Найбільший у Центральній Європі приватний залізничний перевізник, чеська RegioJet, робить в Україні ставку на жителів малих міст, які віддалені від аеропортів. Це має допомогти компанії збільшувати пасажиропотік після відновлення авіасполучення, розповів в інтервʼю Forbes засновник RegioJet Радім Янчура.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Ключові факти
- Компанія робить ставку на жителів малих міст, а не на населення великих міст з добре розвиненими аеропортами. «Для жителів невеликих населених пунктів може бути набагато вигідніше і простіше сісти на поїзд і за день приїхати в Прагу, ніж спочатку їхати в Київ, а звідти летіти літаком», – каже Янчура.
- Компанія розглядає можливість співпраці з місцевими автобусними перевізниками, щоб довозити пасажирів до залізничних станцій.
- Також RegioJet готова купити 1000 вагонів українського виробництва, якщо вони будуть адаптовані до стандартів ЄС і коштуватимуть не більше €1 млн за одиницю. «У Київ я приїхав у новому вагоні виробництва Крюківського вагонобудівного заводу, – каже Янчура. – Він дуже високої якості, але українські стандарти трохи відрізняються від європейських».
- У ЄС, за його словами, зараз бум на залізничні перевезення, і замовити нові вагони практично неможливо, треба ставати у чергу. Українські компанії, які будують та обслуговують залізничний рухомий склад, мають унікальний шанс для виходу на європейський ринок. «Єдине, що їм треба – освоїти європейські стандарти», – переконаний Янчура.
- Україна поки займає лише 1% в бізнесі RegioJet. До кінця 2024-го компанія планує суттєво збільшити частку українського напрямку, пасажиропотік має зрости втричі – до 500 000 пасажирів на рік.
- Зараз потяг RegioJet приїздить до польського Перемишля, де пасажири пересідають з поїзда «Укрзалізниці». Щоденне завантаження – від 300 до 500 пасажирів.
- У планах RegioJet на 2023 рік – додати ще один потяг і збільшити завантаженість до 800 пасажирів. Компанія планує запустити новий рейс Прага – Чоп та отримати можливість заїзду власних поїздів до станції Мостиська-2 у Львівській області.
- У 2024-му RegioJet у партнерстві з «Укрзалізницею» планує запустити рейси Київ – Берлін, а також Київ – Ганновер через Лейпциг і Дрезден.
Контекст
RegioJet – це другий за величиною автобусний перевізник у Європі після Flixbus і найбільший приватний залізничний пасажирський перевізник у Центральній Європі. Компанія має ліцензії на роботу в Чехії, Словаччині, Німеччині, Австрії і Польщі. Торік RegioJet перевіз 11 млн пасажирів.
Компанія планували розпочати рейси в Україну в червні 2022-го, але через повномасштабне російське вторгнення довелося прискоритися. Рейси розпочали на пів року раніше – в лютому. «Тоді наша головна мета була – забезпечення евакуації українців та доставка гуманітарної допомоги», – каже власник RegioJet Янчура.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.