Категорія
Новини
Дата

Uber і Lyft залишили за собою право кваліфікувати водіїв як незалежних підрядників

1 хв читання

Виборці в Каліфорнії схвалили поправку, яка звільняє компанії, такі як Uber і Lyft, від необхідності класифікувати своїх працівників як найманих співробітників, повідомляє Fortune. 58% бюлетенів виборців було віддано на підтримку ініціативи.

Водій Uber /Getty Images

Водій Uber Фото Getty Images

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Платформи Uber і Lyft з початку 2020-го вели боротьбу проти закону AB-5. Він, зокрема, вимагає визнати водіїв найманими працівниками. 
  • У разі перекваліфікації водіїв Uber мав би додатково витрачати $500 млн, а Lyft — $290 млн на рік, підрахували у компанії Barclays.
  • Компанії лобіювали поправку, відому як «Prop. 22». Вона зараховує водіїв сервісів каршерінгу до незалежних підрядників.
  • «Prop. 22» передбачає пільги для водіїв, які працюють понад 15 годин на тиждень, тобто гарантує мінімальну заробітну плату, страхування від нещасних випадків і відшкодування витрат на медичне обслуговування. 
  • Проте «Prop. 22» визначає робочим часом тільки період між прийняттям замовлення на поїздку і висадкою клієнта, але не час очікування замовлення. А це, за даними The New Yorker, 30% трудового дня водія. Також водії, які кваліфікуватимуться незалежними підрядниками, не зможуть розраховувати на оплачувану відпустку або лікарняний.

Великі цифри

$203 млн. Саме стільки витратили гіг-компанії на рекламу проти визнання водіїв повноцінними співробітниками, пише Politico.

Контекст

З 1 січня 2020 року у штаті набув чинності закон, що вносить правки до Трудового кодексу, головна з яких змінює визначення працівника.

Законом встановлюється презумпція того, що виконавець робіт є співробітником, якщо він не контролюється наймачем; за договором і за фактом виконує роботу, яка є поза сферою звичайної діяльності наймача; сам регулярно займається тією ж діяльністю, яку виконує для наймача.

Отже, всі роботодавці повинні були привести свої трудові відносини зі співробітниками у відповідність, інакше могли отримати штраф від $5000 до $25 000.

Влада штату Каліфорнія в травні подала до суду на Uber та Lyft, заявивши, що ті порушують законодавство. Стверджувалося, що, класифікуючи своїх водіїв як підрядників, Uber і Lyft позбавляють водіїв пільг, на які ті мають право згідно із законом, який набрав чинності 1 січня. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд