У 2003 році ніхто не вірив, що в Україні можна створювати Великі вина. Понад те, мало хто розумів, навіщо у невеликому селі під Одесою будувати Центр культури вина великого масштабу. Але таким є підхід сім’ї Іукурідзе – засновників виноробної компанії SHABO. Люди, що втілюють мрії в реальність, зуміли створити вино, яким може пишатися кожен українець. Гіоргі Іукурідзе, засновник SHABO, розповів про те, як побудувати успішний виноробний бізнес в Україні.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
- З кращих розплідників Франції та Італії ми привезли близько 30 сортів винограду, попередньо зробивши аналіз ґрунтів, щоб обрати ідеальні. Нині це 1200 га, на території яких вмістилося б 70 олімпійських стадіонів.
- Шабо – рай для виноробства. Так вважають швейцарці, що оцінили унікальність терруару ще в 1822 році. Географічне положення, кількість опадів, висота над рівнем моря, близькість до води, склад ґрунту – все це робить вино особливим.
- Тельті-Курук – візитна картка України. Цьому сорту понад 500 років, він зʼявився на українських землях за часів Османської імперії. У SHABO найбільші виноградники кореневласного Тельті-Курук. За рахунок терруару виходить унікальний смаковий профіль, в якому можна чітко відчути айву та обліпиху.
- Ключова ідея – вино народжується у винограднику. В цьому нас підтримує експерт зі світовим ім’ям Stéphane Derenoncourt із Франції, у співпраці з яким ми створюємо вина. Отже, 80% нашої роботи зосереджено саме на виноградниках.
- У нас немає конкурентів, є тільки колеги, це філософія нашої сім’ї.
- Виноробний бізнес – це гра в довгу, це справа життя цілих династій. Про справжній заробіток можуть міркувати лише покоління, що йдуть за тими, хто висаджував виноград. Після посадки першого саджанця має пройти три роки, перш ніж з його винограду можна щось виробити. Протягом кількох років це якісне базове вино, а через 8–10 років можна вже думати про щось серйозне. Ми відкрили компанію у 2003 році, а поїхали на світові виставки вина лише через 10 років. Це сталося тоді, коли ми переконалися, що зможемо гідно представити бренд українського вина.
- Дехто не вірив, але нам вдалося довести, що Україна – виноробна країна. У цьому завжди була переконана вся наша сім’я. Ми заснували SHABO, тому що мріяли створити Велике українське вино. Понад 500 нагород на провідних світових конкурсах і експорт у 19 країн підтверджують, що ми не помилилися.
- Ми дивуємо поціновувачів вина. У нас є ексклюзивний винний зал. Тут міститься фамільна колекція Великих вин, яку ми створювали понад 10 років і вже нинішнього року її представимо. Це справді золотий запас України – унікальні вина кращих років врожаю, з відбірного винограду найліпших мікроділянок нашого терруару. Вина, які єдині в Україні отримали статус Контрольованих найменувань за походженням (аналог фр. Appellation dʼOrigine Controlee). Серед них, наприклад, українське SHABO Cabernet Sauvignon 2014, яке увійшло до топ-5 кращих світу, не поступившись славнозвісному Château Margaux. Цей зал – ще й спеціальна дегустаційна кімната, де можна буде придбати wine cell і зберігати в ній вино від 10 до 50 років.
- Наша справа – більше про пристрасть, ніж про бізнес. В одному з моїх улюблених відгуків на Tripadvisor нас назвали одержимими вином. І це дійсно так. Ми самі дуже любимо вино, робимо його якісно і не боїмося експериментувати.
- Потрапити до топ‐50 виноробень світу – наша мета. Переконані, що внесемо Україну на мапу кращих.
- У світі українські вина цінують більше, ніж на батьківщині. Ми є у ресторанах Michelin і в Музеї вина в Бордо. У нас чотири фірмових магазини в Китаї та один у Тбілісі. Так це працює – спочатку потрібно підкорити світ, а потім тебе визнають у рідній країні.
- У мене немає питань, чи може Україна робити Великі вина. Вона вже їх створює.
- Українському вину вкрай не вистачає національного маркетингу та піару. Важливо донести ці знання до споживачів. Тому в створенні бренда українського вина не обійтися без держпідтримки. Важливо, щоб країна позиціонувала себе як виноробна.
- Ствердження «імпортне вино краще» – стереотип. Просто у нас є обмеження в денному мовленні і ми не маємо можливості розповісти українцям про сучасні національні вина. Про те, що в Україні є давня історія і сильна культура виноробства, власні виноградники, оснащена виноробня, сучасні технології та кращі експерти. Для цього вино потрібно віднести до категорії продуктів харчування, як це зроблено в інших країнах. Це дозволить нам раз і назавжди змінити ставлення до бренда українського вина і до культури споживання загалом.
- Наша гордість і соціальна відповідальність втілилися у Центрі культури вина SHABO. Ми вважаємо створення вина мистецтвом, а виноробство – культурою, в якій важливу роль відіграє правильне споживання. Саме це наша сімʼя закладала в основу ідеї Центру культури вина. Тут можна побачити виноградники й усі етапи виробництва, познайомитися з технологами та відвідати дегустацію.
- Ми приймаємо приблизно 50 000 гостей на рік і перебуваємо на другому місці після Одеського оперного театру за рекомендаціями відвідувань в Одесі.
- «Ой, у вас так добре, ніби не в Україні», – часто говорять наші гості. Мені подобається лише перша частина таких відгуків, а от другу я хочу змінити на таку: «Як приємно, що це зроблено у нас в Україні».
- Туристичний напрям – один з ключових для нас сьогодні. Ми активно розвиваємо Центр культури вина: викупили додаткову територію, де збираємося обладнати причал і проводити винні фестивалі.
- Наша місія – забезпечувати право кожного українця пишатися вином своєї країни. Це образ, стиль і сенс всього, що ми робимо.
Вы нашли ошибку или неточность?
Оставьте отзыв для редакции. Мы учтем ваши замечания как можно скорее.