Інформація про Нова Пошта

Виторг: 43,6 млрд грн (2023), Логістика

Нова Пошта
Прибуток: 4,3 млрд грн (2023)
35 місце
100 найбільших приватних компаній України 2021

Профайл

Рік заснування в Україні
2001
Власник
В'ячеслав Климов, Володимир Поперешнюк
СЕО
Олександр Бульба
Кількість працівників
38 766
Річний приріст виторгу
26%
Центральний офіс
Київ
Керівник HR
Ольга Лук'яненко
Кількість працівників, які повернулись із лав ЗСУ
103

202 бізнес-чемпіони 2024

Рік «Нова пошта» почала із презентації нової назви групи – NOVA. За 23 роки група розрослася до холдингу із шести підрозділів, серед яких логістична «Нова пошта», ІТ-компанія Nova Digital, авіакомпанія SuperNova, енергетична «Нова Енерджі» та фінансова NovaPay.

У першому півріччі 2024-го компанія розширила мережу на 13% – до 12 180 відділень та 18 000 поштоматів, обсяг доставки зріс на 17%, до 222 млн посилок. Поза Україною експансія НП загальмувалась.

До вересня компанія збиралася вийти на ринки 18 країн ЄС, план вдалося виконати на третину. Всі заявлені раніше країни будуть відкриті, переконує СЕО Nova Post Europe Олександр Лисовець. «Ми не просто йдемо за раніше наміченим планом, а адаптуємо його», – уточнює він.

25 найбільших інвесторів країни

У 2023-му «Нова пошта» вклала у розвиток більше, ніж у довоєнні часи, – 5,3 млрд грн. План на цей рік – понад 7 млрд грн. Майже половину всіх інвестгрошей торік витратили на будівництво нових і автоматизацію наявних сортувальних терміналів. Компанія ставить за мету не втрачати швидкість доставки, попри кількість посилок, що стрімко зростає. Минулого року НП доставила 412 млн посилок, що на 30% більше, ніж 2022-го.

Нині компанія фінансує капінвестиції на дві третини власним коштом, залишок – зовнішні запозичення. У 2023-му НП була однією з небагатьох компаній, що розмістили облігації, обсяг випуску сягнув 800 млн грн. Цього року й надалі НП планує довести частку кредитних коштів до 50%.

Топ інвестиційних проєктів 2023 року 

Будівництво і модернізація терміналів – 2,4 млрд грн.

Розвиток мережі відділень і поштоматів – 1,1 млрд грн.

Ремонт, стандартизація робочих місць, безбарʼєрність – 1 млрд грн.

Інвестиції в IT‐ та R&D‐напрям — понад 300 млн грн.

30 найбільших продавців в уанеті

Під час підготовки рейтингу найбільших гравців e-commerce журналісти Forbes кілька разів чули, що цей ринок виріс «на плечах» «Нової пошти». Стрімкий розвиток інфраструктури доставки вкупі з простими сервісами оплати допомагають підприємцям переводити бізнеси на рейки електронної комерції.

Лише з 2017 року цей ринок в Україні зріс на 2,6 раза у валюті.

У 2023-му кількість В20-підприємців та компаній, що користуються послугами «Нової пошти», зросла майже на 27%, до 63 200. Сумарно вони відправили через червоно-білі відділення та поштомати 127 млн посилок — на 40% більше, ніж роком раніше. Кількість післяплат через NovaP на користь юросіб зросла більш як на третину.

• Наразі група працює більш ніж у 10 000 населених пунктах України. Інвестиційний бюджет групи на 2024 рік — до 7 млрд грн. «Нова пошта» планує збільшити власну мережу ще на третину — відкрити 3000 нових відділень і 5000 поштоматів.

Наприкінці 2023-го група компаній «Нова пошта» відмовилася від слова «пошта» у своїй назві та змінила її на NOVA.

25 найкращих роботодавців для ветеранів

У 2023-му в «Новій пошті» ввели нові посади: фахівець з роботи із мобілізованими та фахівець з роботи із ветеранами. Завдання останнього – шукати індивідуальний шлях адаптації. «Один із наших колег після повернення з фронту заблокував номер лінії підтримки співробітників, – згадує керівниця із розвитку HR-бренду Анастасія Ялова. – Він повернувся до роботи та відмовився від відновлення після тяжкої контузії».

Команда реінтеграції обережно пояснила, які можливості він має: розширене медстрахування, підтримку психологів, реабілітацію. Зрештою ветеран сам зателефонував у службу підтримки. Зараз він у реабілітаційному центрі.

«Нова пошта» забезпечує відновлення ветеранів протягом двох – чотирьох місяців. За необхідності закріплює за співробітником психолога. «Карʼєрні» тренери працюють із ветеранами, які не можуть повернутися на попередню посаду. У компанії припускали, що ветерани очікуватимуть особливої уваги. Перші кейси показали: демобілізованим важливо, аби про них не забули, але вони негативно реагують на надувагу. «Шукаємо золоту середину», – каже Ялова.

30 стійких компаній

2% від довоєнного рівня був обсяг доставок 26 лютого. «Коли бачиш кілька відсотків від [колишнього] доходу, починаєш думати про банкрутство», – каже співзасновник НП Володимир Поперешнюк.

