Компанія Tesla скасувала випуск давно обіцяного недорогого автомобіля, на який розраховували інвестори і який мав посприяти зростанню автовиробника на масмаркеті, пише Reuters із посиланням на три джерела. Недорогий автомобіль мав зʼявитися не раніше другої половини 2025 року.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Це рішення є відмовою від давньої мети, яку очільник Tesla Ілон Маск часто називає своєю основною місією: доступні електромобілі для мас. У 2006 році компанія вирішила спочатку виробляти розкішні моделі, а потім використовувати прибуток для фінансування «недорогого сімейного автомобіля».
- З того часу Маск неодноразово обіцяв інвесторам і споживачам такий автомобіль. Нещодавно, у січні, Маск повідомив інвесторам, що Tesla планує розпочати виробництво доступної моделі на своєму заводі в Техасі в другій половині 2025 року.
- Найдешевша поточна модель Tesla, седан Model 3, продається у США за ціною близько $39 000. Очікувалося, що базовий автомобіль, який ще іноді називали Model 2, коштуватиме близько $25 000.
- Різкий розворот стався, коли Tesla зіткнулася з жорсткою конкуренцією у всьому світі з боку китайських виробників електромобілів, що затопили ринок автомобілями за ціною лише $10 000.
- «Наказ Ілона – повністю зосередитися на роботаксі», – сказало джерело. Інформатор повідомив, що нові плани передбачають виробництво роботаксі, але в набагато менших обсягах, ніж планувалося для Model 2.
- Джерело, знайоме із планами Tesla, висловило оптимізм щодо рішення відмовитися від стратегії дешевих автомобілів на користь роботаксі – сегмента, який Маск розглядає як майбутнє мобільності.
- Водночас плани Tesla щодо випуску продукції можуть знову змінитися залежно від економічних умов.
Контекст
Тоді як Tesla витратила роки на розробку свого експериментального Cybertruck, дорогого електричного пікапа, китайські автовиробники пішли вперед, пропонуючи доступні електромобілі. Вони захопили частку ринку, домагаючись ефекту масштабу і пропонуючи споживачам вигідні ціни, з якими західні автовиробники намагаються зрівнятися.
Поки китайські електромобілі прагнули кинути виклик домінуванню Tesla, Маск займався своєю великою імперією, до якої входять SpaceX, Neuralink і гігант соціальних мереж X.
Плани створення доступної Tesla розглядалися як ключ до реалізації захмарних амбіцій Маска щодо зростання продажів. У 2020 році Маск заявив, що Tesla прагне до 2030-го продати 20 млн автомобілів – удвічі більше, ніж сьогодні продає найбільший у світі автовиробник Toyota. Після відмови від Model 2 незрозуміло, як він цього досягне.
У першому кварталі постачання Tesla знизилися на 8,5%, до 386 810 автомобілів, порівняно з роком раніше, і за цей період компанія виробила 433 371 автомобіль. Tesla поставила 369 783 авто моделі Model 3 та Model Y, а також близько 17 000 автомобілів інших моделей, включаючи седан Model S, Cybertruck та позашляховик преміум-класу Model X. Востаннє автовиробник повідомляв про падіння продажів у другому кварталі 2020 року, коли пандемія COVID-19 змусила Tesla зупинити виробництво.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.