Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі
Категорія
Компанії
Дата

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі

Найбільша логістична компанія країни Нова Пошта давно експериментує з безпілотною доставкою. З моменту презентації першого дрону-листоноші Нової Пошти пройшло вже шість років. Сьогодні співробітники компанії продумали і роботизували весь ланцюжок постачання від сортувального центру до клієнта і почали тестувати. Репортери Forbes побували на одному такому тестовому запуску дронів і зняли весь процес.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 1

Робот-транспортувальник, що знаходиться у відділенні, управляє стелажем з відправленнями. Він знає, коли і якому оператору потрібно підвезти конкретні посилки.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 2

Сканер дальньої дії, який називається лідар, з відстані сканує посилки, визначає їх вагу та розмір і передає зображення на комп'ютер. Комп'ютер завантажує всі дані в систему Нової Пошти.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 3

Система не повністю роботизована і людина все одно має брати участь у процесі. Оператор має переставити посилку на робота, який відвезе і покладе її до спеціальних сумок.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 4

Робот-сортувальник відправляє посилки в стандартизовані сумки. Одна така сумка вміщає 40 кг вантажу.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 5

Кур'єр закриває сумки і поміщає їх до гексакоптеру. Такий дрон доставляє вантажі на невеликі відстані, зазвичай в межах міста.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 6

Для доставок на далекі відстані — між містами, які знаходяться далеко один від одного — посилки поміщаються до більших безпілотників, які виглядають, як маленькі літаки. Вони можуть підняти 340 кг і летіти зі швидкістю 150 км/год.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 7

Нова Пошта також розробила безпілотники, які злітають вертикально і можуть перебувати в повітрі до 24 годин. Такі «літаки» транспортують вантажі до 20 кг на середні відстані — між сусідніми містами.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 8

Сумка, яку Нова Пошта збирається використовувати для всіх безпілотників — дронів, літаків з вертикальним зльотом і тих, які злітають після розгону — без посилок важить всього 2 кг.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 9

Усі безпілотники, які використовує Нова Пошта, створювали під замовлення українські виробники.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 10

Гексакоптер приземляється на дах міні-відділень, орієнтуючись у просторі за допомогою GPS. Міні-відділення з такими дахами співробітники Нової Пошти називають урбан-депо.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 11

Кур'єр потрапляє на дах урбан-депо через люк і забирає сумку. А потім, при необхідності, завантажує до гексакоптеру нові посилки.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 12
Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 13
Олександр Король, начальник відділу розробки безпілотної доставки Нової пошти

Олександр Король, начальник відділу розробки безпілотної доставки Нової пошти

Попередній слайд
Наступний слайд

Після вивантаження, кур'єр кладе сумки з посилками в електрокар, який вміщує шість таких сумок. Електрокари заряджаються в урбан-депо. Ці автомобілі розраховані тільки на водія.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 14

Для розвезення менш габаритних посилок кур'єри будуть використовувати електричні мопеди.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 15

Гексакоптер розвиває швидкість 54 км/год. Максимальна висота польоту — 3000 метрів, а його вантажопідйомність — 42 кг.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 16

Дрон сам повертається з урбан-депо в точку, яку задав йому оператор або софт. Точність приземлення — до 2 см.

Нова Пошта тестує доставку безпілотниками від українських виробників. Як виглядає процес доставки, в якому люди майже не беруть участі /Фото 17

В'ячеслав Клімов, співвласник Нової Пошти, каже, що ручна праця має бути замінений машинами там, де це можливо. Наступний тестовий політ компанія запланувала на серпень і проведе його у Львові.

Матеріали по темі