«Укрзалізниця» планує повністю позбутися імперських і російських назв, позначок, зображень на будь-яких об’єктах залізничного транспорту, повідомив голова правління товариства Олександр Камишін. Програма «Залізна українізація» розрахована на три роки.
Ключові факти
- За словами Камишіна, ще влітку 2022 року «Укрзалізниця» розпочала процес підготовки до повної українізації залізниці. Було вивчено всі можливі юридичні та технічні аспекти, опрацьовано величезну кількість інформації про об’єкти, що потребують українізації.
- «На основі цих даних ми склали комплексну програму українізації, яка не просто змінює назви та знімає радянські символи чи російські назви, а фундаментально змінює українську залізницю»,– додав очільник «Укрзалізниці».
- Комплексна програма розрахована на три роки – 2023-2025 роки. За цей час у декілька етапів планується українізувати назви регіональних філій, позначки кілометражу, сигнальні позначки, радянські барельєфи, назви станцій тощо.
Контекст
З початком повномасштабної війни неефективна «Укрзалізниця» перетворилася на машину з порятунку мільйонів українців. Держкомпанія розпочала воєнний рік із прибутком 457 млн грн за підсумками 2021 року. За рік компанія евакуювала понад 4 млн людей, медичними поїздами – 2,5 тис. цивільних поранених.
У грудні 2022-го «Укрзалізниця» домовилась про відтермінування виплат за євробондами. 12 грудня S&P Global Ratings знизило кредитний рейтинг «УЗ» з «CCC-» до «СС» через пропозицію компанії власникам своїх євробондів із погашенням у 2024 та 2026 роках відстрочити всі платежі за ними на 24 місяці.
«Урзалізниця» завершила 2022 рік із чистим збитком 10,8 млрд грн проти прибутку 457 млн грн у 2021-му, йдеться у звіті держкомпанії. Збиток від пасажирських перевезень склав 13,3 млрд грн. Фінплан на 2023 рік передбачає очікувані збитки 20,2 млрд грн. Доходи становитимуть 83,9 млрд грн, витрати – 107,9 млрд грн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.