Найбільша логістична компанія країни Нова Пошта давно експериментує з безпілотною доставкою. З моменту презентації першого дрону-листоноші Нової Пошти пройшло вже шість років. Сьогодні співробітники компанії продумали і роботизували весь ланцюжок постачання від сортувального центру до клієнта і почали тестувати. Репортери Forbes побували на одному такому тестовому запуску дронів і зняли весь процес.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Робот-транспортувальник, що знаходиться у відділенні, управляє стелажем з відправленнями. Він знає, коли і якому оператору потрібно підвезти конкретні посилки.
Сканер дальньої дії, який називається лідар, з відстані сканує посилки, визначає їх вагу та розмір і передає зображення на комп'ютер. Комп'ютер завантажує всі дані в систему Нової Пошти.
Система не повністю роботизована і людина все одно має брати участь у процесі. Оператор має переставити посилку на робота, який відвезе і покладе її до спеціальних сумок.
Робот-сортувальник відправляє посилки в стандартизовані сумки. Одна така сумка вміщає 40 кг вантажу.
Кур'єр закриває сумки і поміщає їх до гексакоптеру. Такий дрон доставляє вантажі на невеликі відстані, зазвичай в межах міста.
Для доставок на далекі відстані — між містами, які знаходяться далеко один від одного — посилки поміщаються до більших безпілотників, які виглядають, як маленькі літаки. Вони можуть підняти 340 кг і летіти зі швидкістю 150 км/год.
Нова Пошта також розробила безпілотники, які злітають вертикально і можуть перебувати в повітрі до 24 годин. Такі «літаки» транспортують вантажі до 20 кг на середні відстані — між сусідніми містами.
Сумка, яку Нова Пошта збирається використовувати для всіх безпілотників — дронів, літаків з вертикальним зльотом і тих, які злітають після розгону — без посилок важить всього 2 кг.
Усі безпілотники, які використовує Нова Пошта, створювали під замовлення українські виробники.
Гексакоптер приземляється на дах міні-відділень, орієнтуючись у просторі за допомогою GPS. Міні-відділення з такими дахами співробітники Нової Пошти називають урбан-депо.
Кур'єр потрапляє на дах урбан-депо через люк і забирає сумку. А потім, при необхідності, завантажує до гексакоптеру нові посилки.
Після вивантаження, кур'єр кладе сумки з посилками в електрокар, який вміщує шість таких сумок. Електрокари заряджаються в урбан-депо. Ці автомобілі розраховані тільки на водія.
Для розвезення менш габаритних посилок кур'єри будуть використовувати електричні мопеди.
Гексакоптер розвиває швидкість 54 км/год. Максимальна висота польоту — 3000 метрів, а його вантажопідйомність — 42 кг.
Дрон сам повертається з урбан-депо в точку, яку задав йому оператор або софт. Точність приземлення — до 2 см.
В'ячеслав Клімов, співвласник Нової Пошти, каже, що ручна праця має бути замінений машинами там, де це можливо. Наступний тестовий політ компанія запланувала на серпень і проведе його у Львові.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.