фільтрувати зайву інформацію, а 33% – пропонувати персоналізовані рішення, повідомили в Kantar Ukraine. «Споживачі прагнуть не контролю, а розумної допомоги, яка враховує їхні потреби та стиль життя», – підсумували аналітики.
Контекст
Дослідження проводили методом онлайн-опитування за допомогою Kantar Online Track у вересні 2025 року. У ньому взяли участь 1000 респондентів, квотна вибірка за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном. Цільова група: чоловіки та жінки віком від 18 до 55 років. Географія дослідження охоплює національну панель, за винятком сіл, тимчасово окупованих територій та зон активних бойових дій.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.