Василь Хмельницький поділиться «Жулянами», щоб догодити Wizz Air. Хто готовий вкластися в київський аеропорт і скільки він коштує
Категорія
Головне
Дата

Василь Хмельницький поділиться «Жулянами», щоб догодити Wizz Air. Хто готовий вкластися в київський аеропорт і скільки він коштує

Василь Хмельницький продає частку в аеропортовому бізнесі. Фото Олександр Чекменьов / iev.aero

Засновник інвестиційного холдингу UFuture Василь Хмельницький шукає партнера для спільного розвитку аеропорту Київ ім. Ігоря Сікорського (Жуляни). Які плани у підприємця щодо третього за пасажиропотоком аеропорту країни

Хмельницькому належить 82% компанії «Майстер-Авіа», яка з 2010 року управляє аеропортом Київ ім. І. Сікорського. Компанія виграла інвестиційний тендер та уклала договір оренди на 49 років. Приватний оператор володіє терміналами та пероном, а на балансі комунального підприємства «Міжнародний аеропорт Київ» знаходяться аеродром та злітна смуга.

Власники 18% акцій компанії не розголошуються. У березні 2019 року Хмельницький розповів, що його бізнес-група UFuture володіє 90% акцій компанії ТОВ «Майстер-Авіа», ще 10% у компанії належить партнеру Хмельницького Денису Костржевському. Один із топменеджерів UFuture на умовах анонімності повідомив, що понад 8% акцій «Майстер-Авіа» записано на партнера Хмельницького Андрія Іванова.

Хмельницький каже, що вивчає можливість продажу частини акцій «Майстер-Авіа» стратегічному інвестору. Другий варіант – створення консорціуму подальшого розвитку аеропорту. «Ми відкриті до діалогу зі стратегічним мажоритарним інвестором, який має міжнародний досвід і розвиватиме аеропорт Київ разом із нами», – сказав Хмельницький Forbes. Костржевський відмовився коментувати бажання Хмельницького залучити нового партнера. Він додав, що не планує продавати свою частку.

Коли очікується угода? До конкретних переговорів із потенційними покупцями, за словами Хмельницького, справа ще не дійшла, тож він не готовий обговорювати деталі.

Міжнародний аеропорт Київ розташований за 7 км від центру столиці. Близькість до центру – одна з ключових переваг аеропорту Жуляни над Борисполем, проте й головний недолік. Аеропорт майже не має резервів для розширення, а жителі прилеглих районів домагаються обмеження польотів у нічний час.

У 2020 році аеропорт Жуляни поступився другим місцем у рейтингу найбільших аеропортів країни за пасажиропотоком аеропорту Львів ім. Данила Галицького. В аеропорту розташовано три термінали загальною площею 21 000 кв м. ЗПС дозволяє приймати повітряні судна типу Boeing-737, Airbus A-320.

За підсумками 2020 року «Майстер-Авіа» звітувала про чисті збитки у 195,9 млн грн після 246,5 млн грн прибутку 2019-го. Виручка впала майже втричі – до 270,7 млн. грн.

Скільки може коштувати актив? Інвесткомпанія Eavex Capital оцінює «Майстер-Авіа» не вище $100 млн. В оцінку включені інвестиції у три термінали та вартість прав оренди аеропорту. «Договір оренди має значну цінність, тому що аеропорт у столиці є стратегічним інфраструктурним обʼєктом, а це означає, інвестиції рано чи пізно окупляться», – каже керівник аналітичного департаменту Eavex Capital Дмитро Чурін.

За оцінкою Forbes Ukraine, вартість «Майстер-Авіа» знаходиться в діапазоні $40–45 млн. Розрахунок зроблений методом порівняльної оцінки за двома мультиплікаторами – відношення капіталізації до виручки (P/S) та відношення капіталізації до пасажиропотоку (P/N). Як базу порівняння використано показники аеропортів Пекіна, Відня та Болоньї, а також застосовані дисконти за непублічність (20%) та специфіку відносин власності (20%).

Навіщо Хмельницькому партнер? «Щоб реконструювати аеродром, який давно потребує модернізації», – каже Костржевський. Модернізація дозволить продовжити угоду з авіакомпанією Wizz Air, яка генерує 62% пасажиропотоку аеропорту Жуляни. Стан злітно-посадкової смуги – суттєва перешкода для експансії Wizz Air, яка до кінця 2022 року має намір відкрити 26 нових маршрутів з/в Україну. До 2024–2025 років лоукостер планує перейти на використання Airbus A321. «Після цього вони не зможуть виконувати до нас польоти, оскільки довжина нашої смуги не дозволяє літати з повним завантаженням», – говорив Костржевський в інтервʼю Mintrans.

Реконструкцію заплановано на 2023–2024 роки. Попередня вартість проєкту реконструкції, за оцінкою Костржевського, становить від 2,5–5 млрд грн. Серед потенційних джерел фінансування, за словами Костржевського, міський бюджет, кредит чи участь концесіонера-інвестора.

Кого приваблює актив? «Покупкою «Майстер-Авіа» цікавляться інвестори з Туреччини», – говорить директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький. Поки що конкретних домовленостей не досягнуто. За його даними, один з інтересантів – турецька група ТАV. Оператор управляє 15 аеропортами у восьми країнах – Туреччині, Північній Македонії, Грузії, Казахстані, Тунісі, Латвії, Саудівській Аравії та Хорватії. Влітку 2021 року TAV викупила 85% аеропорту Алмати, зобовʼязавшись вкласти $200 млн у збільшення пропускної спроможності аеропорту вдвічі. У ТАV не відповіли на запит Forbes.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"