Компанія Tesla скасувала випуск давно обіцяного недорогого автомобіля, на який розраховували інвестори і який мав посприяти зростанню автовиробника на масмаркеті, пише Reuters із посиланням на три джерела. Недорогий автомобіль мав зʼявитися не раніше другої половини 2025 року.
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Ключові факти
- Це рішення є відмовою від давньої мети, яку очільник Tesla Ілон Маск часто називає своєю основною місією: доступні електромобілі для мас. У 2006 році компанія вирішила спочатку виробляти розкішні моделі, а потім використовувати прибуток для фінансування «недорогого сімейного автомобіля».
- З того часу Маск неодноразово обіцяв інвесторам і споживачам такий автомобіль. Нещодавно, у січні, Маск повідомив інвесторам, що Tesla планує розпочати виробництво доступної моделі на своєму заводі в Техасі в другій половині 2025 року.
- Найдешевша поточна модель Tesla, седан Model 3, продається у США за ціною близько $39 000. Очікувалося, що базовий автомобіль, який ще іноді називали Model 2, коштуватиме близько $25 000.
- Різкий розворот стався, коли Tesla зіткнулася з жорсткою конкуренцією у всьому світі з боку китайських виробників електромобілів, що затопили ринок автомобілями за ціною лише $10 000.
- «Наказ Ілона – повністю зосередитися на роботаксі», – сказало джерело. Інформатор повідомив, що нові плани передбачають виробництво роботаксі, але в набагато менших обсягах, ніж планувалося для Model 2.
- Джерело, знайоме із планами Tesla, висловило оптимізм щодо рішення відмовитися від стратегії дешевих автомобілів на користь роботаксі – сегмента, який Маск розглядає як майбутнє мобільності.
- Водночас плани Tesla щодо випуску продукції можуть знову змінитися залежно від економічних умов.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Тоді як Tesla витратила роки на розробку свого експериментального Cybertruck, дорогого електричного пікапа, китайські автовиробники пішли вперед, пропонуючи доступні електромобілі. Вони захопили частку ринку, домагаючись ефекту масштабу і пропонуючи споживачам вигідні ціни, з якими західні автовиробники намагаються зрівнятися.
Поки китайські електромобілі прагнули кинути виклик домінуванню Tesla, Маск займався своєю великою імперією, до якої входять SpaceX, Neuralink і гігант соціальних мереж X.
Плани створення доступної Tesla розглядалися як ключ до реалізації захмарних амбіцій Маска щодо зростання продажів. У 2020 році Маск заявив, що Tesla прагне до 2030-го продати 20 млн автомобілів – удвічі більше, ніж сьогодні продає найбільший у світі автовиробник Toyota. Після відмови від Model 2 незрозуміло, як він цього досягне.
У першому кварталі постачання Tesla знизилися на 8,5%, до 386 810 автомобілів, порівняно з роком раніше, і за цей період компанія виробила 433 371 автомобіль. Tesla поставила 369 783 авто моделі Model 3 та Model Y, а також близько 17 000 автомобілів інших моделей, включаючи седан Model S, Cybertruck та позашляховик преміум-класу Model X. Востаннє автовиробник повідомляв про падіння продажів у другому кварталі 2020 року, коли пандемія COVID-19 змусила Tesla зупинити виробництво.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.