Курс на Африку. Навіщо українських виробників переконують експортувати до Танзанії /Getty Images
Категорія
Свій бізнес
Дата

Курс на Африку. Навіщо українських виробників переконують експортувати до Танзанії

Getty Images

Український експорт очима імпортера

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

З 2018 року Артем Гудков, 37, і Ріта Поліщук, 34,– засновники компанії Global Ukrainian Distribution Investment and Trading (GUDIT) – переконують українських виробників експортувати до Танзанії.

Вони допомагають оформлювати сертифікати, організовують постачання і продаж невеликих обсягів продукції. GUDIT торгує майже всім: алкоголем, продуктами, косметикою, товарами для дому. «Можна везти практично все», – каже Гудков. GUDIT продає понад 50 видів товарів (SKU) і розширює асортимент.

Гудков та Поліщук мріють відкрити в Танзанії мережу магазинів «біля дому», але наразі GUDIT працює як дистриб’ютор. З кінця 2019 року ці фірми відвантажили шість збірних контейнерів від дев’ятьох виробників. Вони планують довести відвантаження до двох‑трьох контейнерів на місяць і налагодити авіадоставку продуктів, які швидко псуються.

«Ми хочемо, аби танзанійці могли замовляти в українських виробників товари дрібними партіями від однієї палети, – зазначає Гудков. – Так нині Україна працює з Китаєм».

У Танзанії Гудков разом із сімома менеджерами GUDIT самостійно розвозить продукцію приблизно в 1000 торгових точок.

«Коли ми освоювали Танзанію, то проїхали 6000 км, спілкуючись з великими регіональними гравцями», – згадує Гудков. Без постійної комунікації з продавцями, налагодження особистих контактів вдалий експорт в Африку не вийде, пояснює Поліщук. «До країни приїздить багато «туристів». Вони обіцяють інвестувати в регіон, а потім зникають, – каже вона. – В Африці потрібно якийсь час попрацювати на самому ринкові, аби на тебе почали зважати».

Ще одна перевага безпосередньої роботи на ринку – контроль. GUDIT може реалізувати весь обсяг товару з мінімальною маржею оптовика, але за такої стратегії компанія не знає, куди продають продукцію, і стає залежною від відносин з оптовиком. «А так я знаю свого клієнта на обличчя, знаю, що він купує, через які канали продає,– пояснює Гудков.– Я виконую ту ж роботу, що і будь‑який вітчизняний виробник в Україні, котрий не хоче займатися цим на експорт». В Африці не дуже розвинене внутрішнє виробництво і відчувається дефіцит вибору. «У Танзанії на полицях може стояти три бренди томатного соусу сумнівної якості, але з великою різницею в ціні, – зазначає Поліщук. – Ми ж показуємо, що є якісні продукти за доступною ціною».

«Україна ввозить до Африки товарів приблизно на $5 млрд на рік. 75% експорту йде на п’ять країн Північної Африки, – пояснює Гудков. – Тобто 15% населення Африки споживають 75% нашого експорту, на решту 85% населення припадає тільки 20–25%. Цей ринок узагалі не покритий».

У 2019‑му експорт до Африки становив 7,8% від усього українського експорту, розповідає керівник відділу аналітики Офісу просування експорту Ольга Гвоздьова. За її словами, в 2017 році International Trade Centre оцінив нереалізований потенціал торгівлі України з країнами Африки у $18,5 млн.

Опубліковано в пʼятому номері журналу Forbes (листопад 2020)

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні