Категорія
Новини
Дата

Uber і Lyft залишили за собою право кваліфікувати водіїв як незалежних підрядників

1 хв читання

Виборці в Каліфорнії схвалили поправку, яка звільняє компанії, такі як Uber і Lyft, від необхідності класифікувати своїх працівників як найманих співробітників, повідомляє Fortune. 58% бюлетенів виборців було віддано на підтримку ініціативи.

Водій Uber /Getty Images

Водій Uber Фото Getty Images

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • Платформи Uber і Lyft з початку 2020-го вели боротьбу проти закону AB-5. Він, зокрема, вимагає визнати водіїв найманими працівниками. 
  • У разі перекваліфікації водіїв Uber мав би додатково витрачати $500 млн, а Lyft — $290 млн на рік, підрахували у компанії Barclays.
  • Компанії лобіювали поправку, відому як «Prop. 22». Вона зараховує водіїв сервісів каршерінгу до незалежних підрядників.
  • «Prop. 22» передбачає пільги для водіїв, які працюють понад 15 годин на тиждень, тобто гарантує мінімальну заробітну плату, страхування від нещасних випадків і відшкодування витрат на медичне обслуговування. 
  • Проте «Prop. 22» визначає робочим часом тільки період між прийняттям замовлення на поїздку і висадкою клієнта, але не час очікування замовлення. А це, за даними The New Yorker, 30% трудового дня водія. Також водії, які кваліфікуватимуться незалежними підрядниками, не зможуть розраховувати на оплачувану відпустку або лікарняний.

Великі цифри

$203 млн. Саме стільки витратили гіг-компанії на рекламу проти визнання водіїв повноцінними співробітниками, пише Politico.

Контекст

З 1 січня 2020 року у штаті набув чинності закон, що вносить правки до Трудового кодексу, головна з яких змінює визначення працівника.

Законом встановлюється презумпція того, що виконавець робіт є співробітником, якщо він не контролюється наймачем; за договором і за фактом виконує роботу, яка є поза сферою звичайної діяльності наймача; сам регулярно займається тією ж діяльністю, яку виконує для наймача.

Отже, всі роботодавці повинні були привести свої трудові відносини зі співробітниками у відповідність, інакше могли отримати штраф від $5000 до $25 000.

Влада штату Каліфорнія в травні подала до суду на Uber та Lyft, заявивши, що ті порушують законодавство. Стверджувалося, що, класифікуючи своїх водіїв як підрядників, Uber і Lyft позбавляють водіїв пільг, на які ті мають право згідно із законом, який набрав чинності 1 січня. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні