Категорія
Новини
Дата

Австралія зобов'яже Google і Facebook платити місцевим ЗМІ за контент

Технологічних гігантів Facebook і Google зобов'яжуть ділитися доходами від реклами з австралійськими медіакомпаніями. У вівторок Австралія завершила розробку відповідного законопроєкту, що є першим у світі кроком, спрямованим на захист незалежної журналістики, пише Reuters.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Відповідно до законопроєкту компанії Big Tech повинні будуть домовлятися з місцевими видавцями і мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах.
  • Якщо вони не можуть укласти угоду, рішення буде приймати призначений урядом арбітр.
  • Керуючий директор Facebook Australia Уїлл Істон заявив, що компанія розгляне законодавство і «включиться в майбутній парламентський процес із метою виробити працездатну основу для підтримки новинної екосистеми Австралії».
  • Представник Google відмовився від коментарів, заявивши, що вони ще не побачили остаточну версію законопроєкту.
  • На новинний контент, який розповсюджується в Instagram або в YouTube, остаточна версія законопроєкту не вплине.
  • Facebook і Google також буде дозволено включати в переговори плату за кліки, які направляють на новинні веб-сайти.
  • Новий законопроєкт щодо плати новинним організаціям за доступ до їхніх журналістських матеріалів буде внесено до парламенту в середу, пише ABC.

Головна цитата

«Наше законодавство допоможе гарантувати, що правила цифрового світу відображають правила фізичного світу... і, в кінцевому підсумку, підтримають наш медіаландшафт», - сказав міністр фінансів Австралії Джош Фріденберг.

Контекст

Законопроєкт є найсуворішою перевіркою ринкової влади технологічних гігантів у світі. Його розробці передувало близько трьох років розслідувань, консультацій та суперечок. У серпні цього року американські компанії навіть заявили, що можуть зупинити свою роботу в Австралії. Facebook зазначив, що у випадку прийняття законопроєкту, компанія буде змушена заборонити видавцям і жителям Австралії публікувати місцеві і міжнародні новини в Facebook і Instagram.

Розробка законодавства в Австралії щодо плати ЗМІ за контент стала революцією для ринку. До недавнього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на веб-сайти соціальних мереж і пошукові системи, позбавляючи видавничі редакції своїх основних джерел доходу і приводячи до масових зупинок і втрати робочих місць.

Регулюючі органи Австралії вирішити змінити ситуацію та ввести обмеження для Google і Facebook, на частку яких припадає більшість австралійських витрат на онлайн-рекламу. За словами Джоша Фріденберга, з кожних $100, витрачених на інтернет-рекламу, $53 йдуть Google, $28 — Facebook і $19 - іншим учасникам ринку.

Також у цьому році французький регулятор порадив Google вести переговори з видавцями з приводу оплати новинного контенту. Це питання залишається на розгляді суду.

Український ринок

За час роботи парламенту IX скликання були, як мінімум, дві спроби ввести нові правила гри для ЗМІ. 

Спершу Міністерство культури, молоді та спорту презентувало законопроєкт «Про протидію дезінформації», який спричинив чималий резонанс у суспільстві. Документ пропонував жорстко карати медіа за поширення фейків: за дезінформацію ЗМІ могло отримати штраф до 9,5 млн грн, а тим, хто її розповсюджував, загрожувала навіть тюрма до 7 років. Проєкт закону так і не було винесено на розгляд парламенту.

Паралельно група народних депутатів на чолі з майбутнім міністром культури, а на той час депутатом, Олександром Ткаченком розробила законопроєкт «Про медіа», який встановлював не менш жорсткі правила й штрафи. Наразі документ знаходиться на розгляді в Комітеті Верховної Ради.

Важливі цифри

У 2020 році світові витрати на рекламу в ЗМІ через пандемію коронавірусної інфекції становитимуть $614 млрд – на 4,5% менше, ніж 2019-го, йдеться в дослідженні компанії eMarketer. Експерти очікують, що ринок повернеться до норми в наступному році та сягне майже $700 млрд. Це має пожвавити сегмент цифрової реклами з темпом зростання понад 16% у 2021 році.

Китай став єдиною країною, яка не зазнає скорочення ринку, очікується, що він зросте на 0,3%.  

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні