25 найрозумніших компаній
Рік заснування: 1999
Рік запуску R&D‑відділу: 2016
Штат R&D‑відділу: 5
Інвестиції в R&D: понад 10 млн грн (2020 рік)
Керівник напряму: Анатолій Дроздов
П’ять років тому Terra Food вирішила систематизувати роботу з тестування нової продукції та відкрила R&D‑відділ. Ставка виявилася вдалою – невеликий колектив із п’яти осіб уже вивів на ринок два хіти, адаптувавши для українського ринку італійську моцарелу та грецьку фету.
Попрацювати довелося і над смаком, і над собівартістю. За оцінкою компанії, вона утримує частку в 70% з продажу фети. Terra Food лідирує і на ринку моцарели, випускаючи по 450 т на місяць. Цей сир довелося зробити твердішим і відмовитися від розсолу. «Наш принцип – економити за рахунок масштабу», – каже керівник департаменту нових розробок Анатолій Дроздов.
Щоб генерувати хіти, потрібно протестувати багато гіпотез – щороку R&D‑відділ створює 50 прототипів нової чи модернізованої продукції. До прилавків доходять ті, що пройшли все коло оцінювання: брейншторм із департаментом маркетингу, дослідження аналітиків та розробку ефективної схеми виробництва. Інше завдання – відповідати духу часу. Компанія сфокусувалася на відмові від синтетичних оксидантів для консервації і тестує їх заміну на екстракт зеленого чаю. Він має збільшити термін зберігання молочної продукції у 2–2,5 раза. «Ми – фахівці із застосування технологій», – коротко описує свою роботу Дроздов.