Категорія
Компанії
Дата

«День роботи наших волонтерських кухонь коштує до $10 000. Резерви вичерпуються». Як працює під час війни мережа ресторанів GastroFamily Дмитра Борисова

2 хв читання

Forbes продовжує публікувати свідоцтва українських підприємців про їхню роботу та участь у зусиллях із захисту країни. Наступна історія – від подружжя рестораторів Дмитра та Олени Борисових.

В їхній сім’ї ресторанів – 80 закладів по всій країні. Найбільш відомі – «Канапа», БПШ, «Білий налив», «Остання барикада». Протягом своєї роботи ресторатори популяризували українську кухню та локальні продукти. Але війна змусила переорієнтувати бізнес на волонтерство

– Ми, як усі наші колеги, працювали в звичайному режимі до ранку 24 лютого. Потенційно пропрацьовували різні сценарії, однак намагалися не створювати паніку.

Ресторанний бізнес, на відміну від IT-команди, наприклад, не можна просто взяти і перевезти у більш безпечне місце. Всі процеси дуже тісно пов’язані з локацією та фізичною можливістю людини прийти до закладу. Тож ми працювали до останньої можливої хвилини.

Досвід кризового менеджменту, коли необхідно раптово зупинити та переформатувати роботу десятків закладів, у нас був ще з часів пандемій. Одна доба – на зупинку процесів та «консервацію» закладів, ще одна доба на те, щоб обрати, як рухаємося далі.

Наша компанія об’єднує понад 80 закладів по всій країні. За дні війни всі вони опинилися в зовсім різних умовах. 

Наприклад, заклади в Івано-Франківську, Львові, Хмельницькому після невеликої паузи відновили свою роботу, хоча й з забороною на продаж алкоголю.

Із ресторанів в Харкові ми вже під обстрілами встигли вивезти продукти та роздати волонтерам. Заклади в Ірпені фактично знищені.

Сім ресторанів у Києві ми майже відразу перетворили на волонтерські кухні. Цю ідею підтримали і франчайзі, і команди. Зараз щодня готуємо біля 3500 порцій гарячих обідів на день для ЗСУ, ТРо, підрозділів ДСНС, доставляємо їжу лікарям та іноді допомагаємо точково: привозили продукти літнім людям, привозили гарячі страви на залізничний вокзал у Києві, коли там була найбільш напружена ситуація.

На кухнях готують як наші співробітники, так і волонтери, які вирішили долучитися.

Частина продуктів у нас вже була на складах: тож в перші дні ми готували для військових бургери із лососем та спагетті з тигровими креветками, наприклад. Частину продуктів безоплатно надали партнери: виробники, постачальники та навіть магазини поруч із закладами. Однак за два тижні ці залишки закінчилися, і ми будемо шукати нові джерела підтримки.

Найбільш складна ситуація з логістикою була в перші дні війни, коли Київ обстрілювали.

Майже неможливо було перекинути щось з лівого на правий берег. Наші водії навіть потрапляли під обстріли, проте, на щастя, всі живі.

Зараз ситуація в самому Києві більш контрольована: ми можемо більш-менш точно прогнозувати, скільки порцій їжі і куди треба відвезти, складаємо оптимальний маршрут.

Їжа на війні – це питання виживання. Тож тут протягом певного часу не діють закони та правила ринкової економіки: просто всі допомагають, чим можуть. Наші колеги по ресторанному бізнесу просто передавали нам ключі від своїх закладів, якщо ми могли забрати заблоковані продукти, а працівники кав’ярень по сусідству приходили на кухні волонтерити.

Комунікацію з працівниками ми вели через менеджерів закладів. Намагалися бути максимально прозорими та відкритими. Частина працівників зараз в ЗСУ та територіальній обороні. Їм ми ще за досвідом 2014 року за потреби допомагаємо з амуніцією. Комусь потрібні були додаткові гроші для еміграції з дитиною. Частина працівників заявила про готовність працювати на волонтерській кухні безкоштовно, однак ми не хотіли б цим зловживати.

Наразі 99% бізнес-процесів призупинено: йдеться лише про волонтерську діяльність. Тобто компанія не генерує дохід, з якого можна виплачувати нові зарплати.

Зважаючи на собівартість продуктів та палива та враховуючи хоча б мінімальну оплату праці для команди, один день роботи наших волонтерських кухонь коштує щонайменше $5000-10 000. Наразі резерви компанії вичерпуються, гуманітарна допомога від партнерів є точковою, тож план на найближчий час: співпраця з великими фондами та пошук фінансування для стабільної системної роботи на гастрономічному фронті.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні