Категорія
Новини
Дата

Куди і як подорожували українці під час війни. Join UP! показав результати й тенденції 2022 року

2 хв читання

Найпопулярнішими напрямками залишаються Туреччина та Єгипет, найзатребуванішою точкою вильоту для туристів став Кишинів, а середній чек подорожей за рік зріс майже на чверть. Про такі підсумки минулого року повідомив Join UP! 

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком

Ключові факти

  • Протягом воєнного 2022 року туроператор Join UP! з’явився в Естонії, Латвії, Литві, Казахстані, Польщі та Румунії.
  • У грудні 2022-го (коли продажі в Польщі та Румунії ще не були відкриті) на зовнішніх ринках було заброньовано 60% від усіх турів, у той час, як в Україні – 40%.
  • При цьому як в Україні, так і за кордоном традиційно найбільш популярними напрямками залишаються Туреччина та Єгипет. Серед інших лідерів – Чорногорія, Греція, ОАЕ та Албанія, зазначає туроператор. У зимовий сезон підвищується попит на екзотичну категорію – ОАЕ, Танзанія, Таїланд, Домінікана та інші. 
  • Особливість саме національного ринку цього року – стрімке зростання попиту на подорожі Україною. В жовтні був встановлений рекорд: туристи забронювали вдвічі більше турів країною, аніж роком раніше. Серед передумов цього тренду як обмежувальні фактори щодо виїзду чоловіків, так і усвідомлене зростання запиту на дослідження історії та культури своєї країни.
  • В нових умовах туроператор змінив підхід до логістики: з середини червня стали доступні трансфери до Кишинева, а пізніше з Жешува з вильотом на популярні літні напрямки. 
  • Наразі саме столиця Молдови залишається найзатребуванішою точкою вильоту для туристів, що подорожують із Join UP! Від початку виконання рейсів звідти відправилися в подорож майже 51 000 осіб. Утім популярність Жешува також зростає.
  • Інший затребуваний напрям цього року – подорожі на автобусі. В літньому сезоні найбільш затребуваними були автобусні тури до Анталії, Чорногорії, Болгарії та Греції. Додатковою перевагою стало те, що виїзди організовували не тільки з Києва, але й з інших міст України.
  • Війна в Україні істотно вплинула на портрет українських мандрівників у 2022-му. Кількість жінок, що подорожували протягом року, в 4–5 разів більша за кількість чоловіків. При цьому тури тепер частіше замовляють для однієї особи. 77% усіх подорожей – виключно дорослі.
  • Через ускладнену логістику та здорожчання туристичних послуг у курортних країнах зріс і середній чек подорожей. Різниця між 2021-м та 2022-м роками склала +23%.
  • Стабільною залишається глибина бронювань. Як і в 2021 році тури бронюють за 14–21 день до подорожі. При цьому раніше (до 2020-го) глибина бронювань сягала шість місяців, але значно скоротилась після початку пандемії коронавіруса.

Контекст

Велика війна стала ударом для багатьох секторів економіки, але туристичний сектор постраждав чи не найбільше. Закритий авіапростір, обмеження на виїзд за кордон для чоловіків, на яких поширюється мобілізація, вимушений переїзд частини населення, інфляція та падіння вартості гривні – всі ці негативні чинники значно вплинули на можливість людей подорожувати.

У березні та квітні – найкритичніші періоди для України – індустрія подорожей зупинилась майже повністю. Пізніше поступово почалося відновлення. Хоча досягти показників перших місяців року так і не вдалося. Як результат, лише за два місяці до початку активних бойових дій – січень і лютий – Join UP! відправив 41% від загальної кількості туристів, що скористались послугами туроператора, протягом усього 2022 року. Відповідно, на всі інші 10 місяців приходиться 59% мандрівників.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд