Материнська компанія Google Alphabet і французька асоціація видавців уперше узгодили галузеву угоду щодо авторських прав. Американський техгігант платитиме видавцям за контент в інтернеті, пише Reuters.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Наразі Google підписував лише індивідуальні угоди з кількома виданнями. Зокрема, з Le Monde і Le Figaro.
- Принципи, узгоджені між лобі французьких видавців Alliance de la pressse d'information générale (APIG) і Google, включають такі критерії, як щоденний обсяг публікацій, щомісячний інтернет-трафік і «внесок у політичну й загальну інформацію».
- Сторони не повідомили, скільки грошей може бути розподілено за угодою між членами APIG, до яких входять національні та місцеві видавці.
- Оголошення про угоду відбулося після багатомісячних переговорів між Google, французькими видавцями і новинними агентствами.
Контекст
На початку грудня Австралія завершила розробку відповідного законопроєкту, що є першим у світі кроком, спрямованим на захист незалежної журналістики. Відповідно до законопроєкту, компанії Big Tech повинні будуть домовлятися з місцевими видавцями і мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах. Якщо вони не можуть укласти угоду, рішення буде приймати призначений урядом арбітр.
Розробка законодавства в Австралії щодо плати ЗМІ за контент стала революцією для ринку. До недавнього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу і призводило до масового зупинення і втрати робочих місць. У 2020 році французький регулятор порадив Google вести переговори з видавцями з приводу оплати новинного контенту.
Також наприкінці 2020 року Європейська комісія опублікувала два законопроєкта, спрямованих на регулювання діяльності техгігантів Digital Markets Act і Digital Services Act. Серед іншого вони передбачають структурне розділення технологічних компаній у разі антиконкурентної поведінки.
Разом із тим країни ЄС активно зайнялися оподаткуванням діяльності техкомпаній. Зокрема, влада Франції почала розсилати повідомлення корпораціям про необхідність сплати цифрового податку. Французький закон передбачає податок у розмірі 3%-ного виторгу технологічних компаній, отриманого ними у Франції. Закон охоплює близько 30 міжнародних корпорацій, таких як Google, Amazon, Facebook, а також деякі китайські, німецькі, іспанські та британські компанії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.