Мости – дивовижна архітектурна форма, сповнена символізму. Вони з’єднують береги, країни та людей, ліве з правим, старе з новим, минуле з майбутнім. У багатьох із них своя історія, найчастіше довга і дивовижна.
Частиною історії цих споруд є Метінвест, адже кожен міст у проєкті побудований зі сталі компанії.
OJCA BERNATKA (Польща, Краків)
- Загальна довжина – 145 м
- Легкий і майже прозорий підвісний міст із скульптурами еквілібристів, що ширяють у повітрі, краківчани називають мостом кохання. Для його будівництва використано метал від комбінату «Азовсталь». Закохані парочки та молодята приходять сюди, щоб повісити замочок на знак кохання та вірності.
В епоху раннього Ренесансу на цьому місці було споруджено свого роду середньовічний понтон – плаваючий деревʼяний міст. Повені регулярно відносили міст далеко вниз за течією. У XVII столітті його спалила шведська армія під час Північної війни.
Понад століття над Віслою не було мосту, жителі міста переправлялися на човнах, і лише у 1801 році на місці колишнього звели камʼяний. Але всього за 12 років під час сильної повені міст змило. У 1850-му був побудований міст Франца Йосифа I, більш відомий як Підгірський міст, який був розібраний у 1925 році – не тому, що став непридатним, він просто заважав активній навігації в умовах бурхливого розвитку промисловості та торгівлі.
МІСТ «НОВА ЄВРОПА» (Болгарія, Видин – Румунія, Калафат)
- Загальна довжина – 3600 м
- Висота над водою – 1791 м, висота пілонів – 45 м.
- Для будівництва підвісного мосту використано понад 7000 т арматурного прокату, виробленого на заводі Promet Steel.
У 2007 році новий міст замінив відразу два способи переправи – залізничний міст, що діє кілька десятиліть, і пором між двома країнами. Ще за пʼять років зʼявилося чотири автомобільні, одна залізнична, одна велосипедна та дві пішохідні смуги.
«ОЧІ» МІСТА БЕЕР-ШЕВА (Ізраїль, Беер-Шева)
- Загальна довжина – 210 м
- Вага мосту – 750 т, з них 600 т – металоконструкції Метінвесту. Містяни називають міст символом сталого розвитку та вважають пам’яткою, обов’язковою до відвідування, нехай поки що й неофіційно.
У 2016 році в Беер-Шеві над залізничним вокзалом збудували новий пішохідний міст. Він поєднує дві частини міста – світсько-університетську та промислову. Міст стоїть на трьох опорах, а хвилеподібні лінії, що перетинаються, надають йому форму очей, які ніби спостерігають за містом.
ДАРНИЦЬКИЙ МІСТ (Україна, Київ)
- Загальна довжина – 1066 м
- 13,6 тис. т металоконструкцій, дві залізничні колії, шість автомобільних смуг, дві пішохідні доріжки. • Пропускна спроможність – 160 пар поїздів і 60 тис. авто на добу.
Спорудження нового Дарницького залізнично-автомобільного мосту розпочалося у липні 2004 року, і це його шоста реінкарнація з урахуванням двох тимчасових.
Міст розпочав свою історію у 1868 році, а вже 1870 року ним проїхав перший поїзд.
Його двічі підривали: 1920 року – польські війська, 1943-го – німецькі. Перший тимчасовий низьководний міст звели військові за два тижні після звільнення Києва, за рік замінили його знову тимчасовим, але висоководним. У 1949 році зʼявився залізничний міст, яким проклали дві колії, за 55 років розпочалося будівництво сучасного Дарницького мосту.
МІСТ ЧЕРЕЗ ДУНАЙ (Словаччина, Комарно – Угорщина, Комар)
- Загальна довжина – 600 м
- Висота над Дунаєм – 23,6 м
Новий міст – унікальний, нічого подібного по цей бік океану немає. Проліт мосту підвішений на одному пілоні, нахиленому у поперечному напрямку. Таких мостів лише два у світі, другий подібний – у Канаді.
В Угорщині та Словаччині, на різних берегах Дунаю навпроти одне одного розташовані два міста зі співзвучними назвами – Комарно та Комаром. До 2019 року їх зʼєднували залізничний та автомобільний мости. Останньому – понад 100 років, вʼїзд на нього дозволено транспорту вагою до 20 т.
ПРОЗОРИЙ МІСТ (Україна, Київ)
- Загальна довжина – 220 м
- Ідея зі спорудження пішохідного мосту з Володимирської гірки до Хрещатого парку виникла понад сто років тому. Проєкт зі сталі, скла та бетону реалізовано у травні 2019 року. У будівництві використано 90% українських матеріалів.
Наприкінці 2017 року було представлено сучасний проєкт велосипедно-пішохідного мосту зі сталі, скла та бетону, а у грудні 2018 року почалося будівництво.
Наприкінці березня 2019 року роботами в охоронній зоні зацікавилася ЮНЕСКО і рекомендувала зупинити будівництво. Але воно було завершено до Дня Києва, 26 травня 2019 року.
25 травня відбулася церемонія відкриття пішохідного мосту, в якій взяв участь мер міста Віталій Кличко. За його словами, у будівництві мосту використано 90% українських матеріалів.
МІСТ СВЯТОГО ГЕОРГІЯ (Італія, Генуя)
- Понад 1000 м
- Для будівництва мосту Метінвест постачив 18,5 тис. т сталі, 95% від загального обсягу сталевих конструкцій.
Міст, збудований на місці трагічно зруйнованого залізобетонного мосту Моранді, нагадує великий білий корабель, що ширяє над долиною. Проєкт нового моста, створив всесвітньо відомий архітектор, генуезець Ренцо Піано. Саме він вважається одним із засновників стилю хай-тек. За словами автора, цей міст побудований зі сталі, але викуваний вітром.
Це «розумний» міст: за станом усіх частин конструкції стежать роботи, а висвітлюють їх фотоелектричні панелі, які живляться сонячним світлом.
Переглянути повну версію фотопроєкту «Наводимо Мости» можна за посиланням.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.