Категорія
Новини
Дата

«Дочка» Samsung купила українського розробника розумних навігаторів Apostera

1 хв читання

Продаж готували півроку, інвестори, що вклали $2 млн, зробили екзіт

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Засновники продали український стартап Apostera компанії HARMAN International – дочірній структурі Samsung. Раніше інвестори оцінювали компанію, яка розробила автомобільний навігатор із доповненою реальністю, у €40-50 млн.

  • HARMAN International оголосила про угоду із Apostera 10 лютого. Але переговори стартап вів ще з літа 2021 року, каже керуючий партнер фонду SMRK Андрій Довженко.
  • Деталі угоди сторони не розкривали. Виторг Apostera за підсумками 2020 року – €4 млн, у 2021-му компанія розраховувала наростити продажі до €6 млн.
  • Раніше, опитані Forbes інвестори оцінювали Apostera у €40–50 млн. «Оцінка може сягати і €100 млн», – казав генеральний партнер SID Venture Partners VC Fund Валерій Красовський.
  • За весь час Apostera залучила $1 млн венчурних інвестицій від фондів SMRK та ICU Ventures. Обидва інвестори зробили екзит. «Скажімо так, угода нижча за наші очікування, але ми все одно задоволені, – каже Довженко. Для ICU Ventures це другий успішний вихід з початку 2022 – раніше їхній портфельний стартап Augmented Pixels купив Qualcomm.
  • На початку 2021 року в команді Apostera було 120 осіб та офіси у Мюнхені, Києві, Одесі та Санкт-Петербурзі. Тепер співробітники стартапу приєднаються до automotive-підрозділу HARMAN.

Контекст

Apostera у 2017 році заснували 12 вихідців із аутсорсингової компанії Luxoft. Продукт стартапу – автомобільний навігатор з доповненою реальністю, який через HUD-дисплей проектує зображення на лобове скло.

Apostera підписала шість прямих контрактів із автовиробниками з Європи та Північної Америки, але розкриває лише одного клієнта. З 2018 року стартап розпочав співпрацю з Audi – його навігатори встановлені у двох моделях електрокарів Audi Q4 e‑tron.

В інтервʼю Forbes CEO та співзасновник стартапу Андрій Голубинський не виключав продажу бізнесу. Одна з причин – не надто великий ринок для такої технології, передбачав партнер інвестиційної фірми DrakeStar Віталій Голомб. «Можливо, їх купить Daimler або Volkswagen», — пояснював він. Прогноз справдився. «Ситуація на ринку automotive зараз не найкраща: заважає криза комплектуючих та деяке падіння обсягів продажу», – каже Довженко.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд