Категорія
Свій бізнес
Дата

Гліб Гуральчук спробував експортувати свої інклюзивні товари по всьому світу. Схоже вдало

Гліб Гуральчук налагодив своє виробництво інклюзивних товарів в Україні. /з особистого архіву

Гліб Гуральчук налагодив своє виробництво інклюзивних товарів в Україні. Фото з особистого архіву

Українська Vema Kids тільки почала експортувати товари для інклюзивного навчання дітей. $200 000 експортної виручки в цьому році планують збільшити в 10 разів

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

П'ять років тому Гліб Гуральчук, 38, став імпортувати, а потім робити устаткування і меблі для дітей з особливостями розвитку. «Ми на власному досвіді зіткнулися з проблемою інклюзії, – каже Гуральчук. – І браком професійної допомоги та матеріальної бази в Україні». Він вирішив заповнити нішу. Ідея полягала у відкритті центрів психологічної реабілітації для батьків і дітей, оснащених сучасним обладнанням. Його Гуральчук привозив з-за кордону і мріяв, що зможе обладнати не тільки свої центри. Але для багатьох імпорт був дорогим. Тоді Гуральчук вирішив налагодити своє виробництво інклюзивних товарів в Україні.

За пʼять років оборот компанії виріс із 20 млн грн до 190 млн грн до 2019 року. Vema kids вийшла на зарубіжні ринки. У 2020 році перші партії продали до Великої Британії, США, Бельгії, Японії та Південної Кореї на майже $200 000.

У Vema Kids понад 400 видів товарів для дітей: сенсорні кімнати, ігрові майданчики, розвиваючі іграшки, інтерактивні дошки, м'які меблі, парти, шафи, ліжка, шведські стінки, скеледроми і багато іншого. За рік підприємство виробляє 70 000 одиниць товарів. Середня вартість продукції на внутрішньому ринку близько 20 000 грн за одиницю, експортні ціни на 10–15% дорожче.

Продукція Vema kids виявилася затребуваною, згадує Гуральчук. Незважаючи на те що оборот до 2020 року виріс майже в десять разів, компанія потребувала прогнозованої моделі розвитку. «Український ринок інклюзивного дитячого обладнання обмежений», – пояснює засновник Vema kids. Експансія могла вирішити цю проблему.

Пропозиція породжує попит. У серпні 2019 року Vema kids почала готуватися до великої виставки іграшок у німецькому Нюрнберзі. З асортименту відібрали 150 товарів, вивчили ціну і терміни поставок конкурентів, створили каталог. «За чотири місяці до виставки вручну лопатили контакти і заздалегідь домовлялися з потенційними клієнтами про зустріч на виставці, – розповідає Гуральчук. – Всі п'ять днів виставки у нас були розписані по хвилинах». На виставці вони провели 40 зустрічей і повернулися з двома довгостроковими дистриб'юторськими контрактами для компаній з Великої Британії і Бельгії. Також домовилися зробити тестові поставки у США, Японію, Корею і Саудівську Аравію.

Дистриб'юторам із США і Великої Британії відправляють товар під своєю торговою маркою, а до Бельгії виробляють для місцевого private label. Ознайомившись з українськими умовами, бельгійці видали Vema kids свої креслення і попросили зібрати за ними продукцію. «Клієнтоорієнтованість і швидкість виробництва – це ті конкурентні переваги, які сподобалися європейцям», – перераховує Гуральчук. Цикл виробництва Vema kids, за словами Гуральчука, – один місяць, а європейські компанії виконують замовлення за чотири – шість місяців.

Головна складність, з якою зіткнувся підприємець при налагодженні експорту, – сертифікація. «Специфіка нашої продукції на межі медичного обладнання та меблів, – каже він. – Але ми позиціонуємо себе як виробники іграшок». Так проходити сертифікацію легше і дешевше.

з особистого архіву

Меблі для дітей, що виробляє Vema Kids. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Меблі для дітей, що виробляє Vema Kids. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Меблі для дітей, що виробляє Vema Kids. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Меблі для дітей, що виробляє Vema Kids. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Меблі для дітей, що виробляє Vema Kids. Фото з особистого архіву

Попередній слайд
Наступний слайд

«Це законна практика, – говорить член ради експортерів при МЗС України Ігор Снітівкер. – Ті, хто займається виробництвом подібних граничних товарів, відносять свою продукцію за кодами до певного виду, а це тягне за собою тип сертифікації».

«В Україні сертифікація обійдеться від 12 000 до 120 000 грн за одиницю в залежності від складності випробувань, – каже Гуральчук. – Це суттєві витрати, якщо беремо 150 видів товарів». Щоб знизити витрати, він став сертифікувати матеріали, з яких виробляє групи різних товарів. Якщо недостатньо тих сертифікатів, які є у Vema kids, то дистриб'ютор сам оплачує і проводить необхідну сертифікацію готової продукції. «Експорт навчив нас бути відкритими і будувати правильне партнерство, – каже Гуральчук. – Ти можеш про все домовитися з партнером і в синергії розвиватися».

У минулому році Vema kids тільки намацувала експортний попит. Схоже вдало. У 2021 року вони планують заробити на продажах за кордон в 10 разів більше - близько $2 млн. «Ми розуміємо, що план реальний і підкріплений твердими договорами», - каже Гуральчук.

Пандемія та локдаун не перешкода. Гуральчук навчився спілкуватися з потенційними клієнтами онлайн. До дзвінку в Vema kids готуються як до реаліті-шоу - пишуть сценарій презентації, наймають перекладача, виставляють правильне світло, знімають з декількох камер, проводять в реальному часі екскурсії по виробництву. Така робота навіть привела до несподіваного результату. Один з клієнтів побачив продукцію, якої не було в експортному каталозі і зацікавився нею. Завдяки цьому Гуральчук виявив експортний потенціал в тих товарах, на які раніше не робив ставку. Сьогодні він думає над створенням електронного шоуруму з VR-технологією, щоб було зручно розглядати товари.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні