Найбільший у Центральній Європі приватний залізничний перевізник, чеська RegioJet, планує у співпраці з «Укрзалізницею» запустити прямі рейси Київ – Берлін і Київ – Ганновер у 2024-му. Про це в інтервʼю Forbes розповів засновник RegioJet Радім Янчура.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «У 2024-му плануємо в партнерстві з «Укрзалізницею» запустити рейси Київ – Берлін, а також Київ – Ганновер через Лейпциг і Дрезден», – каже Янчура.
- Поїзд із Києва до Берліну курсував до 2012-го. Але німецька залізниця, за словами Янчури, виставила УЗ комерційні умови, які збільшили вартість проїзду поїзда територією Німеччини. Це зробило маршрут збитковим, і рейс був закритий.
- Зараз потяг RegioJet приїздить до польського Перемишля, де пасажири пересідають з поїзда «Укрзалізниці». Щоденне завантаження – від 300 до 500 пасажирів.
- У планах RegioJet на 2023 рік – додати ще один потяг і збільшити завантаженість до 800 пасажирів. Компанія планує запустити новий рейс Прага – Чоп та отримати можливість заїзду власних поїздів до станції Мостиська-2 у Львівській області.
- Також у планах – інвестувати в українську залізницю – електрифікувати ділянку Чоп – Мукачево та побудувати пасажирську платформу й пішохідний міст на станції Мостиська-2.
- Компанія робить ставку на жителів малих міст, а не на населення великих міст з добре розвиненими аеропортами. «Для жителів невеликих населених пунктів може бути набагато вигідніше і простіше сісти на поїзд і за день приїхати в Прагу, ніж спочатку їхати в Київ, а звідти летіти літаком», – каже Янчура.
Контекст
RegioJet – це другий за величиною автобусний перевізник у Європі після Flixbus та найбільший приватний залізничний пасажирський перевізник у Центральній Європі. Компанія має ліцензії на роботу в Чехії, Словаччині, Німеччині, Австрії і Польщі. Торік RegioJet перевіз 11 млн пасажирів.
Компанія планували розпочати рейси в Україну в червні 2022-го, але через повномасштабне російське вторгнення довелося прискоритися. Рейси розпочали на пів року раніше – в лютому. «Тоді наша головна мета була – забезпечення евакуації українців та доставка гуманітарної допомоги», – каже власник RegioJet Янчура.
Україна поки займає лише 1% у бізнесі RegioJet. До кінця 2024-го компанія планує суттєво збільшити частку українського напрямку, пасажиропотік має зрости втричі – до 500 000 пасажирів на рік.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.