У 2018 році Японія, за даними ООН, імпортувала риби на $15 млрд, з них $163 000 – імпорт з України. /Getty Images
Категорія
Свій бізнес
Дата

Як українська компанія переконала японців купувати в неї рибу для суші

У 2018 році Японія, за даними ООН, імпортувала риби на $15 млрд, з них $163 000 – імпорт з України. Фото Getty Images

Заснована Олегом Лущиком Universal Fish Company (UFC) понад 20 років імпортує і переробляє рибу під брендами Don Mare, Master Fish і Norven. Щодня продають орієнтовно 250 000 тонн продукції, виторг у 2019 році – $172 млн. UFC експортує рибу до 20 країн, але головною подією для компанії став продаж у 2019 році першого контейнера до Японії.

Що допомагає українському бізнесу відштовхнутися від дна? 22 березня на «Саміті експортерів» від Forbes топкомпанії поділяться інструментами та прогнозами з розвитку експорту. Спікери з «Метінвест», Kernel, Nemiroff, «Біосфери» та інших. Купуйте квитки за посиланням.

«Японія – найскладніший ринок морепродуктів у світі, – говорить Лущик. – Ми поставили завдання завоювати там серйозні позиції». Японія може стати плацдармом для виходу в інші країни Азії. За оцінкою Міжнародного торгового центру ООН, Україна могла б постачати до Східної Азії рибної продукції на $4 млн.

Японія приваблива тим, що там живуть 126 млн вимогливих споживачів, зазначає член Ради експортерів та інвесторів при МЗС України Ігор Снітівкер. «На їхній ринок потрапляють якісні, а відповідно й прибуткові продукти, – каже він. – Японці будують зв’язки надовго і серйозно. Головне – виконувати перед партнером свої зобов’язання з якості і термінів постачань».

Прискіпливість японців UFC перевірила на собі. На підготовку пішло три роки: вивчали поведінку конкурентів, інвестували мільйони євро в технології, обладнання та сертифікацію, аби відповідати японським стандартам. Навіть проходили кроскультурні тренінги, щоб розуміти менталітет японців. «Головна проблема при виході в Японію – це нерозуміння культурних особливостей і правил ведення бізнесу», – говорить Снітівкер.

«Японський консультант стояв із секундоміром і перевіряв, як часто кварцують і стерилізують ножі, обробні поверхні», – розповідає директор UFC Євген Лисяк. Співробітники тренувалися на кабачках, аби навчитися нарізати лосося під правильним кутом.

У 2018 році Японія, за даними ООН, імпортувала риби на $15 млрд, з них $163 000 – імпорт з України. «У них найвищі вимоги з мікробіології у світі, – говорить Лисяк. – Якщо температура поверхні столу, де обробляють рибу, хоч на один градус вища за норму, в ній заведуться мікроби і її не можна буде використовувати для суші».

Ще один нюанс торгівлі з Японією – фінансові ризики. За словами Лисяка, контракт вважається підтвердженим лише після того, як партія прибула до Японії і її якість засвідчили у трьох державних лабораторіях. «Судно йде до Японії два місяці, – розповідає він. – Ти вже готуєш наступну партію, але не знаєш, приймуть чи ні надіслане замовлення».

UFC продає продукцію оптовим клієнтам у Японії, які реалізують її в мережевих ресторанах. Компанія експортує 10% від усієї виробленої продукції і впродовж двох років планує збільшити частку експорту на 30–35%.

Опубліковано в шостому номері журналу Forbes (грудень 2020)

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні