Тарас Гетманський з початку війни втратив половину машин своєї каршерингової компанії, але зміг допомогти тисячам киян урятуватися від обстрілу
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
У власника каршерингової компанії Getmancar Тараса Гетманського були великі плани на 24 лютого 2022 року. «Я повинен був виступити на інвестиційній конференції, — згадує він, — збирався продати частину акцій, наші партнери — Concorde Capital оцінювали мій бізнес у $15-17 млн».
Графік Гетманського трохи підкоригував Володимир Путін, який надіслав свої війська в Україну цього ж дня. Сервіс Getmancar, що виріс за два роки з 40 до 500 автомобілів, був тоді доступний лише у Києві. Сотні клієнтів у перший же день війни просили дозволити їм використовувати автомобілі для евакуації рідних та близьких подалі від столиці. Гетманський одразу погодився. А згодом, коли став очевидцем варварського способу ведення війни росіянами, компанія зробила оренду практично безкоштовною, встановивши символічний тариф 1 грн на день. Звичайний тариф — від $20 до $60 на день, залежно від марки та моделі автомобіля.
«Тисячі людей змогли виїхати на Західну Україну або дістатися кордонів на наших машинах», — каже Гетьманський. Хтось орендував машину, щоб ночувати в ній, бо в підвалах, де люди ховалися від обстрілу, було надто холодно. Хтось використав авто для доставки гуманітарної допомоги. «Ви врятували мені життя», — написав один із клієнтів, якому вдалося вивести сім'ю в Польщу на машині Getmancar.
Щоб машини не могли використовувати диверсанти, Гетманський відключив у додатку можливість оренди для нових клієнтів.
Дорога від Києва до Львова в 574 км зазвичай займає від 8 до 10 годин на машині, а тепер, коли пробки перед блок-постами розтягуються на кілометри, багато хто добирається по 2-3 дні. «Дитина втомилася і постійно плаче в машині, всі виснажені, але це набагато краще, ніж сидіти в Києві у підвалі під виття сирен у страху від обстрілів», — каже мати двох дітей Дарина Дубницька, якій вдалося завдяки каршерингу евакуювати свою сім'ю з Києва.
Щоб дати людям можливість їхати далі, Гетманський домовився з польською каршеринговою компанією Panek, яка пообіцяла 1000 автомобілів для українців.
Якщо війна виявиться затяжною, Гетманський швидше за все втратить бізнес. «З 500 машин ми втратили зв'язок із половиною, частину поламані чи кинуті, частину потрапили під обстріл, грошей на зарплати працівникам вистачить на місяць-півтора, далі — все». Частина співробітників теж виїхали з країни, частина пішла до ТРО чи армії. Але Гетманський вірить у перемогу України та в те, що йому вдасться відродити бізнес: «Я пишаюся і нашою командою, нашим народом та країною».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.