Категорія
Новини
Дата

«Дочка» Samsung купила українського розробника розумних навігаторів Apostera

1 хв читання

Продаж готували півроку, інвестори, що вклали $2 млн, зробили екзіт

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Засновники продали український стартап Apostera компанії HARMAN International – дочірній структурі Samsung. Раніше інвестори оцінювали компанію, яка розробила автомобільний навігатор із доповненою реальністю, у €40-50 млн.

  • HARMAN International оголосила про угоду із Apostera 10 лютого. Але переговори стартап вів ще з літа 2021 року, каже керуючий партнер фонду SMRK Андрій Довженко.
  • Деталі угоди сторони не розкривали. Виторг Apostera за підсумками 2020 року – €4 млн, у 2021-му компанія розраховувала наростити продажі до €6 млн.
  • Раніше, опитані Forbes інвестори оцінювали Apostera у €40–50 млн. «Оцінка може сягати і €100 млн», – казав генеральний партнер SID Venture Partners VC Fund Валерій Красовський.
  • За весь час Apostera залучила $1 млн венчурних інвестицій від фондів SMRK та ICU Ventures. Обидва інвестори зробили екзит. «Скажімо так, угода нижча за наші очікування, але ми все одно задоволені, – каже Довженко. Для ICU Ventures це другий успішний вихід з початку 2022 – раніше їхній портфельний стартап Augmented Pixels купив Qualcomm.
  • На початку 2021 року в команді Apostera було 120 осіб та офіси у Мюнхені, Києві, Одесі та Санкт-Петербурзі. Тепер співробітники стартапу приєднаються до automotive-підрозділу HARMAN.

Контекст

Apostera у 2017 році заснували 12 вихідців із аутсорсингової компанії Luxoft. Продукт стартапу – автомобільний навігатор з доповненою реальністю, який через HUD-дисплей проектує зображення на лобове скло.

Apostera підписала шість прямих контрактів із автовиробниками з Європи та Північної Америки, але розкриває лише одного клієнта. З 2018 року стартап розпочав співпрацю з Audi – його навігатори встановлені у двох моделях електрокарів Audi Q4 e‑tron.

В інтервʼю Forbes CEO та співзасновник стартапу Андрій Голубинський не виключав продажу бізнесу. Одна з причин – не надто великий ринок для такої технології, передбачав партнер інвестиційної фірми DrakeStar Віталій Голомб. «Можливо, їх купить Daimler або Volkswagen», — пояснював він. Прогноз справдився. «Ситуація на ринку automotive зараз не найкраща: заважає криза комплектуючих та деяке падіння обсягів продажу», – каже Довженко.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні