Категорія
Новини
Дата

Трамп запроваджує 25% мито на імпорт вантажівок до США з 1 листопада

1 хв читання

Президент США Дональд Трамп оголосив про запровадження нового 25%-го мита на всі середньо- та великовантажні вантажівки, що імпортуються до США, пише Reuters. Нові тарифи набудуть чинності з 1 листопада 2025 року.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Деталі

  • «Це рішення спрямоване на захист американських виробників вантажівок від несправедливої іноземної конкуренції», – заявив Трамп, додавши, що виграють від цього такі компанії, як Peterbilt і Kenworth (Paccar) та Freightliner (Daimler Truck).
  • До переліку транспортних засобів, які потрапляють під дію нових мит, входять: авто для кур’єрських служб, сміттєвози, комунальні машини, автобуси для громадських перевезень і важкі тягачі.
  • Торгово-промислова палата США виступила проти нових мит, зазначивши, що основними джерелами імпорту є союзники США: Мексика, Канада, Японія, Німеччина та Фінляндія, які не становлять загрозу нацбезпеці.
  • Найбільше від нових тарифів може постраждати Мексика – найбільший експортер середньо- та великовантажних вантажівок до США. За офіційними даними, з 2019 року обсяги експорту з Мексики зросли втричі – до приблизно 340 000 одиниць на рік. Хоча угода USMCA дозволяє безмитний рух вантажівок, якщо 64% їхньої вартості сформовано в Північній Америці, нові обмеження можуть ускладнити торгівлю навіть у межах угоди.
  • Мексиканська влада вже висловила опозицію новим тарифам, наголошуючи, що в середньому 50% складників вантажівок, які експортуються до США, — американського походження, включаючи дизельні двигуни.
  • Нові мита можуть мати довгострокові наслідки для ланцюгів постачання та вартості продукції. Volvo Group інвестує $700 млн у новий завод у Монтерреї (Мексика), запуск якого заплановано на 2026 рік. Всього в Мексиці діє 14 виробників вантажівок і автобусів та 2 виробники двигунів, що забезпечує глибоку інтеграцію з ринком США. За даними Мексики, минулого року США імпортували важких автозапчастин на суму майже $128 млрд, з яких 28% припадало на мексиканські постачання.

Контекст

Дональд Трамп, який повернувся у Білий дім у 2025 році, продовжує свою протекціоністську економічну політику, відому з першого терміну (2017–2021). Його підхід America First спрямований на зменшення торговельного дефіциту США, захист внутрішньої промисловості та повернення робочих місць. 

У квітні цього року Трамп шокував світові ринки анонсом «дзеркальних» мит проти більшості торговельних партнерів США, але згодом знизив їхній рівень. 

8 серпня набули чинності глобальні імпортні мита США – одні з найвищих за останнє століття. Нові правила кардинально змінюють підхід до світової торгівлі та викликали занепокоєння в десятках країн.

В кінці вересня президент США оголосив про введення 100-відсоткових тарифів на імпортовані в країну ліки та фармацевтичні товари. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні