У 2003 році ніхто не вірив, що в Україні можна створювати Великі вина. Понад те, мало хто розумів, навіщо у невеликому селі під Одесою будувати Центр культури вина великого масштабу. Але таким є підхід сім’ї Іукурідзе – засновників виноробної компанії SHABO. Люди, що втілюють мрії в реальність, зуміли створити вино, яким може пишатися кожен українець. Гіоргі Іукурідзе, засновник SHABO, розповів про те, як побудувати успішний виноробний бізнес в Україні.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
- З кращих розплідників Франції та Італії ми привезли близько 30 сортів винограду, попередньо зробивши аналіз ґрунтів, щоб обрати ідеальні. Нині це 1200 га, на території яких вмістилося б 70 олімпійських стадіонів.
- Шабо – рай для виноробства. Так вважають швейцарці, що оцінили унікальність терруару ще в 1822 році. Географічне положення, кількість опадів, висота над рівнем моря, близькість до води, склад ґрунту – все це робить вино особливим.
- Тельті-Курук – візитна картка України. Цьому сорту понад 500 років, він зʼявився на українських землях за часів Османської імперії. У SHABO найбільші виноградники кореневласного Тельті-Курук. За рахунок терруару виходить унікальний смаковий профіль, в якому можна чітко відчути айву та обліпиху.
- Ключова ідея – вино народжується у винограднику. В цьому нас підтримує експерт зі світовим ім’ям Stéphane Derenoncourt із Франції, у співпраці з яким ми створюємо вина. Отже, 80% нашої роботи зосереджено саме на виноградниках.
- У нас немає конкурентів, є тільки колеги, це філософія нашої сім’ї.
- Виноробний бізнес – це гра в довгу, це справа життя цілих династій. Про справжній заробіток можуть міркувати лише покоління, що йдуть за тими, хто висаджував виноград. Після посадки першого саджанця має пройти три роки, перш ніж з його винограду можна щось виробити. Протягом кількох років це якісне базове вино, а через 8–10 років можна вже думати про щось серйозне. Ми відкрили компанію у 2003 році, а поїхали на світові виставки вина лише через 10 років. Це сталося тоді, коли ми переконалися, що зможемо гідно представити бренд українського вина.
- Дехто не вірив, але нам вдалося довести, що Україна – виноробна країна. У цьому завжди була переконана вся наша сім’я. Ми заснували SHABO, тому що мріяли створити Велике українське вино. Понад 500 нагород на провідних світових конкурсах і експорт у 19 країн підтверджують, що ми не помилилися.
- Ми дивуємо поціновувачів вина. У нас є ексклюзивний винний зал. Тут міститься фамільна колекція Великих вин, яку ми створювали понад 10 років і вже нинішнього року її представимо. Це справді золотий запас України – унікальні вина кращих років врожаю, з відбірного винограду найліпших мікроділянок нашого терруару. Вина, які єдині в Україні отримали статус Контрольованих найменувань за походженням (аналог фр. Appellation dʼOrigine Controlee). Серед них, наприклад, українське SHABO Cabernet Sauvignon 2014, яке увійшло до топ-5 кращих світу, не поступившись славнозвісному Château Margaux. Цей зал – ще й спеціальна дегустаційна кімната, де можна буде придбати wine cell і зберігати в ній вино від 10 до 50 років.
- Наша справа – більше про пристрасть, ніж про бізнес. В одному з моїх улюблених відгуків на Tripadvisor нас назвали одержимими вином. І це дійсно так. Ми самі дуже любимо вино, робимо його якісно і не боїмося експериментувати.
- Потрапити до топ‐50 виноробень світу – наша мета. Переконані, що внесемо Україну на мапу кращих.
- У світі українські вина цінують більше, ніж на батьківщині. Ми є у ресторанах Michelin і в Музеї вина в Бордо. У нас чотири фірмових магазини в Китаї та один у Тбілісі. Так це працює – спочатку потрібно підкорити світ, а потім тебе визнають у рідній країні.
- У мене немає питань, чи може Україна робити Великі вина. Вона вже їх створює.
- Українському вину вкрай не вистачає національного маркетингу та піару. Важливо донести ці знання до споживачів. Тому в створенні бренда українського вина не обійтися без держпідтримки. Важливо, щоб країна позиціонувала себе як виноробна.
- Ствердження «імпортне вино краще» – стереотип. Просто у нас є обмеження в денному мовленні і ми не маємо можливості розповісти українцям про сучасні національні вина. Про те, що в Україні є давня історія і сильна культура виноробства, власні виноградники, оснащена виноробня, сучасні технології та кращі експерти. Для цього вино потрібно віднести до категорії продуктів харчування, як це зроблено в інших країнах. Це дозволить нам раз і назавжди змінити ставлення до бренда українського вина і до культури споживання загалом.
- Наша гордість і соціальна відповідальність втілилися у Центрі культури вина SHABO. Ми вважаємо створення вина мистецтвом, а виноробство – культурою, в якій важливу роль відіграє правильне споживання. Саме це наша сімʼя закладала в основу ідеї Центру культури вина. Тут можна побачити виноградники й усі етапи виробництва, познайомитися з технологами та відвідати дегустацію.
- Ми приймаємо приблизно 50 000 гостей на рік і перебуваємо на другому місці після Одеського оперного театру за рекомендаціями відвідувань в Одесі.
- «Ой, у вас так добре, ніби не в Україні», – часто говорять наші гості. Мені подобається лише перша частина таких відгуків, а от другу я хочу змінити на таку: «Як приємно, що це зроблено у нас в Україні».
- Туристичний напрям – один з ключових для нас сьогодні. Ми активно розвиваємо Центр культури вина: викупили додаткову територію, де збираємося обладнати причал і проводити винні фестивалі.
- Наша місія – забезпечувати право кожного українця пишатися вином своєї країни. Це образ, стиль і сенс всього, що ми робимо.
26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.