2021 рік був дуже успішним. Виторг зріс на 23%, до 20,8 млрд грн, чистий прибуток – у 2,6 раза, до 2,6 млрд грн. Кількість посилок – 372 млн (+14%).

Компанія ще не повернулася до довоєнних показників, але близька до цього. Наприкінці вересня обсяг відправлень перевершив 90% від довоєнного, мережу відновлено майже на 90%. Динаміка виторгу корелюється із обсягами посилок, пояснює цифри Климов.

Найважче було протриматися перший місяць. Покрити касовий розрив у березні допомогло відстрочення перед постачальниками і фінансовий резерв у розмірі місячного бюджету, який компанія тримала на чорний день.

Головна новація воєнного часу – управлінська реформа. Климов і Поперешнюк долучилися до оперативного керування та прибрали зайві ланки у прийнятті рішень. Децентралізація додала гнучкості.

План до кінця року – вийти на довоєнний рівень доходів. У наступному – інвестувати в розвиток кілька мільярдів гривень. Серед пріоритетів – добудова терміналів у Києві й Одесі та закріпитись на ринку Польщі. «Точно скажу, що мережа зростатиме, і це будуть двозначні цифри», – каже Климов.

25 найрозумніших компаній

Рік заснування: 2001

Рік запуску R&D‑відділу: 2019

Штат R&D‑відділу: 20

Інвестиції в R&D: не розкриваються

Керівник напряму: Володимир Масюк

Наприкінці липня 2021 року дрон Discovery українського виробника «Аеродрон» доправив посилку «Нової пошти» з Києва до Харкова. Безпілотник вантажопідйомністю 340 кг подолав 480 км за п’ять годин. «Мета – скоротити час польоту до трьох годин», – каже СЕО НП Олександр Бульба. У майбутньому дрони‑доставники зможуть приземлятися на дах депо «Нової пошти» – компактних відділень із поштоматами, що працюють цілодобово.

З 2019 року роботизацією ланцюжка постачання займається команда iHub. Розробники розмістилися на 720 кв. м 16‑го поверху київського бізнес‑центру «Європа». Проєктний офіс працює за методикою Scrum, тижневими спринтами. Після успішного завершення проєкт передають до відділень для тестування, а потім масштабують на всю мережу.

Крім дронів різного типу, R&D‑підрозділ «Нової пошти» розробляє електротранспорт, поштомати, пакування, формати прийому та видачі посилок. Одна з розробок – поштомати нового формату без дисплея, де комірки відкриваються за допомогою мобільного додатка. Комплектовання для виробництва замовляється у всьому світі, а фінальне складання здійснюється в Україні. До кінця 2021 року НП планує збільшити мережу поштоматів у 2,5 раза – до 17 000 пристроїв.

100 найбільших приватних компаній 2021

Стабільне зростання «Нової Пошти» мало не затьмарили два колосальні штрафи на 326 млн грн, які виписав компанії харківський підрозділ Держпродспоживслужби. Одного клієнта нібито обрахували у відділенні в Чугуєві, іншому не повернули 500 грн за розбитий акваріум. «Рекет у законі», – назвав рішення чиновників співзасновник НП Вячеслав Климов. «Такого штрафу не буде. Бо він неадекватний порушенню», – повідомила після розгляду глава Держпродспоживслужби Владислава Магалецька.

Упродовж решти часу на порядку денному – швидке масштабування й технологічні рішення. До кінця 2021 року «Нова Пошта» планує збільшити кількість поштоматів з 7000 до 17 000. Для порівняння: найбільший логіст Польщі, компанія InPost, оперує мережею з 15 000 поштоматів. У січні InPost вийшла на Амстердамську біржу з капіталізацією $9,7 млрд. Інша точка зростання – платіжна система NovaPay. За 2020 рік через неї провели грошових переказів на 121 млрд грн. «Власна платіжна система – це впевненість у завтрашньому дні, – говорить директор NovaPay Андрій Кривошапко. – Ідея в тому, що ми можемо самі керувати своїм ключовим бізнесом».

100 найбільших приватних компаній 2020

У 2019 році українці відправили через «Нову Пошту» 175 млн посилок – у сім разів більше, ніж через державну «Укрпошту». Гендиректор УП Ігор Смілянський, 44, оцінює частку НП у цьому сегменті у 75%, свою – в 11%. Він визнає домінування приватного оператора і відзначає його сильні боки: динамічне розширення мережі та підвищення якості сервісу. «Усе спрямоване на те, щоб людина менше часу проводила в черзі», – пояснює співвласник НП Вʼячеслав Климов, 45. Компанія постійно вимірює NPS – рівень готовності клієнтів рекомендувати її друзям або родичам. У травні минулого року він перевищив 70%: сім з 10 клієнтів були промоутерами бренду.

Поруч в рейтингу «100 найбільших приватних компаній України 2021»
Samsung Україна /Ravi Sharma / Unsplash
Виторг 17,7 млрд грн
Прибуток 324 млн грн
Автомагістраль-Південь /Shutterstock
Виторг 16,9 млрд грн
Прибуток 634 млн грн
Участь в рейтингах
Попередній слайд
Наступний слайд
Статті по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Останні новини по темі
Попередній слайд
Наступний слайд