Найбільша логістична компанія країни Нова Пошта давно експериментує з безпілотною доставкою. З моменту презентації першого дрону-листоноші Нової Пошти пройшло вже шість років. Сьогодні співробітники компанії продумали і роботизували весь ланцюжок постачання від сортувального центру до клієнта і почали тестувати. Репортери Forbes побували на одному такому тестовому запуску дронів і зняли весь процес.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Робот-транспортувальник, що знаходиться у відділенні, управляє стелажем з відправленнями. Він знає, коли і якому оператору потрібно підвезти конкретні посилки.
Сканер дальньої дії, який називається лідар, з відстані сканує посилки, визначає їх вагу та розмір і передає зображення на комп'ютер. Комп'ютер завантажує всі дані в систему Нової Пошти.
Система не повністю роботизована і людина все одно має брати участь у процесі. Оператор має переставити посилку на робота, який відвезе і покладе її до спеціальних сумок.
Робот-сортувальник відправляє посилки в стандартизовані сумки. Одна така сумка вміщає 40 кг вантажу.
Кур'єр закриває сумки і поміщає їх до гексакоптеру. Такий дрон доставляє вантажі на невеликі відстані, зазвичай в межах міста.
Для доставок на далекі відстані — між містами, які знаходяться далеко один від одного — посилки поміщаються до більших безпілотників, які виглядають, як маленькі літаки. Вони можуть підняти 340 кг і летіти зі швидкістю 150 км/год.
Нова Пошта також розробила безпілотники, які злітають вертикально і можуть перебувати в повітрі до 24 годин. Такі «літаки» транспортують вантажі до 20 кг на середні відстані — між сусідніми містами.
Сумка, яку Нова Пошта збирається використовувати для всіх безпілотників — дронів, літаків з вертикальним зльотом і тих, які злітають після розгону — без посилок важить всього 2 кг.
Усі безпілотники, які використовує Нова Пошта, створювали під замовлення українські виробники.
Гексакоптер приземляється на дах міні-відділень, орієнтуючись у просторі за допомогою GPS. Міні-відділення з такими дахами співробітники Нової Пошти називають урбан-депо.
Кур'єр потрапляє на дах урбан-депо через люк і забирає сумку. А потім, при необхідності, завантажує до гексакоптеру нові посилки.
Після вивантаження, кур'єр кладе сумки з посилками в електрокар, який вміщує шість таких сумок. Електрокари заряджаються в урбан-депо. Ці автомобілі розраховані тільки на водія.
Для розвезення менш габаритних посилок кур'єри будуть використовувати електричні мопеди.
Гексакоптер розвиває швидкість 54 км/год. Максимальна висота польоту — 3000 метрів, а його вантажопідйомність — 42 кг.
Дрон сам повертається з урбан-депо в точку, яку задав йому оператор або софт. Точність приземлення — до 2 см.
В'ячеслав Клімов, співвласник Нової Пошти, каже, що ручна праця має бути замінений машинами там, де це можливо. Наступний тестовий політ компанія запланувала на серпень і проведе його у Львові.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.