Андрій Ставніцер, співвласник компанії ТІС. /Олександр Чекменьов
Категорія
Лідерство
Дата

Якщо мені не хочеться людину обійняти, я не буду з нею робити бізнес. Правила бізнесу Андрія Ставніцера

Андрій Ставніцер, співвласник компанії ТІС. Фото Олександр Чекменьов

Одеський підприємець Андрій Ставніцер, 38, масштабував заснований батьком проєкт у найбільший приватний порт країни і один з найбільших на Чорному морі. За його управління в 2020 році термінали групи ТІС обробили 36,6 млн тонн вантажів — на третину більше за найближчого конкурента і в чотири з гаком рази перевищивши результат 2008 року, коли 25-річний Ставніцер очолив групу

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 всього чотири дні. Оформлюйте зараз за цим посиланням

В інтерв'ю Forbes Ставніцер заявив, що покидає посаду СЕО, але залишається співвласником компанії. Він вважає, що незалежний від акціонерів менеджмент додасть прискорення компанії. Сам Ставніцер хоче більше часу приділяти інвестиціям та інноваційним проєктам.

Forbes вибрав принципи, які сформували Андрія Ставніцера як бізнесмена. Публікуємо пряму мову підприємця, скорочену і зредаговану для зрозумілості.

  • Мене виховували з думкою, що я працюватиму в ТІС. Були величезні очікування, і це було неправильно. Мої діти знають, що можуть здобути будь-яку професію, і я від них не чекаю, що вони стануть на чолі сімейного бізнесу.
  • Багато хто припускається тієї самої помилки: бере дітей у сімейний бізнес, дає їм колосальні повноваження, величезну зарплату і потім споглядає, як діти провалюються. Потрібно дуже постаратися, щоб завдати більшої шкоди самооцінці та світосприйняттю своєї дитини.
  • Коли я потрапив у сімейний бізнес, то почувався як дівчина-пілот, якій потрібно викладатися на 180%, щоб її прийняли в чоловічому світі. Одна справа, коли на тебе дивляться як на сина власника бізнесу, і зовсім інша, коли дивляться як на людину, яка сама на щось здатна. Я дуже добре розумію різницю.
  • Шкодую, що в мене не було з батьком наставницьких розмов. Він був радше не педагогом, а особистим прикладом. Я мав розкіш перебувати поруч в одному кабінеті, сидіти за одним столом і бути присутнім на всіх зустрічах, чути, що відбувається до, а що після зустрічі.
  • Транспортний бізнес — найдовший бізнес у світі, і в цьому сенсі радше ТІС виховує мене, ніж навпаки. Він вчить мене смирення.
  • Глибоко занурююся в операційку тільки тоді, коли щось йде не так, або на початковому етапі проєкту.
  • Мені абсолютно неважливо, як людина з моєї команди потрапить з точки А в точку Б; головне — щоб вона туди потрапила.
  • Як домогтися першості на ринку? Диверсифікацією та прийняттям ризиків.
  • Людям, які ніколи не були підприємцями, раджу зробити один-два маленькі проєктики — просто взяти на себе ризик і спробувати. А підприємцям раджу попрацювати «на дядю» — навчитися марширувати і підкорятися. Не вмієш марширувати — не зможеш командувати.
  • Доля великого проєкту визначається безліччю маленьких баталій, а не однією-єдиною битвою. Замість однієї суперсили краще мати достатньо сил, щоб вставати після кожної маленької поразки і накопичувати критичну масу маленьких перемог.
  • Коли ти в глобальному ланцюжку, то можеш собі дозволити вести переговори з сильних позицій.
  • Немає ніякого Тіндеру для інвесторів, є хімія спілкування. Про кожен проєкт я можу сказати, завдяки кому він відбувся. Завжди є одна людина, яка бере відповідальність, і завдяки якій відбувається угода.
  • Що важливо в партнерстві? Слава Полунін радив не мати справи з людьми, яких не хочеш обійняти. Я повністю дотримуюся цього правила. Якщо мені не хочеться людини обійняти, я не буду з нею робити бізнес. Друга складова — спільні цінності.
  • Тим, хто ніколи не продає активи, рекомендую пам'ятати, що все продається. Потрібно бути готовим продати будь-який актив, якщо ціна дійсно гарна.
  • Гроші — це інструмент для підвищення складності завдань, якими ми займаємося.
  • Людина, яка навчилася робити гроші в Одесі, не пропаде ніде. Одеса — місто дуже вимогливих індивідуалістів. Ці люди за дві копійки вичавлять тобі мозок.
  • Що має статися, щоб я пішов в політику? Я повинен постаріти, подурнішати і стати менш імпульсивним.
  • Що таке щастя? Одна з версій свідчить, що слово «щастя» походить від співучасті, складання частин. Уявіть собі колесо, яке складається з таких частин, як сім'я, друзі, покликання, діти, хобі, здоров'я. Коли ці частини є в балансі, колесо їде і тоді відбувається співучасть. Якщо щось випадає, колесо буде постійно скакати. Важливо, щоб: а) ці частини були, б) перебували в гармонії між собою. Тоді колесо крутиться. Мені здається, що я щаслива людина.
Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні