Категорія
Новини
Дата

Судно, яке заблокувало Суецький канал, зняли з мілини. Ціни на нафту падають

1 хв читання

Контейнеровоз Ever Given, який сів на мілину посеред Суецького каналу і заблокував трафік, зняли з мілини. На тлі цих новин вартість нафти знижується, пише Bloomberg.

📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку

Ключові факти

  • Зняти судно з мілини вдалося після того, як рятувальні команди вилучили з дна 27 000 куб. м піску й штовхали судно 10 буксирами під час припливу.
  • Загалом днопоглиблення склало 18 метрів у передній частині корабля. В результаті кермо та гвинти судна були звільнені, що дозволило рух, зазначає CNN.
  • Очікується, що канал буде готовий до проходу суден вже сьогодні, заявив радник президента Єгипту щодо морських портів Мохаб Маміш.
  • Подальші зусилля щодо виведення судна на курс планується відновити о 11:30 за місцевим часом, оскільки рівень води підніметься до максимальної висоти.
  • Щоб провести через канал всі 450 кораблів, які застрягли, чекають або прямують до каналу, знадобиться близько одного тижня, сказав Маміш агентству Bloomberg.
  • На тлі цих новин вартість нафти Brent знизилася на $0,9 – до $63,67. Ціна на WTI впала на 1,03% – до $59,94 за барель, пише Reuters.

Важливі цифри

Через Суецький канал протяжністю 193 км проходить щодня приблизно 30% світового обсягу морських контейнерів. Це близько 12% від загального обсягу світової торгівлі всіма товарами. Минулого року артерією пройшло майже 19 000 суден.

Контекст

Контейнеровоз Ever Given довжиною 400 м сів на мілину посеред Суецького каналу 23 березня. Попередньо причиною цього стали сильний вітер та піщана буря. Однак це припущення має підтвердити або спростувати розслідування. Судно блокує транзит в обох напрямках Суецького каналу, який є одним із найзавантаженіших у світі й з’єднує Азію та Європу. За оцінкою компанії Lloyd's List, блокування каналу коштує світовій торгівлі $9,6 млрд у день. Через це пройти каналом не можуть не тільки танкери з нафтою й зрідженим газом, а й судна, навантажені кавою, зазначає Bloomberg. Також страждає експорт туалетного паперу та інших товарів.

Деякі кораблі вирішили пливти в обхід каналу – навколо Африки. За оцінкою глави аналітичної компанії Banchero Costa&Co Ральфа Лещинського, це додасть приблизно тиждень до подорожі та збільшує вартість перевезень, пише Bloomberg.

Аварія може стати приводом задуматися про межі гонки габаритів морських суден, пише Financial Times. У гонитві за зниженням витрат у розрахунку на контейнерну одиницю гігантські контейнеровози типу Ever Given виявилися занадто великими для Суецького каналу. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд