ДП «Антонов» оцінює свої збитки через війну в понад $1 млрд, плюс – найбільший в світі транспортник Ан-225 «Мрія». Про це в інтервʼю Forbes сказали в.о. гендиректора держпідприємства Євген Гаврилов та в.о. заступника гендиректора з операційної та адміністративної діяльності Віктор Авдєєв.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Внаслідок повномасштабного вторгнення РФ «Антонову» завдано збитків на понад $1 млрд. «На аеродромі в Гостомелі, площа якого приблизно 400 га, живого місця не залишилося», – зазначив Гаврилов.
- Близько $500 млн необхідно на реконструкцію аеродрому. Інше – витрати на відновлення парку літаків, які постраждали в результаті окупації Гостомеля російськими військами.
- Інфраструктуру аеродрому та льотно-випробувальної бази майже повністю зруйновано: унікальні ангари, побудовані спеціально для технічного обслуговування «Русланів» та «Мрії», лабораторії та інші споруди.
- «Знищення Ан-225 стало болючим ударом не лише для «Антонова», а й для усієї світової авіації. Проте, на жаль, «русскій мір» завдав нам й інших відчутних втрат», – зазначив Авдєєв.
- Повністю знищено літаки Ан-74, Ан-26. Серйозно пошкоджено Ан-22 «Антей». Це був єдиний екземпляр, який працював у цивільній авіації. «Ми оцінюємо технічну доцільність його відновлення. Також пошкоджено Ан-132Д, Ан-28, Ан-148 та модернізований «Руслан» – Ан-124-100М-150», – додав він.
- За словами керівника «Антонова», це – попередні цифри. Наразі відсутній доступ до нерозмінованих й знешкоджених обʼєктів аеродрому в Гостомелі.
- «Антонов» планує інвентаризувати активи та оцінити можливість їх подальшого застосування, зважаючи на характер завданих ушкоджень.
- «Проведемо технічне обстеження кожного з обʼєктів: від нерухомості та земельної ділянки під аеродромом до літаків. Потім під егідою «Укроборонпрому» та Мінстратегпрому сформуємо необхідний пакет документів, які буде подано в рамках загального позову України проти РФ до Міжнародного суду ООН», – сказав Гаврилов.
Контекст
Наприкінці лютого ДП «Антонов» повідомило про втрату найбільшого у світі транспортного літака «Мрія». Він постраждав під час боїв за аеропорт Гостомель, який намагались захопити російські окупанти.
Втрата «Мрії» – одна із можливих причин звільнення попереднього керівника «Антонова» Сергія Бичкова. За версією командира екіпажу «Мрії» Дмитра Антонова, менеджмент компанії міг врятувати літак, якби перегнав його до іншої країни, але не зробив цього. У ДП «Антонов» звинувачення відкинули.
Проте «Укроборонпром», якому підпорядковується «Антонов», після проведення службового розслідування призначив на місце Бичкова з префіксом «в.о.» його першого заступника Євгена Гаврилова,41. Новий керівник має оцінити збитки, яких завдала «Антонову» російська армія, представити план розвитку підприємства на повоєнний період.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.