Категорія
Свій бізнес
Дата

Як ремісник із закарпатського села навчився експортувати столи і стільці в Ізраїль та Європу

Щомісяця з села Тересва Закарпатської області йде орієнтовно 20 фур, завантажених столами та стільцями, в бік Німеччини, Ізраїлю, Молдови і Румунії. Зовнішній ринок генерує понад третину виторгу для меблевої фабрики Pavlуk, що її 2007 року заснував Йосиф Павлик, 38. У 2020 році оборот компанії зріс на 15%, до 35 млн грн

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Стати експортером Павлика підштовхнула криза 2014–2015 років. Від появи ідеї до першої поставки минуло три роки.

Павлик каже, що прокачати бізнес‑процеси допомогла співпраця з торговою мережею «Епіцентр». «Якщо ти зумієш продавати за їхніми стандартами, то на 70% готовий до експорту»,– пояснює він. Аби відповідати стандартам мережі, довелося навчитися правильно вести бухгалтерію, паковувати продукцію, витримувати терміни й обсяги постачань.

«Це було тренування перед великим експортом», – каже Павлик. Для бізнесмена він почався з поїздки в Ізраїль, яку 2018 року організував Офіс просування експорту.

Павлик ґрунтовно підготувався до цієї поїздки. На меблевій виставці у Кельні він представлявся імпортером і чіплявся до конкурентів з розпитуваннями. Дізнавався про тренди в дизайні, які меблі і до яких країн постачають конкуренти, які технології використовують, скільки коштує їхня продукція. «Це допомогло зрозуміти, як влаштований світовий ринок, із ким доведеться конкурувати, який товар потрібно везти в Ізраїль», – розповідає він.

з особистого архіву

З 2018‑го по 2020 рік виробництво на фабриці Pavlуk подвоїлося. Фото з особистого архіву

За чотири місяці до поїздки Павлик створив нову лінійку меблів і підготував каталог із фокусом на експорт. «Вказав не лише технічні характеристики, а й скільки продукції можна вмістити в контейнер»,– каже Павлик. Цим він продемонстрував, що зацікавлений у роботі тільки з гуртовими покупцями. Ізраїлю Павлик повернувся з першим закордонним контрактом. Нині він співпрацює з чотирма ізраїльськими гуртовиками, яким надсилає зі своєї фабрики, на якій працює 55 осіб, майже 8000 одиниць меблів.

Головне – вийти на перший ринок, потім стає легше, каже мебляр. Після Ізраїлю Павлик почав продавати в Молдову, Румунію та Німеччину. Масштаби наразі невеликі – кілька контейнерів на місяць.

з особистого архіву

Йосиф Павлик, засновник меблевої фабрики Pavlуk. Фото з особистого архіву

У 2020‑му консалтингова компанія Global Market Insights оцінила обсяг світового ринку меблів у $565 млрд. Україна, за даними Української асоціації меблевиків (УАМ), 2020 року експортувала меблів на $750 млн. Аналітики GMI прогнозують, що до 2026 року обсяг світового ринку зросте до $750 млрд. Українським виробникам є де розвернутися, вважає президент УАМ Володимир Патіс. За його словами, для успіху потрібно будувати відносини з гравцями ринку, вивчати мови, аналізувати ринок і розуміти закони ціноутворення.

2021 року Павлик має намір почати постачання до Швеції та США. У планах розширення потужностей – виробництво не встигає за динамічним попитом. З 2018‑го по 2020 рік виробництво на фабриці Павлика подвоїлося. До 2023 року він планує довести виторг до $4 млн.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні