Контейнеровоз Ever Given, який сів на мілину посеред Суецького каналу і заблокував трафік, зняли з мілини. На тлі цих новин вартість нафти знижується, пише Bloomberg.
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Ключові факти
- Зняти судно з мілини вдалося після того, як рятувальні команди вилучили з дна 27 000 куб. м піску й штовхали судно 10 буксирами під час припливу.
- Загалом днопоглиблення склало 18 метрів у передній частині корабля. В результаті кермо та гвинти судна були звільнені, що дозволило рух, зазначає CNN.
- Очікується, що канал буде готовий до проходу суден вже сьогодні, заявив радник президента Єгипту щодо морських портів Мохаб Маміш.
- Подальші зусилля щодо виведення судна на курс планується відновити о 11:30 за місцевим часом, оскільки рівень води підніметься до максимальної висоти.
- Щоб провести через канал всі 450 кораблів, які застрягли, чекають або прямують до каналу, знадобиться близько одного тижня, сказав Маміш агентству Bloomberg.
- На тлі цих новин вартість нафти Brent знизилася на $0,9 – до $63,67. Ціна на WTI впала на 1,03% – до $59,94 за барель, пише Reuters.
Важливі цифри
Через Суецький канал протяжністю 193 км проходить щодня приблизно 30% світового обсягу морських контейнерів. Це близько 12% від загального обсягу світової торгівлі всіма товарами. Минулого року артерією пройшло майже 19 000 суден.
Контекст
Контейнеровоз Ever Given довжиною 400 м сів на мілину посеред Суецького каналу 23 березня. Попередньо причиною цього стали сильний вітер та піщана буря. Однак це припущення має підтвердити або спростувати розслідування. Судно блокує транзит в обох напрямках Суецького каналу, який є одним із найзавантаженіших у світі й з’єднує Азію та Європу. За оцінкою компанії Lloyd's List, блокування каналу коштує світовій торгівлі $9,6 млрд у день. Через це пройти каналом не можуть не тільки танкери з нафтою й зрідженим газом, а й судна, навантажені кавою, зазначає Bloomberg. Також страждає експорт туалетного паперу та інших товарів.
Деякі кораблі вирішили пливти в обхід каналу – навколо Африки. За оцінкою глави аналітичної компанії Banchero Costa&Co Ральфа Лещинського, це додасть приблизно тиждень до подорожі та збільшує вартість перевезень, пише Bloomberg.
Аварія може стати приводом задуматися про межі гонки габаритів морських суден, пише Financial Times. У гонитві за зниженням витрат у розрахунку на контейнерну одиницю гігантські контейнеровози типу Ever Given виявилися занадто великими для Суецького каналу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.