Категорія
Новини
Дата

Google вперше підпише галузеву угоду, за якою буде платити за контент ЗМІ

Материнська компанія Google Alphabet і французька асоціація видавців уперше узгодили галузеву угоду щодо авторських прав. Американський техгігант платитиме видавцям за контент в інтернеті, пише Reuters.

⚡️Ми дуже хочемо, щоб наші читачі знали більше, створювали більше і заробляли більше. Тому даруємо 44% знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом SMART до 19.05 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Наразі Google підписував лише індивідуальні угоди з кількома виданнями. Зокрема, з Le Monde і Le Figaro.
  • Принципи, узгоджені між лобі французьких видавців Alliance de la pressse d'information générale (APIG) і Google, включають такі критерії, як щоденний обсяг публікацій, щомісячний інтернет-трафік і «внесок у політичну й загальну інформацію».
  • Сторони не повідомили, скільки грошей може бути розподілено за угодою між членами APIG, до яких входять національні та місцеві видавці.
  • Оголошення про угоду відбулося після багатомісячних переговорів між Google, французькими видавцями і новинними агентствами.

Контекст

На початку грудня Австралія завершила розробку відповідного законопроєкту, що є першим у світі кроком, спрямованим на захист незалежної журналістики. Відповідно до законопроєкту, компанії Big Tech повинні будуть домовлятися з місцевими видавцями і мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах. Якщо вони не можуть укласти угоду, рішення буде приймати призначений урядом арбітр.

Розробка законодавства в Австралії щодо плати ЗМІ за контент стала революцією для ринку. До недавнього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу і призводило до масового зупинення і втрати робочих місць. У 2020 році французький регулятор порадив Google вести переговори з видавцями з приводу оплати новинного контенту.

Також наприкінці 2020 року Європейська комісія опублікувала два законопроєкта, спрямованих на регулювання діяльності техгігантів Digital Markets Act і Digital Services Act. Серед іншого вони передбачають структурне розділення технологічних компаній у разі антиконкурентної поведінки.

Разом із тим країни ЄС активно зайнялися оподаткуванням діяльності техкомпаній. Зокрема, влада Франції почала розсилати повідомлення корпораціям про необхідність сплати цифрового податку. Французький закон передбачає податок у розмірі 3%-ного виторгу технологічних компаній, отриманого ними у Франції. Закон охоплює близько 30 міжнародних корпорацій, таких як Google, Amazon, Facebook, а також деякі китайські, німецькі, іспанські та британські компанії. 

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні