В Україні запрацювала нова авіакомпанія. Буде використовувати літаки «Антонов» із Росії та Куби, а запускати допомагав Арахамія. Що ще відомо
Категорія
Головне
Дата

В Україні запрацювала нова авіакомпанія. Буде використовувати літаки «Антонов» із Росії та Куби, а запускати допомагав Арахамія. Що ще відомо

Нова українська авіакомпанія Air Ocean Airlines. Фото Shutterstock / Ілюстрація Анна Наконечна

Що являє собою нова українська авіакомпанія Air Ocean Airlines

Минулих вихідних, 30 жовтня, на Миколаївщині біля Тилігульського лиману екскерівник «Укренерго» Всеволод Ковальчук відкрив найбільшу в Європі ферму королівської креветки. Привітати бізнесмена приїхала група народних депутатів на чолі із керівником парламентської фракції «Слуга народу» Давидом Арахамією. «Ми раніше не були знайомі. Коли приїхав — отетерів від побаченого і всі інші теж», — розповідає Всеволод Ковальчук.

Дістався до Миколаєва керівник президентської фракції за допомогою іншого українського стартапу — літаком нової авіакомпанії Air Ocean Airlines. Перевізник наприкінці жовтня отримав необхідні документи для старту польотів – 23 жовтня сертифікат експлуатанта, а 27 жовтня – ліцензію на пасажирські перевезення.

Давид Арахамія не приховує, що він як голова наглядової ради Ukraine Invest допомагав новій авіакомпанії з проходженням бюрократичних процедур. «Допоміг би й іншим українським та іноземним авіакомпаніям, для ринку важливо поменше картелів, — розповів Forbes Арахамія. — Єдине лобіювання — Миколаївський аеропорт як ремонтна база. Це я на вході одразу сказав».

Переліт до Миколаєва був чартерним рейсом, каже гендиректор Air Ocean Airlines Микола Мельниченко. Нардепи купували квитки по 1000 грн в обидві сторони, уточнили Forbes у пресслужбі фракції «Слуга народу».

Air Ocean Airlines експлуатуватиме літаки Ан-148, які раніше літали до РФ в авіакомпанії «Ангара». Зараз у парку перевізника два такі літаки. На початку наступного року має надійти третій борт. Загалом у планах експлуатувати 10 літаків. Базовим аеропортом обрано «Київ» ім. І. Сікорського (Жуляни). Власник авіакомпанії Роман Трохімчук. Йому належить 100% ТОВ «АК»ЕЙР ОУШЕН ЕЙРЛАЙНС», згідно з даними YouControl. Також у власності Трохімчука компанія «РТС Плюс», яка займається перевезеннями негабаритних вантажів та пропонує в оренду спецтехніку.

Air Ocean Airlines буде другою українською авіакомпанією, яка зараз експлуатує Ан-148. Перша – авіакомпанія «Україна», яка обслуговує рейси вищих посадових осіб.

Спочатку перевізник планує почати літати всередині країни – Air Ocean Airlines виконуватиме як регулярні, так і чартерні рейси. 1 листопада Державіаслужба видала авіакомпанії права на регулярні польоти за напрямами Київ-Львів, Київ-Чернівці, Київ-Запоріжжя, Київ-Івано-Франківськ, Львів-Дніпро та Львів-Харків. Крім того, перевізник отримав права на перший регулярний міжнародний рейс – Київ-Амман та перший чартерний міжнародний – Чернівці-Стамбул. Микола Мельниченко повідомив, що авіакомпанії також цікаві польоти до Миколаєва.

Старт польотів заплановано за два-три тижні, каже льотний директор Air Ocean Airlines Анатолій Кукса. Також перевізник має намір отримати дозвіл для польотів до ЄС. Старт польотів до Аммана заплановано на другу половину грудня.

Перевізник позиціонуватиме себе як класична авіакомпанія, а не лоукостер. Ціни на квитки стартуватимуть від 1000 грн в один бік із включеним багажем до 23 кг та ручною поклажею.

Так виглядає сайт нової української авіакомпанії Air Ocean Airlines 4 листопада.

Так виглядає сайт нової української авіакомпанії Air Ocean Airlines 4 листопада.

В авіакомпанії пояснюють вибір Ан-148 тим, що за роки після початку його експлуатації розробник усунув велику кількість неполадок, які виникають під час запуску нового типу літаків. Тому у компанії розраховують на його надійність. Крім того, ціна лізингу дозволить конкурувати з авіакомпаніями, які використовують економічні за паливом літаки ATR або Boeing. Ще однією причиною є невелика пасажиромісткість Ан-148 (70-85 місць), що дає змогу покривати невеликий попит на внутрішніх рейсах. У літаків Boeing-737 вона може перевищувати 200 людей.

Для запуску такої авіакомпанії потрібно $4-5 млн, вважає авіаексперт, власник консалтингової компанії Sky Doctor Кирило Новіков. Але за умови, що літаки беруться до лізингу. Якщо ж літаки купуються, то інвестиції можуть бути значно більшими, зазначає він. Для запуску ще однієї нової української авіакомпанії Bees Airline знадобилося $1 млн.

Заступник парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко додає, що Ан-148 має значну перевагу в середньогодинній витраті палива. Так, у Boeing-737 – від 2100 кг/год до майже 3000 кг/год (залежно від модифікації моделі), Airbus A320 – 2500 кг/год, а у нашого Ан-148 – від 1550 кг/год до майже 2000 кг/год.

Air Ocean Airlines

Air Ocean Airlines

Air Ocean Airlines

Air Ocean Airlines

Air Ocean Airlines

Air Ocean Airlines

Попередній слайд
Наступний слайд

АН-148 проектувався для експлуатації на аеродромах з поганим покриттям злітно-посадкових смуг та руліжних доріжок, що є досить актуальним для українських регіональних аеропортів, каже Крейденко.

Air Ocean Airlines отримала літаки в оренду від кіпрської компанії-лізингодавця Cyprus Aircraft Leasing 2 (Cal) Ltd, що належить німецькому підприємцю Ральф-Дітеру Монтаг-Гірмесу. Air Ocean Airlines не хочуть озвучувати умови співпраці.

Для цього бізнесмена робота з українськими літаками «Антонова» не є новинкою. За даними Liga.net, раніше інвестбанкір займався постачанням Ан-158 та Ан-148 на Кубу та до Північної Кореї. Більшість його кар'єри пов'язані з РФ. Серед іншого, там він організовував постачання літаків Ан-158 на Кубу.

До літа наступного року Air Ocean Airlines планує отримати від Ральф-Дітер Монтаг-Гірмеса 1-2 літаки Ан-158, які зараз перебувають на Кубі. У березні 2021 року кубинська компанія Aviaimport SA (дочірня фірма кубинської авіакомпанії Cubana) подала позов на $138 млн до Високого суду Лондона проти панамської South American Aircraft Leasing SA, яка поставила кубинцям Ан-158. Через те, що вони зіткнулися з технічними несправностями цих літаків, кубинці призупинили їхню експлуатацію. За даними Liga.net, ці літаки належать кіпрській лізинговій компанії, власником якої є той самий Ральф-Дітер Монтаг-Гірмес.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"