За перші девʼять місяців цього року Росія стала найбільшим експортним напрямком для китайських автомобілів, обсяг яких досяг 849 951 автомобіля, згідно з даними Китайської асоціації легкових автомобілів, пише Financial Times. Санкції змусили західні бренди розірвати звʼязки з Москвою.
Зростання продажів у Росії допомагає китайським автовиробникам у той час, коли Пекін стикається з вищими митами на експорт електромобілів з боку Вашингтона та Брюсселя.
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Ключові факти
- Повномасштабне вторгнення РФ в Україну спровокувало різке падіння продажів автомобілів європейських, корейських та японських автовиробників, які раніше домінували на автомобільному ринку країни. На момент повномасштабного вторгнення у лютому 2022 року їх бренди займали 69% усіх продажів, за даними аналітичного агентства «Автостат». Нині їхня частка ринку становить лише 8,5%, тоді як частка китайських виробників за той же період зросла з 9% до 57%.
- За перші девʼять місяців цього року Китай поставив до Росії 849 951 автомобіля, згідно з даними Китайської асоціації легкових автомобілів. Другий за величиною напрямок, Мексика, імпортував менше половини цього обсягу.
- За даними китайської митниці, у вересні (останньому місяці, за яким є повні дані) тамтешні автовиробники експортували до Росії автомобілі на суму $1,8 млрд в порівнянні з $96 млн за той же місяць у 2021 році.
- «Зоряне зростання експорту автомобілів з Китаю в останні роки в основному залежить від внеску російського ринку, – сказав генеральний секретар CPCA (Китайська асоціація пасажирських автомобілів) Цуй Дуншу. – Різкі коливання і зміни в конкурентному середовищі російського автомобільного ринку надали китайським автомобільним компаніям широкі можливості для збуту і величезний прибуток».
- Близько 90% китайських автомобілів, що продаються в Росію, оснащені двигунами внутрішнього згоряння.
- Неофіційні автодилери, як і раніше, ввозять у країну відомі західні бренди паралельними маршрутами імпорту, але високі цінники гальмують зростання їхньої усталеної клієнтської бази. У Німеччині водії можуть купити BMW X5 30d приблизно за $95 000, згідно з офіційним сайтом компанії. Ціни на ту ж модель у Росії варіюються від $152 000 до $203 000, згідно з даними онлайн-торговельних майданчиків.
- Водночас російські автовиробники сильно постраждали від санкцій, які обмежили доступ до західних деталей та технологій. Щоб компенсувати це, вони часто зверталися до Китаю.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Торгові відносини між Росією та Китаєм нерівномірні. Китай, який і так був головним торговим партнером Кремля до повномасштабного вторгнення Росії на Україну в 2022 році, тепер забезпечує понад половину всього офіційного експорту до Росії, згідно з Trade Data Monitor. У вересні лише 5% від загального обсягу імпорту Китаю припадало на Росію.
Аналітики вважають, що зростаючий обсяг торгівлі між Росією та Китаєм може ускладнити виявлення «тіньового» імпорту Москвою санкційних товарів, який у минулому виділявся у торгових даних невеликих транзитних країн.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.