У 2022–2024 роках про злам акаунтів у соцмережах повідомили щонайменше 15 компаній МСБ, підрахував Forbes Ukraine за тематичними дописами у Facebook. Серед них – виробничі підприємства, приватні заклади освіти, бренди одягу та представники інших сфер. Розповідати деталі постраждалі бізнеси відмовляються. Який мінімум інструментів потрібен невеликим компаніям, щоб захиститися від зламів та інших загроз в онлайні?
«Наш директор з ІТ раз на місяць доповідає про чергову спробу проникнення в систему», – розповідає засновник виробника гранітної продукції UGRAN Максим Куречко.
Фокус кібербезпеки компанії – фішингові розсилки, спрямовані на співробітників. Як компанія з виторгом 20 млн грн за 2023 рік протидіє цьому? «Раз на два місяці проводимо внутрішні тренінги, де імітуємо фішинг та вчимося їх виявляти», – розповідає Куречко.
Нові працівники переглядають записаний відеокурс на цю тему, після якого підписують NDA з положенням про недбалість у кібербезпеці, каже засновник. «Ці заходи потребують мінімальних витрат», – додає він, не уточнюючи суми з міркувань безпеки.
Малим і середнім компаніям достатньо дотримуватись «цифрової гігієни», користуватись ліцензійними програмами та мати корпоративні рішення, каже СЕО компанії з кібербезпеки Cyber Force Інга Міллєр. «Для початку необхідно проаналізувати ризики: якими будуть наслідки зламу акаунтів кожного співробітника, скільки в нього доступів, через які вірус може поширитись у компанії», – радить вона.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.